Bloodymary schreef:Er zit ook wel verschil in of ze gewoon overal bang voor zijn of verlatingsangst hebben, niet alleen durven zijn. Mijne heeft het laatste, met een ander erbij gaat het prima. Maar alleen moeilijk. Veel blijven oefenen, uiteindelijk zal het goed komen als hij mij helemaal vertrouwt.
Inderdaad en mijn pony heeft ook last van verlatingsangst. Met een ander paard erbij gaat het prima en is ze nergens bang voor, al zal ze niet voorop lopen.
Ik heb ook met een 2Moons instructeur geoefend en daardoor kan ik nu wel stukjes buiten wandelen. Eerder kwam ik niet eens het erf af. Als ik al naar de oprit keek dan ging ze al in staking.
Daarna dus de les gehad en zelf veel geoefend. Dit jaar heb ik haar in relatief korte tijd twee naar een andere stalling moeten verhuizen, maar aangezien ik geen trailer heb was de enige optie om te gaan lopen. Beide keren is het zonder problemen gegaan, maar dat was me voor de 2Moons-les never nooit gelukt.
Ik hoop ooit nog wel een keer onder het zadel alleen met haar een buitenritje te kunnen maken, maar geen idee of het gaat lukken aangezien ze nu al 19 is... Zijn er misschien nog succesverhalen met oudere paarden? Dan houd ik ook nog wat hoop.