Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shadow0 schreef:xDenies: dat staat er helemaal niet los van. Als een product niet is wat de klant besteld had, hoeft de klant natuurlijk geen kosten te betalen! Non-conformiteit (wat je krijgt is niet wat je besteld hebt) is niet hetzelfde als terugsturen onder de WKOA (het klopt wel alleen je wilt het bij nader inzien niet.)
Stel, TS had alleen de peesbeschermers besteld. Ze wil S, krijgt L en hoort dat er ook geen S meer in het magazijn ligt. Dan hoort de hele bestelling ongedaan gemaakt te worden. Dus peesbeschermers gaan terug naar de verkoper en de kosten worden door de verkoper vergoed. Het is immers hun verantwoordelijkheid dat ze het goede leveren.
Nu heeft TS er iets bij besteld. Dan heb je peesbeschermers en, weet ik veel, manenelastiekjes. Want voor de verzendkosten maakt dat niet uit. Zonder de peesbeschermers had TS niet dat extra dingetje gekocht. Dus als de webshop al op voorhand de informatie had gegeven dat de S niet meer leverbaar is, had TS niets besteld, en had niemand verzendkosten hoeven maken.
Alleen nu doet de winkel iets heel flauws, namelijk hoe dan ook verzendkosten rekenen. (Want als TS het extraatje gehouden had, mogen er ook verzendkosten gerekend worden.)
Dat is gewoon flauw: TS wil niet alleen maar voor het extraatje zoveel geld uitgeven, de webshop houdt zich niet aan de afspraak, maar de gevolgen zouden bij de TS liggen?
Nogmaals: naast de juridische kant is het ook de manier om klanten af te leren om extraatjes bij je bestelling doen. Terwijl dat juist iets is wat je wel wilt.
En ik zou dus nooit meer bij een webshop bestellen die me zo heeft behandeld. Dus wat wil je: nu heel erg graag die paar euro, maar daarna een klant verliezen, of klantvriendelijk handelen en zodra de peesbeschermers er weer zijn wellicht een nieuwe bestelling ontvangen?