Zadel verkocht. Volgens koper onbruikbaar. En dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:25

Ook van een particulier heb je rechten als koper. Ik heb zelf iets dergelijks gehad waar het zadel een dusdanig scheve boom bleek te hebben dat deze onbruikbaar bleek. Rechtsbijstand erbij gehad. Omdat ik 250€ betaald had mocht men er vanuit gaan dat ik het voor gebruik had gekocht en niet ter decoratie. Verkoper heeft het zadel terug moeten nemen en ik heb mijn geld terug gekregen. Ik had overigens het zadel wel zelf opgehaald en ook weer zelf terug gebracht.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 06-05-19 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:25

Zadelver schreef:
Ik ben bang dat ze stappen zal gaan ondernemen als ik geen tegemoetkoming doe?

Ik kan haar geld niet terug geven. Ik zit financieel niet makkelijk..
Wel kan ik evt een ander zadel toesturen.. Maar die was nieuw 1200 euro en is maar 3 maanden gebruikt.. Deze zou volgens zadelmaker 500 waard zijn..

Maar welke stappen gaat ze ondernemen dan? Zij heeft het gekocht in de staat waarin het zich bevindt, dewelke ze haarfijn had kunnen onderzoeken door extra foto's of info te vragen. Wat ze niet gedaan heeft.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:27

Granoek schreef:
Zadelver schreef:
Ik ben bang dat ze stappen zal gaan ondernemen als ik geen tegemoetkoming doe?

Ik kan haar geld niet terug geven. Ik zit financieel niet makkelijk..
Wel kan ik evt een ander zadel toesturen.. Maar die was nieuw 1200 euro en is maar 3 maanden gebruikt.. Deze zou volgens zadelmaker 500 waard zijn..

Maar welke stappen gaat ze ondernemen dan? Zij heeft het gekocht in de staat waarin het zich bevindt, dewelke ze haarfijn had kunnen onderzoeken door extra foto's of info te vragen. Wat ze niet gedaan heeft.

Ben jij jurist? Geef geen informatie van wat jij vind maar hoe het wettelijk daadwerkelijk zit.

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:27

Ik weet even niet wat ik met alles aan moet. En wat te reageren..

Ik voel me heel naar onder de situatie..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:28

DatBenIkNou schreef:
Ook van een particulier heb je rechten als koper. Ik heb zelf iets dergelijks gehad waar het zadel een dusdanig scheve boom bleek te hebben dat deze onbruikbaar bleek. Rechtsbijstand erbij gehad. Omdat ik 250€ betaald had mocht men er vanuit gaan dat ik het voor gebruik had gekocht en niet ter decoratie. Verkoper heeft het zadel terug moeten nemen en ik heb mijn geld terug gekregen. Ik had overigens het zadel wel zelf opgehaald en ook weer zelf terug gebracht.

En dat voor €250 :=

Ontopic:
Erg vervelend, zou het laten rusten en geen aandacht aan schenken. Laat haar maar doen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:30

Ts.

Of ze nou wel of niet bij de politie werkt dat maakt niet uit. Zij zoekt een zadel, koopt jouw zadel voor de helft minder dan waar ze hem anders voor op mp kan kopen. Ze haalt hem niet op, maar laat hem verzenden. Wat altijd risico met zich mee brengt. Dan had ze hem maar moeten ophalen of vooraf overal foto's van kunnen opvragen.

Ik zou me niet laten afschrikken. Dat ze bij de politie werkt maakt toch niet uit. Ik zou haar zeker geen anders zadel toesturen. Lekker makkelijk, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Kan net zo goed bij het versturen gebeurd zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:31

sanso schreef:
DatBenIkNou schreef:

En dat voor €250 :=

Ontopic:
Erg vervelend, zou het laten rusten en geen aandacht aan schenken. Laat haar maar doen.

250€ gooi jij maar gewoon weg? Ik wilde er voornamelijk mee aangeven dat het wettelijk gezien misschien toch anders ligt dan jullie gevoel ingeeft.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:32

DatBenIkNou schreef:
Granoek schreef:

Ben jij jurist? Geef geen informatie van wat jij vind maar hoe het wettelijk daadwerkelijk zit.

Haha oké ja dikke prima! +:)+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:32

[HAR] Scheuren in kussen zadel. Temaken?

Hmmmm. Toeval of niet?

Iig, particuliere koop via internet, je hebt als koper onderzoeksplicht. Wel is het niet de bedoeling dat je op een verkoopnota dingen verbloemd. Maar dat heb je niet gedaan begrijp ik. Het lijkt mij dat een scheur in een kussen jou als verkoper wel was opgevallen.

Maar ze heeft dus nog geen geld terug geeist? En heb je al foto’s gezien? I

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:33

eilleen333 schreef:

Hmmmm. Toeval of niet?

Iig, particuliere koop via internet, je hebt als koper onderzoeksplicht. Wel is het niet de bedoeling dat je op een verkoopnota dingen verbloemd. Maar dat heb je niet gedaan begrijp ik. Het lijkt mij dat een scheur in een kussen jou als verkoper wel was opgevallen.

Is dezelfde topicopener

@datbeniknou, €250 zou mijn kostbare tijd, moeite en frustratie niet waard zijn nee :)

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:34

eilleen333 schreef:

Hmmmm. Toeval of niet?

Geen toeval nee. Ik ben benieuwd ben Het zadel inderdaad onbruikbaar/onmaakbaar is. Misschien is het toch te maken?

Ze heeft nog geen geld teruggeist. Ik heb ook geen foto's gezien.

Mij zijn echt geen scheuren opgevallen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:35

sanso schreef:
eilleen333 schreef:

Hmmmm. Toeval of niet?

Is dezelfde topicopener

@datbeniknou, €250 zou mijn kostbare tijd, moeite en frustratie niet waard zijn nee :)

Oh sorry, weer eens met mijn neus gelezen, haha :+

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:35

Ik heb überhaupt nog niet op haar gereageerd. Ik weet niet wat ik moet reageren. Wat hierin juist is..
Ik kan het zadel niet terugkopen.. Ik heb daar echt het geld niet voor.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:36

Zadelver schreef:

Ik vind het wel raar dat je een zadel te koop zet en dit niet even helemaal controleert. Je zet dan juist eventuele mankementen op de foto om daar geen misverstanden over te laten bestaan en zo bepaal je je vraagprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:36

Zou rechtsbijstand ook in je nadeel kunnen werken vraag ik me af? Anders daar vragen hoe het wettelijk zit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:37

Laat het rusten.
Mocht je echt advies willen ga dan even naar het juridisch loket voor advies ( is gratis )

Mjetterd

Zadelver schreef:
eilleen333 schreef:

Hmmmm. Toeval of niet?

Geen toeval nee. Ik ben benieuwd ben Het zadel inderdaad onbruikbaar/onmaakbaar is. Misschien is het toch te maken?

Ze heeft nog geen geld teruggeist. Ik heb ook geen foto's gezien.

Mij zijn echt geen scheuren opgevallen..

Sowieso niets doen tot ze foto's heeft gestuurd. Heb jij nog niet om foto's gevraagd of heeft ze nog niet gereageerd op jouw vraag?
Dreigen met dat ze bij de politie werkt zou bij mij niet werken, klinkt alsof het niet waar is en ze druk op je probeert te leggen.

xPareltje

DatBenIkNou schreef:
Zadelver schreef:

Ik vind het wel raar dat je een zadel te koop zet en dit niet even helemaal controleert. Je zet dan juist eventuele mankementen op de foto om daar geen misverstanden over te laten bestaan en zo bepaal je je vraagprijs.

De verkoper kon zelf toch ook even komen kijken? Dus ts is niks te verwijten.

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:38

DatBenIkNou schreef:
Zadelver schreef:

Ik heb het zadel van beide kanten het zweetblad en onder het zweetblad voor en achterzijde op de foto gezet. Verder niet bij nagedacht..

Het zadel was emotioneel ook flink beladen. Was van mijn pony welke ik na 15 jaar moest inslapen. Waar ik echt stuk van was (en nog)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:38

In theorie zijn scheuren in kussens te maken. Je kan gewoon een heel kussen vervangen. Alleen is dat weinig rendabel, omdat het vrij kostbaar is. Ik zou dat alleen doen als het het perfecte zadel is, en een ander zadel het voor jou gewoon net niet is.

Maar ja, je kan het maken.

Ik zou wel reageren op haar bericht, wat ze precies wil, etc. Of reageren dat verkocht is verkocht (stond dat toevallig niet in de advertentie?). Ook zou ik zelf foto’s willen zien, sommige mensen noemen een barstje een scheur en andersom.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:39

Bubblewrap schreef:
Zou rechtsbijstand ook in je nadeel kunnen werken vraag ik me af? Anders daar vragen hoe het wettelijk zit.

Nee hoor! Jij kan als verzekerde gewoon vragen wat je rechten zijn in zo'n geval zonder consequenties.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:41

Ik zelf zou denk ik niet reageren of alleen: verzonden is verkocht ( zet ik bij zulke dure dingen ook in de advertentie )

Maar de koper werkt echt niet bij de politie, dan had ze beter voor onderzoek gedaan voor de koop.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:41

Verkocht is verkocht, zeker als ze het niet eerst is komen bekijken maar op heeft laten sturen. Niet druk om maken dat ze bij de politie werkt, want ze is hierin zèlf nalatig geweest en al helemáál geen geld terug geven. Voor het zelfde geld is het tijdens verzenden kapot gegaan, kun jij ook niks aan doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:42

Kan het tijdens verzenden zijn gebeurd?
@TS: bel morgen met het juridisch loket. Ik denk dat die je het juiste antwoord kunnen verschaffen en dan kan jij ook weer rustig slapen, kan me voorstellen dat je er mee zit :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:42

Wanneer heb je het zadel verkocht en wanneer heeft ze gereageerd?

Ze heeft zelf niet om meer foto's van het zadel gevraagd voor aankoop?

Ik zou sowieso afwachten of zij foto's stuurt en de communicatie bewaren.
Had je afspraken gemaakt over eventueel terugnemen?

En daarbij weet je ook niet wat zij zelf met het zadel heeft gedaan...