Schoenen stalmedewerker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:46

Toen ik net in de paarden begon liep ik op jophurs, goede ariats dus zeker de minste niet. Elke avond zere voeten met gigantische blaren. Advies gekregen om wandelschoenen aan te schaffen en wát een verademing. Nooit meer zere voeten. Jophurs zijn niet gemaakt om hele dagen op te lopen, ik had persoonlijk veel meer profijt van goede wandelschoenen. :)

Kabayo

Re: Schoenen stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:48

Ik heb van die lompe badkuipen met stalen neus van de welkoop voor 45 euro. Lopen best lekker. Ik werk op een stal met ruim 120 paarden en kan je vertellen dat een stalen neus wel een must is :=

Blaren kan de eerste week/weken best normaal zijn met inlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:49

Jolliegirl

ashley1

Als voormalig stalmedewerker ben ik erg te spreken over de Ariat H20 te spreken. Wel was ik vrij fanatiek met het invetten om ze soepel te houden zodat ze niet gaan scheuren bij de de neus, waar je tenen buigen
De verkoper van de winkel vertelde me dat dierenartsen en andere grooms er ook graag op lopen.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:11

Goed vetten inderdaad. Vooral als ze vaak nat worden. Zeker als je veel paarden wast met shampoo etc. Meestal als ik het (wedstrijd)tuig met zadeld zeep en vet deed deed ik mijn schoenen ook gelijk even.

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:12

Pistasche schreef:
Mountain horse protective jodphur, verdienen niet de schoonheidsprijs maar je voeten zijn wel beschermd en bieden goede ondersteuning voor je voeten.

Hier zijn de zolen stugger van en hebben niet zo veel demping. Ook zijn ze best zwaar.
Ik heb ze verruild voor de ARIAT TELLURIDE II H2O. Wat een verschil. Wil niets anders meer. Lekker warm in de winter en in de zomer vond ik ze niet eens heel warm.

Maak ze geregeld schoon met zadelzeep en leercreme
Laatst bijgewerkt door H_W_ op 31-03-19 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:17

Ik heb even zogauw niet meegekregen of je er ook mee wilt kunnen rijden, maar ik had voor mijn werk werkschoenen van Magnum. Geen paardenschoen, maar wel enorm licht en voelde fijn aan! Kon er makkelijk 13 uur op lopen (werk in de beveiliging).

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:21

Die mountain horse schoenen die Ineke noemt zijn top!
Máár.... die moeten wel echt netjes onderhouden worden. Ik heb nu 3 paar gehad en alle 3 de paren konden het niet af met mijn "verwaarlozing", die waren allen binnen een jaar stuk. Dus ben je bereid na iedere keer alles netjes schoon te borstelen en ze 1x in de maand in te vetten.. dan zou ik ze zéker nemen. Weet je van jezelf (ik bijvoorbeeld) dat je dat toch nooit gaat doen, dan raad ik ze af ;)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:28

Ik ben ook wel echt fan van Ariat. Alhoewel ik altijd blaren krijg tijdens het inlopen. Maar daarna zijn het echte pantoffeltjes. Qua onderhoud maak ik ze schoon met water en een doekje. Als ze droog zijn vet ik ze in. Zo´n 3-4 per jaar. Wel raad ik een rits aan, ik heb ook een paar met veters. Maar die zijn echt minder fijn.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:43

Ik zweer bij schoenen van het Australische merk Blundstone of Redback. Instappen en weglopen, nog nooit een blaar of pijnlijke voeten gehad.
Laatst bijgewerkt door suffie op 31-03-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 20:44

Wat fijn al die reacties! Maakt de keuze overigens wel moeilijk :=

Voor degene die de mountain horse hebben. Is dit dezelfde? https://www.divoza.com/nl/mountain-hors ... gLvRfD_BwE. Op agradi hebben ze hem niet meer leverbaar voorlopig zie ik staan. Maar bij divoza is de originele prijs goedkoper vandaar dat ik me af vroeg of het dezelfde zijn.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:37

De bruine bergschoenen van de boerenbond. Daar loopt bij ons iedereen al jaren op. Ik hoef ze ook nooit in te lopen, zitten meteen lekker en geen blaren.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:40

Dabiscui schreef:
Wat fijn al die reacties! Maakt de keuze overigens wel moeilijk :=

Voor degene die de mountain horse hebben. Is dit dezelfde? https://www.divoza.com/nl/mountain-hors ... gLvRfD_BwE. Op agradi hebben ze hem niet meer leverbaar voorlopig zie ik staan. Maar bij divoza is de originele prijs goedkoper vandaar dat ik me af vroeg of het dezelfde zijn.

:j Dat zijn iig wel degenen die ik altijd had (van de Divoza ook)
Agradi gooit soms geloof ik de adviesprijzen wel eens omhoog zodat het lijkt alsof je meer korting krijgt (zoals vrij veel winkels trouwens...)

Feromisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:57

Stalen neuzen zou ik in ieder geval niet doen inderdaad. In het ergste geval ben je dan je tenen kwijt.

Feromisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:59

Ik heb de Covalliero Neolite laarzen. Ik ben er zeer tevreden mee. Handig bij het afspuiten van de paarden. Ik zou iig geen lage schoenen doen. Anders heb je een natte broek. Of tot aan je knieen vies bij het uitmesten.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:10

Ik zweer ook bij Ariats en anders Blundstones. Ze zijn beide het geld echt waard. Alles daar net onder in prijs gaat in mijn ervaring minder lang mee en heeft minder comfort.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:30

suffie schreef:
Ik zweer bij schoenen van het Australische merk Blundstone of Redback. Instappen en weglopen, nog nooit een blaar of pijnlijke voeten gehad.

Hier ook Redback, mijn baas loopt al jaren op dit merk en ik kon ze via het werk krijgen.

Bij veel regen/nattigheid/kou loop ik op hoge muckboots.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:37

Ik loop tussen de dieren ganse dagen in jolly klompen. Ook uren paardrijles opgegeven. Nooit last gehad van blaren of dergelijke. Uitneembare (vervangbare) binnenzool. Met de buitenkant doe ik toch wel een paar jaar.
https://www.bol.com/nl/p/jolly-fashion- ... 059393911/

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:38

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:53

Ik zoek mee. Zo goed mogelijk waterdicht is belangrijk en voor mij ook 10 uur mee kunnen lopen. Welke worden er bedoeld met "de ariats" wat ik al een paar keer voorbij zie komen?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:00

Pistasche schreef:
Mountain horse protective jodphur, verdienen niet de schoonheidsprijs maar je voeten zijn wel beschermd en bieden goede ondersteuning voor je voeten.

Heb ik ook.
Zijn perfect en stalen neus komt regelmatig van pas

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:08

Ik vind de ariat stalschoenen van epplejack heel fijn

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:17

Ik heb die met rits in de hak van de decathlon en ben zeer tevreden, zit een fijne zool in en zijn nog steeds waterdicht. Kostte me ook niet de kop.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:22

Dabiscui schreef:
Top jongens! Diegene die de ariat/ mountain horse hebben, wat doen jullie aan onderhoud voor de schoenen?

Ik mishandelde ze een beetje :Y) .
Ik borstelde de modder er af, en zo nu en dan kregen ze een invet verwen moment. Gingen toch jaren mee :')