Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
neile schreef:Voor heel veel auto's die hier worden aangeboden is het belangrijk dat je PER AUTO toch goed nakijkt hoeveel het trekgewicht precies is, want dat is afhankelijk van het type motor dat er in gelegd is. Dat geldt van Octavia tot CX5, tot Kuga.
Goed nakijken!
Wiskey1 schreef:Nicky91 schreef:Hyundai Santa Fé
Hebben wij nog geen jaar gehad, ook als trekauto, weinig vermogen en zoop best wel (benzine)
Ouders hebben een vw transporter, deze mag 2500, zijn ook die minder mogen trekken. Zelf heb ik de bmw 530D (2006, dus valt qua aanschaf prima binnen budget), die trek het ook makkelijk. Kia sorrento hebben vrienden van ons en lijkt me ook een fijne auto
Gowlan schreef:Wiskey1 schreef:
Hebben wij nog geen jaar gehad, ook als trekauto, weinig vermogen en zoop best wel (benzine)
Ouders hebben een vw transporter, deze mag 2500, zijn ook die minder mogen trekken. Zelf heb ik de bmw 530D (2006, dus valt qua aanschaf prima binnen budget), die trek het ook makkelijk. Kia sorrento hebben vrienden van ons en lijkt me ook een fijne auto
Zelfde ervaring als hierboven met de hyundai santa fe, helaas
_lotteeee schreef:EllyC schreef:ben heeeeel blij met met ford kuga, 2100 kg
Hier precies hetzelfde! Enorm blij met mijn Kuga!
Heerlijke auto om gewoon mee te rijden en ook top voor de trailer met 2 paarden!
Wiskey1 schreef:Nielojram schreef:Bmw 530.![]()
Trekt geweldig, en best te vinden in een normale leuke prijsklasse. ( voor auto's van dat kaliber)
Heerlijke auto he
beatje schreef:_lotteeee schreef:ben heeeeel blij met met ford kuga, 2100 kg
Hier precies hetzelfde! Enorm blij met mijn Kuga!
Heerlijke auto om gewoon mee te rijden en ook top voor de trailer met 2 paarden!
ikke schreef:Wat ik dan niet snap is dat iedereen begrijpt dat een Range Rover een zuipschuit is, maar dat een Santa Fe (die technisch nagenoeg dezelfde specs heeft) opeens als een tempelier bestempelt wordt.
neile schreef:Zie, volgens mij zit er een groot verschil tussen de NLse en BEse wetgeving want volgens mij viel de kuga voor mij ook af want die kon geen min 1600 trekken. Net zoals de sportage net 1600 mag trekken hier. Ik vond het al vreemd dat die wagens hier genoemd werden!
beatje schreef:Ik weet het vd Kuga ook zeker,wij zijn in de garage geweest voor een nieuwe auto en hebben hem dus hier om laten staan en zijn voor een ander merk gegaan in een andere garage.
Mijn zus had een alahambra van seat en die mocht toen ook al in NL 200 kg meer trekken als in Belgie.
Geen idee waarom dat verschil is en hoe ze dat berekenen.maar ik vind een verschil van 500 kg best veel.