Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

betadine schreef:Dat begrijp ik ja. Ik zal iets verkeerd gedaan hebben waardoor hij de ruimte ervoor kreeg en zoals ik al zei het is niet dat ik er niets voor wil doen. Ik wil enkel geen maanden hierover doen met nog een hoop gedoe. Ik geef het 6 maand. Anders verkoop ik hem. In mijn situatie moet ik regelmatig op verplaatsing. Als ik qua trailerladen binnen de 6 maand niet kundig genoeg blijk voor dit paard geef ik het dus op. Die man heeft mij goed geholpen, maar of ik dat net zo goed ga kunnen en of ik niet op regelmatige basis een terugval ga krijgen (wat natuurlijk steevast op verplaatsing voorvalt) is voor mij nog niet uitgesloten.
Dus volgens jullie is zo goed als elk paard prima trailermak te krijgen ? Ik reageer nu ook wel zo omdat het mij hoog zit. Wellicht ga ik er vrijdag na een beetje positiviteit terug anders tegenaan kijken.
Canon schreef:Ik volg even, mijn paard wil op vreemd terrein de trailer moeilijk in. (Lees: laatste keer duurde twee uur, waar ze op stal thuis binnen no time erin staat..) Vraag me vaak af of het aan mij ligt of de omgeving die ze dan niet vertrouwd.. (of beide in dat geval.)
cissy schreef:Canon schreef:Ik volg even, mijn paard wil op vreemd terrein de trailer moeilijk in. (Lees: laatste keer duurde twee uur, waar ze op stal thuis binnen no time erin staat..) Vraag me vaak af of het aan mij ligt of de omgeving die ze dan niet vertrouwd.. (of beide in dat geval.)
Als hij thuis makkelijk laadt en op vreemd terrein niet dan steekt ie volgens mij zn middelvinger naar je op.
Ook dit is gewoon te trainen maar staat of valt met jouw timing en lichaamstaal.
cissy schreef:Aadburg, ik pak die lijnen pas als het nodig is. Sommige paarden worden er juist claustrofobisch van.
Die tweede methode met die koeienband en lijnen achterlangs krijg ik serieus kippenvel van. Zou ik nooit toepassen. Zijn zoveel andere oplossingen te bedenken. Wat als paard omhoog komt en hele schot meeneemt incl stangen? (serieus al eens zien gebeuren op wedstrijd terrein)
cissy schreef:Canon schreef:Ik volg even, mijn paard wil op vreemd terrein de trailer moeilijk in. (Lees: laatste keer duurde twee uur, waar ze op stal thuis binnen no time erin staat..) Vraag me vaak af of het aan mij ligt of de omgeving die ze dan niet vertrouwd.. (of beide in dat geval.)
Als hij thuis makkelijk laadt en op vreemd terrein niet dan steekt ie volgens mij zn middelvinger naar je op.
Ook dit is gewoon te trainen maar staat of valt met jouw timing en lichaamstaal.
En ook dat van anderen. Balen dat je zo ver weg van mij woont..Sunora schreef:Ik zou even een cursusje volgen bij iemand die er echt wel wat vanaf weet. Dat is het dubbel en dik waard hoor! Het kost wel wat tijd en moeite maar mijn merrie loopt intussen echt netjes de trailer op, terwijl ik erbuiten blijf staan.
Canon schreef:Okay.. dat komt best hard voor die blauwe maandag dat ik me hier kwetsbaar opstel.
Rex_Rolfo schreef:Canon schreef:Okay.. dat komt best hard voor die blauwe maandag dat ik me hier kwetsbaar opstel.
Als iets hard aankomt kan dat doordat het
- kwetsend geschreven is
- de vinger precies op de zere plek legt.
Ik ken cissy uit andere topics als iemand die recht door zee kan zijn, hulpvaardig is en goede kennis van paarden en paardenbezitters heeft. Kan me niet voorstellen dat zij de pen bewust in de vitriool doopt. Dan blijft de andere optie open.
Je reactie laat ook wat onzekerheid zien, kan ik me ook wel voorstellen want er zijn topics waarbij iemand afgebrand wordt, dat is echt niet leuk. Maar om dat op het laden te betrekken, thuis zijn we allemaal meer op ons gemak, we kennen de omgeving, hebben het paard er vaak genoeg geladen en als het niet wil lukken is er altijd wel een stalgenoot die even wil helpen. Op vreemd terrein ben je vaak meer vermoeid na een dik uur in het zadel en de concentratie van één of twee proeven. Ook sluipt er makkelijk een "als ie nu maar de trailer op loopt want ik heb geen zin voor schut te staan" gevoel in je handelen. Waardoor die onbewuste onzekerheid een self-fulfilling prophecy wordt.
Die "als ie nu maar de trailer op loopt want ik heb geen zin voor schut te staan" komt mij inderdaad bekend voor, dus ik denk dat jullie mij vandaag beiden met een goed nieuw inzicht hebben geholpen.
Eigenlijk klopt die onzekerheid wel, want dat trailerladen is júíst het gebied waar mijn kennis nu een beetje ophoudt..