paard constant gewond op pensionstal, eigenaar stal nergens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: paard constant gewond op pensionstal, eigenaar stal nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:14

mensen....even tussendoor. Het is mond TOT mond reclame. Mond op mond is iets heel anders!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:15

Vanwege het zand op de bodem, de grote slowfeeder en de hoeveelheid daglicht van achteren ging ik uit van een inloopstal...

savanjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 20:22

Nou je geeft zelf al aan dat je va aak schoonmaakt. Hier gebeurde rustig 4 ,5 dagen niks. En dan 4 pony s op de stukje van amper 400m2 en nergens een plekje droog om te staan. Allemaal modder, stront en pis

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:24

Loopt hier niet al een topic over? Ik herken het been met wond...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:27

savanjola schreef:
Nou je geeft zelf al aan dat je va aak schoonmaakt. Hier gebeurde rustig 4 ,5 dagen niks. En dan 4 pony s op de stukje van amper 400m2 en nergens een plekje droog om te staan. Allemaal modder, stront en pis

is dit een nieuw topic om de pensionstal onderuit te halen of zo :+

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:34

swartbeessie schreef:

Topic gevonden, pas geleden ook: meggiemeg @ [TAO] paard gewond door nalatigheid pensionhouder, wie betaald?

Ik begrijp dat jullie ontevreden zijn over de pensioneigenaar maar vind het tegelijkertijd niet netjes om met meerdere bokkers achter elkaar dit soort topics te starten over dezelfde stal, met dezelfde foto('s).
Laatst bijgewerkt door swartbeessie op 07-02-19 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:35

Ik vind de wond niet schokkend,dat is categorie kan gebeuren,zelf maak ik wel een foto en ap de eigenaar evt maak ik het schoon,maar dat doen niet alle stallen. De schuilstal,zo ziet de mijne er ook wel eens uit.

savanjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 20:45

Wellicht dat mensen balen? Maar goed het gaat erom dat als je een pensionstal begint ook daadwerkelijk het goed voor hebt met paarden en eigenaren en niet alles voor t geld doet. Vind dat paarde eigenaren recht hebben op meer bescherming . Zeker bij professionele stallen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:01

savanjola schreef:
Wellicht dat mensen balen? Maar goed het gaat erom dat als je een pensionstal begint ook daadwerkelijk het goed voor hebt met paarden en eigenaren en niet alles voor t geld doet. Vind dat paarde eigenaren recht hebben op meer bescherming . Zeker bij professionele stallen

Nee. JIJ bent hoe dan ook eindverantwoordelijk!
Ja, een stalhouder heeft verantwoordelijkheden en die kun je theoretisch zelfs bij de rechter afdwingen maar jij de hele dag met een dubbelloops jachtgeweer achter de stalhouder staan om hem eraan te houden?

Juist. Jij bent de enige die dit kan regelen voor je paard; wegwezen dus. Er zijn in die regio echt meer pensionstallen te vinden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:07

Haha mond op mond reclame _O-
Iets met ik typ te snel! Zou wat wezen als mensen zo reclame maken :oo

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:08

swartbeessie schreef:
swartbeessie schreef:

Topic gevonden, pas geleden ook: meggiemeg @ [TAO] paard gewond door nalatigheid pensionhouder, wie betaald?

Ik begrijp dat jullie ontevreden zijn over de pensioneigenaar maar vind het tegelijkertijd niet netjes om met meerdere bokkers achter elkaar dit soort topics te starten over dezelfde stal, met dezelfde foto('s).

Dit dus. Heb even getemd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:35

Ik had het idee dat TS juist wil weten of er niks tegen te doen is? Natuurlijk kies jij voor een stal voor je paard. Maar het is wel zo dat veel misstanden massaal geaccepteerd worden en ook maar door blijven gaan. Misschien komen mensen toch eens in opstand of leren ze hier van elkaar om niet meer alles te accepteren en ook voor bepaalde stallen toch niet te kiezen, ook al is het de laatste in je regio.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:36

Kinke schreef:
mensen....even tussendoor. Het is mond TOT mond reclame. Mond op mond is iets heel anders!

:') :') _O- _O-

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:44

Ik zou weggaan TS! Ziet er echt niet fijn uit en ook hoe ze daar met de paarden omgaan is niet fijn. Je kan idd instanties erbij betrekken maar daar gaat ook tijd overheen. Kan je beter al weg gaan naar een andere stal dan wachten tot een instantie hier iets tegen doet.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:46

savanjola schreef:
Maar een maand is nog steeds geen 2 maand toch?

Ja snap best dat t ook prima kan gaan hoor. Verbaas me alleen over t feit dat staleigenaren zeer veel mogen en kunnen maken. Zonder ergens veranrwoordelijk voor te hoeven zijn.

Ja hoor zo werkt het nu eenmaal, als je een huis huurt of in een baan gaat het ook zo. Als je opzegt in een lopende maand is de maand erna de maand opzeg termijn.

Wel vervelend dat je zoveel narigheid hebt gehad! Ik sta daarom op een doe hetzelf stal. Veel werk en kost veel tijd maar wel precies wat ik wil voor mijn paard.

Neetje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:49

Cioccolato schreef:
Is het een officiële stal? Daar zal je vast iets tegen kunnen doen.
Maar ik denk anders weinig.. Mond op mond. Zeker mond op mond reclame!

Wat is de definitie van een officiele stal?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:05

je kunt wel weggaan bij de ergste van dit soort stallen, probleem is echter dat er zo weinig alternatief is. De goede stallen vind ik echt dun gezaaid in mijn regio.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:33

Zelf altijd goed blijven opletten en vertrekken als het slecht is. Meer kan je niet doen.

Overigens vind ik de foto’s niet bijster schokkend hoor. Winterpaddocks worden meestal een modderige bende. Altijd nog beter dan opgesloten in een ‘keurige’ stal. Wel vind ik dit niet zo netjes van jou, de staleigenaar kan niet zijn kant van het verhaal vertellen

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:49

savanjola schreef:
Maar een maand is nog steeds geen 2 maand toch?

Ja snap best dat t ook prima kan gaan hoor. Verbaas me alleen over t feit dat staleigenaren zeer veel mogen en kunnen maken. Zonder ergens veranrwoordelijk voor te hoeven zijn.

Maar heb je vóór 1 januari opgezegd? Zoniet dan is het idd zo dat je feb ook nog betaald, dat is dan dus een kalendermaand

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:06

Was er een contract met de stal? Als je alleen mondeling afspraken hebt gemaakt dan kun je inderdaad vrij weinig.. Daarnaast vind ik de (schuil) stal, nat ja maar ik denk dat er paarden natter en viezer staan op het moment.
Ook kan het voorkomen dat paarden op de weide vechten of stoeien, en dan gebeuren er wel eens ongelukjes, is helaas niet te voorkomen. Wel ben jij zelf eind verantwoordelijk voor de gezondheid van je paard, als jouw paard wondjes heeft dan maak je die toch schoon met water en eventueel ontsmettende zeep (betadine)..

Als ik mijn stalhoudster zou zien schreeuwen tegen de paarden en haar de paarden zou zien slaan dan ben ik daar heel snel weg, nadat ik het vast heb gelegd op camera..

Ben benieuwd naar het verhaal van de eigenaar van de stal..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:36

Ook ik ben benieuwd naar het verhaal van de staleigenaar. Paarden in bijvoorbeeld wisselende koppels stoppen is vaak vragen om problemen, maar wanneer je weet dat het keer op keer schijnbaar gebeurd is het de verantwoording van de eigenaar van het paard om het te voorkomen (waarschijnlijk dus vertrekken van stal), je kan je dan niet meer schuilen achter wat een ander wel of niet doet/deed.
Wanneer je als eigenaar niets doet terwijl je weet hoe er met (jou) paard omgegaan wordt dan ga je er indirect mee akkoord door te blijven (of pas laat vertrekken).

Shame on you if you fool me once, Shame on me if you fool me twice.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:08

savanjola schreef:
Misschien wij als paardeneigenaren ons hard maken voor idd een keurmerk en een klachtenregeling of iets

O ja toren hoog. Ben begin januari vertrokken. Stalgeld voor heel januari nog betaald. Krijg je doodleuk incasso voor heel februari. Hoe dan????

Nu weet ik vrijwel zeker dat het om dezelfde stal gaat.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:19

CharmingS schreef:
Was er een contract met de stal? Als je alleen mondeling afspraken hebt gemaakt dan kun je inderdaad vrij weinig.. Daarnaast vind ik de (schuil) stal, nat ja maar ik denk dat er paarden natter en viezer staan op het moment.
Ook kan het voorkomen dat paarden op de weide vechten of stoeien, en dan gebeuren er wel eens ongelukjes, is helaas niet te voorkomen. Wel ben jij zelf eind verantwoordelijk voor de gezondheid van je paard, als jouw paard wondjes heeft dan maak je die toch schoon met water en eventueel ontsmettende zeep (betadine)..

Als ik mijn stalhoudster zou zien schreeuwen tegen de paarden en haar de paarden zou zien slaan dan ben ik daar heel snel weg, nadat ik het vast heb gelegd op camera..

Ben benieuwd naar het verhaal van de eigenaar van de stal..

Als dit gaat om de stalling die ik in Mn hoofd heb. Dan heb je een contract. Waarin staat dat ze nergens verantwoordelijk voor is.

MarcoV92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:07

Gizeppie schreef:
Als dit gaat om de stalling die ik in Mn hoofd heb. Dan heb je een contract. Waarin staat dat ze nergens verantwoordelijk voor is.

Das leuk en aardig maar als ze het willens en wetens laat gebeuren gaat dat natuurlijk niet op. Alsof de kinderdagopvang niet op zijn minst aansprakelijk is als de kinderen elkaar in elkaar slaan en ze staan te kijken en er niks aan doen... Alleen moet dit dan wel aantoonbaar zijn...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:10

je kunt ook zelf regels verzinnen die volgens de wet geen stand houden. Ben dus wel benieuwd hoe dat in dit geval zou zijn.