Sterkte TS!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
truus1957 schreef:En als je nou gewoon niet meldt dat je paardje is overleden en het paspoort gewoon houdt? Daar kraait toch geen haan naar?? Misschien ben je het paspoort wel kwijt, kan ook nog.
emilyslaluna schreef:Ik vind het altijd zo dubbel dat gedoe met de paspoorten. Zowel het op eigen naam zetten als aangeven dat het paard is overleden.
Ze maken het 'verplicht', maar het kost je wel flink veel geld om het paard op je naam te zetten. Veel mensen doen dit niet als ze bijvoorbeeld werken met paarden die ze aankopen om te trainen en vervolgens weer verkopen. Ik snap dat wel.
Ik heb sinds een tijdje mijn bejaarde pony weer terug in bezit en zou haar graag op mijn naam willen zetten. Maar dat bedrag kan ik als student beter bewaren voor als er medische kosten voor haar ontstaan, wat zeker gebeurt op deze leeftijd.
Ook ben je het paspoort een tijdje kwijt terwijl er altijd een paspoort aanwezig moet zijn op stal. Dus hoe willen ze dat regelen als er controle is? Of als er opeens een medisch noodgeval is voor mijn pony waarbij ik haar moet verplaatsen en behandelen?
En dan met het overlijden, als ze dat verplicht maken, maar het kost vervolgens de eigenaar zelf weer geld om daarbij een gatenkaas paspoort terug te ontvangen, dan snap ik dat het niet zo aantrekkelijk meer is voor de eigenaar en moet de paspoort bureau niet raar opkijken dat het niet gebeurt.
Ik snap voor hen dat er ook kosten aan zitten om het paspoort om te zetten op een andere naam / gaatjes erin te maken, maar dit is wel extreem vind ik.