Right brained introvert paard gemotiveerd krijgen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:06

Mb123x schreef:
Waratje schreef:
Heel apart hoe je alle posts over PSSM negeert, terwijl dat wel een wezenlijk punt is om te checken!

Ik ga die tests laten doen, zolang ik daar geen uitslag van heb heb ik er niet zo veel over te zeggen...

Goed dat je ze in ieder geval laat doen, het is bij tinkers een behoorlijk risico en als het pssm is, kun je beter begrijpen wat er aan de hand is.

Mb123x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 12:20

Avalanche81 schreef:
Ik heb een RBI. Wat bij haar helpt is uitnodigen, stimuleren om zelf dingen te doen, en dan te belonen. En heel goed kijken en lezen. Introverte paarden hebben de neiging om dingen wat op te kroppen, vooral de koudbloed versie. Communiceren en goed luisteren is belangrijk, en als je ze uitnodigt, en de keus geeft om te stoppen wanneer ze genoeg hebben, willen ze vaak best wel. Hier gaat alles best wel op vrijwillige basis (nu heb ik wel een paard wat zoals een echte right brainer well een will to please heeft en best veel go) en dat werkt eigenlijk heel goed. Als ik haar wil dwingen klapt ze dicht en wil ze niets meer, en nu gaat ze steeds meer gewoon proberen.

Maar hoelang duurt het bij hou voor dat ze er bij jou klaar mee zijn? Bij mij zou dat echt een stap zijn...[/quote]
Wat bedoel je met "voordat ze er klaar mee zijn?" Die snap ik niet.[/quote]

Nou je zei dat ze een keuze moeten te hebben om te stoppen, maar als ik haar die keuze geef dan duurt het maar heel kort tot dat ze er klaar mee is. Hoelang duurt het bij jou voor dat ze stoppen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:27

"]
Mb123x schreef:
Waratje schreef:
Heel apart hoe je alle posts over PSSM negeert, terwijl dat wel een wezenlijk punt is om te checken!

Ik ga die tests laten doen, zolang ik daar geen uitslag van heb heb ik er niet zo veel over te zeggen...

Fijn! Bij welk lab ga je het laten doen? Gaat niet via je dierenarts, dat weet je?

Mb123x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 12:36

Fijn! Bij welk lab ga je het laten doen? Gaat niet via je dierenarts, dat weet je?[/quote]

Ik ben een beetje op internet aan het zoeken, als jij een goede weer hoor ik het graag! En de kosten liggen toch ongeveer 25 euro?

Anoniem

Re: Right brained introvert paard gemotiveerd krijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:43

PSSM 1 is inderdaad ronde de 25 euro, daarom zou ik daarmee beginnen, zeker omdat PSSM 1 bij tinkers vaker voorkomt dan 2.

Avalanche

Re: Right brained introvert paard gemotiveerd krijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:51

Oh, nu begrijp ik je TS. Merrie stopt niet. Omdat ze elk moment er mee op mag houden als ze wil, heeft ze een keus om samen te werken. Blijkbaar vindt ze het leuk om bij me te zijn, want ze kiest er helemaal niet voor om te stoppen. We stoppen gewoon als we genoeg hebben, en ze komt altijd blij naar me toe. En ze kan ook bij haar vriendjes blijven, ze staat gewoon 24/7 buiten in een kudde. Eten heeft ze ook genoeg dus ook daar heeft ze mij niet voor nodig. En ik maak alles wat we doen leuk. Blijkbaar vindt ze wat ik verzin toch wel leuk. En ze krijgt heus weleens op haar donder hoor. Ik corrigeer echt wel. Maar ik heb ook altijd erg leuke ideeën.