Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LENTI schreef:Ik zou dit niet eerlijk zeggen maar een beetje om 'de waarheid' heen fietsen.
Als het een type boer is die ik in mn hoofd heb (en waar ik ervaring mee heb door er eerlijk tegen te zijn) dan gaat eerlijkheid je nergens brengen.
Zorg dat je maximaal 1 belangrijk onderdeel/thema aankaart waarom je weggaat.
Ik weet je reden om weg te gaan niet maar weet wel dat het vaak om meerdere dingen gaat (die de emmer vol hebben laten lopen en dat er nu 1 ding die hem doet overstromen).
Ik zou 1 ding kiezen en dat noemen als reden en dan gewoon zoiets hebben van :ik wil graag nog even vertellen dat ik een andere stal heb gevonden... En dan noem je waarom je gaat. Weinig ruimte voor discussie.
Black_Moon schreef:LENTI schreef:Ik zou dit niet eerlijk zeggen maar een beetje om 'de waarheid' heen fietsen.
Als het een type boer is die ik in mn hoofd heb (en waar ik ervaring mee heb door er eerlijk tegen te zijn) dan gaat eerlijkheid je nergens brengen.
Zorg dat je maximaal 1 belangrijk onderdeel/thema aankaart waarom je weggaat.
Ik weet je reden om weg te gaan niet maar weet wel dat het vaak om meerdere dingen gaat (die de emmer vol hebben laten lopen en dat er nu 1 ding die hem doet overstromen).
Ik zou 1 ding kiezen en dat noemen als reden en dan gewoon zoiets hebben van :ik wil graag nog even vertellen dat ik een andere stal heb gevonden... En dan noem je waarom je gaat. Weinig ruimte voor discussie.
De grootste reden waarom ik weg wil gaan, staat een paar reacties terug. Het is een boer die niet wil afwijken van zijn inzicht over het voerbeleid
Shaggy09 schreef:Als je het vooral zonder slag of stoot wilt afhandelen zou ik er een leugentje van maken en zeggen dat je idd bijvoorbeeld bij een vriendin je paard gaat stallen omdat je dat gezellig vind en dat beter voor je werkt.
Als je wel eerlijk wilt zijn zou ik gewoon zeggen, joh ik heb hier altijd met plezier gestaan maar hoe er de laatste tijd is gehandeld is ver van mijn bed en ik ga daarom hier weg. Bedankt voor alles en succes verder.
Ik denk dat ik ook wel weet wat voor type die boer is, zo'n een gaat niet snel luisteren naar anderen en zal niet snel iets met een advies of commentaar doen. Lastige, stugge mensen.
alice0cullen schreef:Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt. Jij kent de man en de situatie het best. Denk je dat je beter een leugentje om bestwil kan vertellen dan doe je dit. Wil je de waarheid vertellen ook goed.
En ik schaamde me er ook altijd voor als ik mijn moeder meenam naar belangrijke dingen omdat ik zelf heel erg onzeker ben, en ik kwam er achter dat veel meer mensen dit doen. Samen sta je sterk, niks mis mee als je wat onzeker voelt. En zo gek is het niet om je vader mee te nemen. Paard moet toch verhuisd worden met alle spullen.
Black_Moon schreef:Er zijn zeker wel dingen goed gegaan hoor. Het is niet alles slecht. Alleen dit is echt not done.
xJennifx schreef:Black_Moon schreef:Er zijn zeker wel dingen goed gegaan hoor. Het is niet alles slecht. Alleen dit is echt not done.
Als het een echte boer is zou ik gewoon zeggen wat je dwars zit. Vaak zijn ze koppig maar wél redelijk. Sta zelf ook bij een boer en die zijn echt 180 graden gedraaid qua beleid. Vaak hebben ze het beste voor met het dier maar weten ze gewoon niet beter. Als je het naar je zin had wellicht een optie.
LENTI schreef:Mijn partner gaat ook gewoon mee naar stalbezichtigingen en - opzeggingen hoor. Ik zou m'n moeder ook kunnen meenemen maar ik denk dat ik meer heb aan mn partner.
okdoei schreef:ik heb niet het hele topic doorgelezen maar heb je een pb gestuurd ts.
Popstra schreef:Gewoon eerlijk zijn. Niet omheen draaien.
En als ik in jouw positie zat en mijn paard niet netjes verzorgd word zou ik zo ala minuut opstappen. Niks geen opzeg termijn maar toedeloe