Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
keshia schreef:Ach joh.. het gaat over een b wedstrijd. Doe wat je wil de dag vooraf, net als anders. Als een paard serieus spierpijn krijgt van een half uurtje losrijden en 1 a 2 b proeven lopen, dan is er wat mis.
heel veel succes! keshia schreef:Dat snap ik. Maar zo bedoel ik het ook niet. Een normaal paard dat laten we zeggen 2x in de week een bosritje stapje drafje galop loopt voor 1 uurtje hoort geen spierpijn te krijgen van een dagje op concours op b niveau. Doe dus vooral waar je jezelf prettig bij voelt. Het is geen hogere wiskunde. Zodra je écht zwaar werk gaat maken met je paard moet je echt rekening gaan houden met aantal uren rust, voermomenten, voerhoeveelheden, onbelaste beweging en training in balans. Maar dat is nog niet aan de ordeheel veel succes!
dan proefjes met twee hoeven in je neus lopen ( ik heb echt een super lief, hardwerkend paard
) uitstappen, wachten op de trailer tot die ruiter haar puntjes heeft, naar huis, knotten er weer uit, borstel erover en eindelijk relaxen in wei of stal..