Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shadow0 schreef:Wat maakt iedereen zich toch druk om spijkerbroeken? Ik rij al jaren in spijkerbroek, zonder probleem.
Pluizebolpum schreef:Shadow0 schreef:Wat maakt iedereen zich toch druk om spijkerbroeken? Ik rij al jaren in spijkerbroek, zonder probleem.
Hier ook.
Ik heb jarenlang met spijkerbroek gereden, ook geen probleem. Was weliswaar western maar stapte ook weleens op een 'gewoon' paard (zadel eerder, dus), ook nooit problemen mee. Schuren lag meer aan het niet los genoeg laten van de knieën dan aan de stof of naden, bij mij dan.
Enige waar ik op zou letten met een spijkerbroek (en dat is ook thuis zo uit te proberen) of je je knie wel hoog genoeg kunt buigen. Net doen alsof je opstijgt op een zo hoog mogelijk paard. In pashokjes gaat 't wat lastig, maar is dan zelfs te doen. Als 't niet lukt: andere broek nemen. Gewoon doen. Is geen gezicht als je been ergens halverwege blijft steken omdat de stof te strak is. Been there en zo.
Met een tregging, jeagging of hoe die dingen ook heten (heel stretchy jeans, ik zweer erbij, zelfs paardloos) lukte het mij altijd perfect. Ook lekker met rijden. En je kunt daarna nog naar de winkel om een pak melk zonder dat iedereen denkt 'Joh, daar heb je weer zo'n paardrijmuts' (dat boeide me nooit zo, bij mij rook je het wel, maar er zijn mensen die dat vervelend vinden).