Geen ruiterkleding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Geen ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:42

Wat maakt iedereen zich toch druk om spijkerbroeken? Ik rij al jaren in spijkerbroek, zonder probleem.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:50

Ik rijd de binnenkant van m’n benen helemaal open en rood als ik met een gewone spijkerbroek ga rijden. Vroeger bij ons op de manege adviseerden ze om een wijde trainingsbroek en regenlaarzen aan te trekken als je voor het eerst kwam lessen. in mijn optiek altijd nog beter dan een jeans en gympen..

Waar woon je TS? Ik heb nog (en met mij waarschijnlijk veel bokkers) wel wat oude rijbroeken die voor een klein prijsje weg mogen.. Ook zag ik laatst rijlaarzen en rijkleding bij onze kringloopwinkel hier in de stad.. :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:56

Shadow0 schreef:
Wat maakt iedereen zich toch druk om spijkerbroeken? Ik rij al jaren in spijkerbroek, zonder probleem.

Hier ook.
Ik heb jarenlang met spijkerbroek gereden, ook geen probleem. Was weliswaar western maar stapte ook weleens op een 'gewoon' paard (zadel eerder, dus), ook nooit problemen mee. Schuren lag meer aan het niet los genoeg laten van de knieën dan aan de stof of naden, bij mij dan.
Enige waar ik op zou letten met een spijkerbroek (en dat is ook thuis zo uit te proberen) of je je knie wel hoog genoeg kunt buigen. Net doen alsof je opstijgt op een zo hoog mogelijk paard. In pashokjes gaat 't wat lastig, maar is dan zelfs te doen. Als 't niet lukt: andere broek nemen. Gewoon doen. Is geen gezicht als je been ergens halverwege blijft steken omdat de stof te strak is. Been there en zo :') .
Met een tregging, jeagging of hoe die dingen ook heten (heel stretchy jeans, ik zweer erbij, zelfs paardloos) lukte het mij altijd perfect. Ook lekker met rijden. En je kunt daarna nog naar de winkel om een pak melk zonder dat iedereen denkt 'Joh, daar heb je weer zo'n paardrijmuts' (dat boeide me nooit zo, bij mij rook je het wel, maar er zijn mensen die dat vervelend vinden).

pony1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:32

wat hier al eerder benoemd is! de decatlon heeft hele goed en betaalbare ruiter kleding.
( bij online bestellen het valt vaak net wat kleiner omdat het een frans merk is van oorsprong)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:44

met een gewone broek ga je schuiven in het zadel en zul je het bij je knieen snel merken dat het gaat schuren.

sneakers zijn erg gevaarlijk, er zit geen hakje aan waardoor je gemakkelijk met je voet door de beugel gaat en dus kan blijven hangen. zijn er ongelukken mee gebeurd.

een 2e hands paardrijdbroek kost misschien een 10tje a 15 euro, en gewoon rubberen jodhpurs kosten ook de wereld niet, zou er toch echt wel wat aan uitgeven. je maakt het zo duur als je zelf wilt.

decathlon heeft goede en goedkope spullen mocht je wel liever nieuw hebben

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:46

Pluizebolpum schreef:
Shadow0 schreef:

Hier ook.
Ik heb jarenlang met spijkerbroek gereden, ook geen probleem. Was weliswaar western maar stapte ook weleens op een 'gewoon' paard (zadel eerder, dus), ook nooit problemen mee. Schuren lag meer aan het niet los genoeg laten van de knieën dan aan de stof of naden, bij mij dan.
Enige waar ik op zou letten met een spijkerbroek (en dat is ook thuis zo uit te proberen) of je je knie wel hoog genoeg kunt buigen. Net doen alsof je opstijgt op een zo hoog mogelijk paard. In pashokjes gaat 't wat lastig, maar is dan zelfs te doen. Als 't niet lukt: andere broek nemen. Gewoon doen. Is geen gezicht als je been ergens halverwege blijft steken omdat de stof te strak is. Been there en zo :') .
Met een tregging, jeagging of hoe die dingen ook heten (heel stretchy jeans, ik zweer erbij, zelfs paardloos) lukte het mij altijd perfect. Ook lekker met rijden. En je kunt daarna nog naar de winkel om een pak melk zonder dat iedereen denkt 'Joh, daar heb je weer zo'n paardrijmuts' (dat boeide me nooit zo, bij mij rook je het wel, maar er zijn mensen die dat vervelend vinden).

ik werk op een stal en loop daar ook vaak in een spijkerbroek en dan is het oh pak jij die maar even want komt beter uit. wel me rijlaarzen aan dan maar verder ook geen probleem. Enige nadeel wat ik ondervind is dat ik minder grip heb in het zadel want al mijn rijbroeken hebben een lederen zitvlak

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:48

welke maat heb je TS? ik heb nog wel een rijbroek die je zo tegen verzendkosten over mag nemen maatje S

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:01

Heb je niet een katoenen legging liggen? Kan ook prima eerste paar keer. Zo gladde sportlegging is wat minder praktisch omdat je dan eerder glijdt in het zadel. Spijkerbroek vind ik zelf minder praktisch vanwege die dikke naad aan de binnenzijde, die kan nog wel eens schuren. En wat minder luchtig, rekt wat minder mee met je lijf en een echte spijkerbroek is best hard en ruw als je gaat zweten. Als je dan toch een spijkerbroek doet kies er dan één uit met veel stretch en zo min mogelijk dikke naad.
Qua schoenen zou ik idd geen sneakers doen. iets met een klein hakje is praktischer. Heb je geen regenlaarzen liggen of eventueel (oude) gewone laarsje met iets een klein hakje?