Paard gekocht met Belgisch/Vlaams paspoort en UELN/CHIP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Paard gekocht met Belgisch/Vlaams paspoort en UELN/CHIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:28

Volgens mij geldt daar hetzelfde voor suffie. (Alleen eigenaar registreren hoeft niet).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:18

Lara88 schreef:
xPenny schreef:
Heeft het paard geen blauw Zangersheide paspoort?

Als dat wel zo is, dan is dat paspoort EU sowieso legaal.
Het hoeft dan geen “Nederlands” paspoort.

Ik heb namelijk ook een Z gefokte merrie met Zangersheide paspoort+papier. Als ik haar opzoek op haar levensnummer/chipnummer, dan kom ik gewoon uit bij desbetreffende merrie.

Ze heeft wel een blauw Zangersheide paspoort. Geen andere papieren. Alleen haar chipnummer vind ik niet terug in NL databases. Alleen in Vlaamse. Dus weet wel zeker dat zij het is, maar lijkt ze niet in NL geregistreerd.

Jij jouw merrie wel?

Normaal heeft een paard in België ook een mutatiedocument. Meer info: http://paarden.vlaanderen/nl/faq/eigend ... erkopen/23

Nu weet ik niet precies wat de implicaties zijn wanneer je verkoopt naar het buitenland, maar in de Belgische databank staat het paard met dat chipnummer dan dus nog op naam van de verkoper.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:56

xPenny schreef:
Heeft het paard geen blauw Zangersheide paspoort?

Als dat wel zo is, dan is dat paspoort EU sowieso legaal.
Het hoeft dan geen “Nederlands” paspoort.

Ik heb namelijk ook een Z gefokte merrie met Zangersheide paspoort+papier. Als ik haar opzoek op haar levensnummer/chipnummer, dan kom ik gewoon uit bij desbetreffende merrie.

Citaat:
Ze heeft wel een blauw Zangersheide paspoort. Geen andere papieren. Alleen haar chipnummer vind ik niet terug in NL databases. Alleen in Vlaamse. Dus weet wel zeker dat zij het is, maar lijkt ze niet in NL geregistreerd.

Jij jouw merrie wel?

Citaat:
Normaal heeft een paard in België ook een mutatiedocument. Meer info: http://paarden.vlaanderen/nl/faq/eigend ... erkopen/23

Nu weet ik niet precies wat de implicaties zijn wanneer je verkoopt naar het buitenland, maar in de Belgische databank staat het paard met dat chipnummer dan dus nog op naam van de verkoper.

Mijn merrie heeft een paspoort + stamboom van Zangersheide maar is wel in Nederland gefokt door Nederlandse mensen.

Gini

Re: Paard gekocht met Belgisch/Vlaams paspoort en UELN/CHIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:58

Ah ok, dan is het mutatiedocument niet van toepassing. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:39

Ik heb al heel wat jaren paarden gefokt in en uit Belgie met Belgisch paspoort UELN, (5 paarden) heb er nooit geen problemen mee ondervonden. Ik ga regelmatig met ze over de grens internationaal op wedstrijd, heb KNHS, CRI3 gestart en NVWA heeft ook nog nooit moeilijk gedaan. Paspoorten ook nooit op mijn naam laten zetten. Zou me er niet zo druk om maken