Verzekering ouder paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:59

Sanet.... voor de dood is puur wanneer hij ontsnapt en afgemaakt moet worden of zo...althans toen..... ik praat over 10 jaar geleden, gaat me niet om het geld maar uitbreken, bliksem etc waar de dood op volgt...dat spuitje kan ik zelf wel betalen.... het stelde in elk geval niet veel voor...

En ik was wel echt blij met de verzekering destijds.... ik kocht hem toen hij 7 was.... en hij belandde 6 weken in utrecht vanwege een kiesprobleem.... ik moest toen 25% zelf betalen, rest werd vergoed, was blij dat ie verzekerd was toen!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:02

Heb die van mij ook altijd verzekerd gehad en daar helaas ook echt wel gebruik van moeten maken. Had dat zonder verzekering echt niet kunnen betalen.
Maar toen ze 20 werd is ze er uit gegooid. We reden toen nog wedstrijden en ze was in top conditie, maar dat maakt voor de verzekering niet uit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:11

Ik had mijn paard altijd verzekerd. Toen hij 16 was heb ik hem terug getrokken uit de sport en toen ook uit de verzekering gehaald. Omdat hij al verzekerd stond had de dekking wel door kunnen lopen, maar de premie zou jaarlijks een paar % omhoog gaan en de uitkering bij overlijden werd jaarlijks een paar % minder (wat overigens wel heel oneerlijk voelt als je het dier al 14 jaar verzekerd heb gehad, altijd braaf je premie hebt betaald en nauwelijks hebt gedeclareerd).

Hoe dan ook, inmiddels is hij 30 jaar oud en loopt hij ook al 14 jaar onverzekerd rond. En het grote voordeel hiervan is dat ik de vrijheid om mijn oude man alle zorg te geven die ik vind die hij verdiend, zonder dat ik verantwoording hoef af te leggen aan een verzekering of zo’n oud paard “het nog wel waard is”.

Je moet je natuurlijk wel afvragen wat je nog wel/niet wil dokteren aan een paard van deze leeftijd.
Toen de mijne 27 was heeft hij zeer zwaar koliek gehad. Daar heb ik hem uiteraard voor laten behandelen, maar wel met de keuze om niet te gaan opereren. Gelukkig is hij er goed doorheen gekomen, maar het was kantje boord.

Vorige week Rx-foto’s laten maken omdat hij al bijna 3 weken stokkreupel stond en alle soda-/biotex badjes en antibiotica geen enkel effect hadden. Hij blijkt een zeer ernstige blessure te hebben. Jongere paarden met deze blessure worden nog wel eens geopereerd, maar bij hem is de narcose nu een te groot risico. Het kan ook herstellen met rust, maar het is nog maar de vraag of dat op deze leeftijd nog gaat lukken. Maar de dierenarts vond het nog acceptabel. En ik ook, want het is een vechtjas en hij is het leven nog lang niet moe. En dus ben ik aan het dokteren en krijgt hij medicijnen. Gewoon, omdat het kan en ik hem een kans wil geven.

Dus ja, als je met een paard van deze leeftijd wil dat die de zorg krijgt waarvan jij wilt dat ze die verdienen, moet je niet bij een verzekeraar zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:02

CharlotS schreef:
Ik ben op zoek naar een verzekering voor mijn oudere paard, maar de verekeringen die ik vind weigeren paarden die ouder dan 16 zijn te accepteren. Is er een verzekering waar ik met een ouder paard terecht kan? Ze is 25+ en in topvorm.

Ga je niet vinden.
Mijn paard is ook die leeftijd en ondanks dat ze al vanaf 3jr verzekerd is geweest gooiden ze haar er toch uit met 18jr. Toen kon ze alleen nog voor dood en ongevallen bij die verzekering blijven tot ook dat ophield ivm leeftijd.
Dat is dan een paard die al haar hele leven bij die verzekering zat. Waarom zouden ze een verzekering aangaan bij een paard van die leeftijd als ze de mijne eruit gooien??