Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:59

Ik heb voor het crossen en springen een BP. Ten eerste het is grote onzin dat het je houding beinvloed. Daarnaast belemmerd het mij ook totaal niet als ik naast mn paard hang. Ik kan er gewoon weer op klimmen :+
Het heeft mij meerdere malen gered van een val die ik nooit had kunnen voorkomen waarbij ik geen letsel had maar wel serieus letsel had kunnen oplopen.

Ik kan alleen maar zeggen ga naar een goede winkel en pas verschillende merken. Ik heb een sir lancelot.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:02

germie schreef:
Elke bodyprotector moet je onderaan afknippen, anders raken ze altijd de lepel. ALTIJD. Zeker bij een dressuurzadel. Inkorten kan natuurlijk geen kwaad en mag je gewoon doen.
Maar het blijven gewoon ondingen en echt niet veiliger dan zonder.

Dit is echt onzin. Een goede bodyprotector past gewoon en volgens mij zijn ze niet ontworpen om af te knippen. Tegenwoordig is er zoveel keus in maten. Ook dat de rugkant korter is. Je moet er alleen in investeren.

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:10

Ik gebruik mijn bodyprotector alleen voor het crossen of springen met jonge paarden die nog nooit gesprongen hebben. Als ik er dan goed vanaf kletter, ( gebeurt niet , maar het zekere voor het onzekere ) heb je toch een beetje steun.
Dressuurrijden doe ik echt niet met dat ding. Zit me niet in de weg, want heb hem goed laten aanmeten maar vindt het niet nodig.

germie

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:15

Ik heb de mijne toen gewoon afgeknipt hoor. En hij past gewoon hoor. Maar het blijven ondingen, ik voel me een schildpad er in.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:34

germie schreef:
Elke bodyprotector moet je onderaan afknippen, anders raken ze altijd de lepel. ALTIJD. Zeker bij een dressuurzadel. Inkorten kan natuurlijk geen kwaad en mag je gewoon doen.

Ik trek hem vandaag of morgen aan met mijn dressuurzadel, want nu ben ik toch benieuwd. :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:38

Saaams schreef:
germie schreef:

Dit is echt onzin. Een goede bodyprotector past gewoon en volgens mij zijn ze niet ontworpen om af te knippen. Tegenwoordig is er zoveel keus in maten. Ook dat de rugkant korter is. Je moet er alleen in investeren.

Precies dat. Kwaliteit en comfort kost geld. Passen doet ie niet als je eraan moet verbouwen of je qua beweging teveel word beperkt.

san4nie

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:03

Helemaal mee eens Nies_ en MelanieB! Ik heb alleen een dressuurzadel. En raak nooit de lepel van mijn zadel.

Germie, zie dat je ook wel foto’s hebt waar je zonder cap rijdt. Misschien kijk jij sowieso anders aan tegen veiligheid en bescherming dan ik. En dan is een andere kijk op het nut en gebruik van bodyprotectors ook logisch.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:59

Haha, alsof de cap er iets mee te maken heeft. Is heel wat anders. Een bodyprotector is gewoon een onding en er zijn meer mensen die er zo over denken. Het nut is nog niet bewezen. Als ik ooit ga crossen, dan zal ie wel aan moeten, maar ik ben er absoluut geen voorstander van. Dus met trainen thuis niet. En ik heb absoluut een passende hier liggen, dat weet ik 6000% zeker, maar zit gewoon niets en is te lang. Je kunt ook je armen niet meer mooi langs je lichaam laten lopen, rijjasje past niet meer, het is gewoon een kogelvrij vest, daar kan het nog voor dienen.
Ik ben verder prima voor veilig rijden, maar iedereen is vrij om te doen en laten wat ie wil. Dus ik laat mensen hierin vrij. We worden al genoeg betuttelt immers. Anders moet je ook de mensen aanspreken die zonder zadel of hoofdstel rijden. Alles kan gevaarlijk zijn immers. Eigenlijk is al het rijden gevaarlijk, want je zal er af kunnen vallen. Omgaan met paard is ook gevaarlijk, het blijft een beest zo'n paard.

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:34

germie schreef:
Haha, alsof de cap er iets mee te maken heeft. Is heel wat anders. Een bodyprotector is gewoon een onding en er zijn meer mensen die er zo over denken. Het nut is nog niet bewezen. Als ik ooit ga crossen, dan zal ie wel aan moeten, maar ik ben er absoluut geen voorstander van. Dus met trainen thuis niet. En ik heb absoluut een passende hier liggen, dat weet ik 6000% zeker, maar zit gewoon niets en is te lang. Je kunt ook je armen niet meer mooi langs je lichaam laten lopen, rijjasje past niet meer, het is gewoon een kogelvrij vest, daar kan het nog voor dienen.
Ik ben verder prima voor veilig rijden, maar iedereen is vrij om te doen en laten wat ie wil. Dus ik laat mensen hierin vrij. We worden al genoeg betuttelt immers. Anders moet je ook de mensen aanspreken die zonder zadel of hoofdstel rijden. Alles kan gevaarlijk zijn immers. Eigenlijk is al het rijden gevaarlijk, want je zal er af kunnen vallen. Omgaan met paard is ook gevaarlijk, het blijft een beest zo'n paard.

Mag ik eens een foto zien met hoe jij hem aan hebt? En wat bedoel je met dat je rij jasje niet meer past, de bodyprotector moet altijd over alles heen, iets er overheen doen zorgt ervoor dat hij zijn werking minder tot niet kan doen en vooral als je hem zo hebt aangemeten. Altijd aan meten met een dun shirtje eronder zodat die helemaal aan de lichaam sluit. Er zijn voldoende maten zowel grote als lengte. Afknippen hoort niet
Opzoek gaan naar een juist passende zou ik zeker aanraden als je er 1 wilt. Die ook lekker zit. Wanneer die echt goed past, heb je er geen last van en zit die je niet in de weg
Afbeelding