Leasen of kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Re: Leasen of kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:42

Dat is nogal optimistisch. Niet elk paard wordt zo goed gereden dat het meer waard wordt. In elk geval wordt het paard ouder, dus minder waard.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:51

troi schreef:
De verleaser krijgt dik betaald en het paard wordt voor hem doorgereden en daardoor veel meer geld waard, slim want normaal gesproken kost dat juist veel geld. Win-win dus voor de verleaser!

Dat ligt er dus maar net aan hoeveel ervaring ts heeft en hoeveel ze dat paard kan meegeven.

300 euro incl alle kosten en fatsoenlijke faciliteiten waar je ook nog wedstrijden kunt starten vind ik echt niet veel.. Ben je aan stalgeld ook gauw kwijt. Maar dan met alle bijkomende kosten..

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:52

als je leasen moet je wel duidelijke afspraken maken.. alles ermee doen oke.. maar ga je bijv ook door met betalen als het dier kreupel wordt oid en een paar weken/maanden niet bereden kan worden.... wie bepaald of er überhaupt een dierenarts bij komt.. wie weet vind de eigenaar het niet nodig en jij wel... wie bepaald of er dekens opgaan of er een ander zadel moet komen etcetc... leasen kan mooi zijn als alles wel duidelijk besproken is..... en tja opleiden en dan meer waard... daar zou ik dan weer niet aan denken.. je vind het leuk om te doen dus wat maakt dat dan uit.... diegene die het paard aan jouw leased neemt ook een risico.. Als je voor zekerheid wilt gaat zou ik doorsparen.. wil Je wel de lusten maar niet de lasten is leasen een goeie optie mits je dus na mijn idee wel alle scenario duidelijk hebt...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:08

@lnvdh
Dat ligt er aan, er moet dan wel vastgesteld worden dat het paard niet zomaar verkocht wordt.
En dat je eerste keus krijgt.

Maar dit vind ik wel heel erg lastig hoor, want als paard inderdaad veel duurder verkocht gaat worden, zou het dan niet eerlijker zijn dat de leaser bv betaald krijgt of deelt in de opbrengst van het paard, een x % bv.

Dus ik zou dat bespreekbaar maken en daar een topic aan weiden, ben benieuwd wat andere bokkers daar voor ervaring mee hebben.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:16

A3a1 schreef:
Maar dit vind ik wel heel erg lastig hoor, want als paard inderdaad veel duurder verkocht gaat worden, zou het dan niet eerlijker zijn dat de leaser bv betaald krijgt of deelt in de opbrengst van het paard, een x % bv.

VInd je dan ook dat de leaser extra moet betalen als het paard achteraf voor een lagere prijs verkocht wordt dan verwacht? Bv. omdat het een aantal vervelende gewoontes aangeleerd heeft?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:53

Sclimpre schreef:
A3a1 schreef:

VInd je dan ook dat de leaser extra moet betalen als het paard achteraf voor een lagere prijs verkocht wordt dan verwacht? Bv. omdat het een aantal vervelende gewoontes aangeleerd heeft?

En wat als het paard door het rijden geblesseerd raakt?En daardoor helemaal geen financiele waarde meer heeft?