Nieuwe Petries te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bokker01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 20:20

Resistance schreef:
Ik liep de eerste twee weken ook als een luciferhoutje rond in mijn petries. Kwam geeneens op het paard, zo strak zaten ze. :+ Inmiddels zijn ze ingelopen en zitten ze heerlijk. :j Even geduld!

Ik voel me inderdaad een luciferhoutje als ik loop :') :+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:39

Maris schreef:
Er schijnt een spray te bestaan die ervoor zorgt dat je schoenen/laarzen wat uitrekken en dus naar je voet gaan staan.
Oprekspray of stretch spray.
Maar geen idee of dat ook werkt voor paardrijlaarzen.

Een collega heeft deze geprobeerd maar bij haar petries werkte het in ieder geval niet.

Eigenlijk is mijn beste tip: koop DeNiro's :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:00

Ik heb mijn Petries alleen voor op wedstrijd. Heb voor het rijden op stal laarzen van Mountain Horse. Die zaten meteen als pantoffeltjes. Het kan dus wel, laarzen die meteen fijn zitten. Toch vind ik Petries altijd wel mooi. En als je ze eenmaal ingelopen hebt zitten ze heel fijn. Maar je moet er wel even doorheen :+

horsegirl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:23

Ik zou ze wel ruilen als ze veelste strak zitten ja!

equilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:56

Dat is grappig, dat iedereen zegt van ' ze zaten (te) strak in het begin'. Ik was gister bij de EJ om een paar petries te passen (de sydney met veter, weet de naam even niet) en die zei dat ze niet uitlopen maar wel wat kunnen gaan 'zakken'. Vond het al een raar verhaal dat ze niet zouden uitlopen... Jullie zeggen dus wel, beter iets te strak dan te los?

ambre

Re: Nieuwe Petries te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:16

Als er druk staat op leer dan rekt het, geen druk dan rekt het niet.
Ik neem ze absoluut niet te strak maar ze zakken wel, bij een laars zonder balein moet je ze dus wel strak genoeg nemen anders hangen ze rond je enkels.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:00

De Sydney met veter is ook een ander model dan de Petries met balein (en rits). Het ligt er ook aan of je laarzen van runder- of kalfsleer hebt.
Daarbij heeft de Sydney ook een elastisch deel dus dat werkt heel anders.

Ik heb de Sydney gehad (zonder veter), de oude Standaard en de Olympic.
De Sydney zaten als slofjes maar zijn uiteindelijk dusdanig ingezakt dat de ritsen ging kronkelen en binnen no-time kapot waren. Die zou ik dus zeker in de lengte groter nemen dan dat nu comfortabel is

Hatchi0506

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:10

Mijn Petries zaten ook heeeul strak aan het begin! Ik heb weken met blarenpleisters gelopen |o Maar geduld wordt beloond, ze lopen als wolkjes nu... <3

Bernaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:30

Ik heb ook superstrakke Petries gekocht. Ze zitten perfect om de voet en enkels. Mijn probleem is met kuiten bovenaan. Ik had heel veel moeite om de laarzen aan en uit te trekken. Niks hielp om de schacht boven de kuiten op te rekken: kranten, vriezer, inlopen; alle trucs uit het boek. Ik heb een hekel aan laarzen met ritsen.

Uiteindelijk ben ik met de laarzen naar een schoenmaker gegaan. Hij heeft bovenin elastiekjes geplaatst. De Petries zitten nu nog steeds hoog en strak om mijn benen en ik heb geen problemen meer met aan- en uittrekken. ze kunnen jarenlang mee.

Heeft me 40 euri gekost.

Afbeelding