Tuigers/ Geldersen in de dressuurwedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:01

haha! zou leuk zijn!!:D

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:57

even een Scopje, omdat er een nieuw topiv is waar een meid in vraagt over tuigers in de sport! asjuh!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:38

Piaffe schreef:
Ik zag laatst eens een tuigertype op een wedstrijd. Het liep nog niet eens heel slecht ook.

Je bedoelt toch niet mijn knollebollie he? Bloos! Cool

Graziano is een Hannoveraan en heeft helemaal geen tuigerbloed (voor zover ik weet), maar heeft soms wel wat van een tuiger weg *met name als hij opgefokt is Clown *.
Onder het zadel weet ik eigenlijk niet of hij dan tuigerachtig lijkt, heb zelf niet dat idee.. Dus heb ik ook niet het gevoel dat ik daarom minder/anders beoordeeld zou worden Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:57

Vriendin van me had een Hackney pony... zij was er Z springen mee,Later heeft Nina Huizinga hem internationaal gestart ( Berrie Hill)
Later reed ze ook nog een hackney merrie (Olpinarda, Cambrigde Cole x Cambridge Cole ) zij had haar L en later heeft ze Z gesprongen onder Mieke Bokma.
Vind het altijd wel leuk, tuigers in de ring! Het is weer eens wat anders...en ze kunnen vaak ook beter showen ( net of ze wat arroganter zijn zeg maar)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:06

ow wat leuk! Ik wekr wel een bij Lambertus Huckriede(ned. kampioen met tweespan en nog wat volgens mij nu, kan het niet goed bijhouden) Maar die zegt ook altijd dat een tuigpaard Trots moet zijn *LOL*

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:16

Mijn Cambridge Cole is anders niet zo'n springwonder Tong uitsteken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:56

Ik rij met die van mij ook dressuurmatig..
Hij is half tuiger,half gelders.. Jurys kijken wel vaak van : een tuiger? Maar goed..Ik trek me er niks van aan en het rijden gaat dan erg goed... En sinds ik een andere instructrice heb gaan we (vind ik zelf)met sprongen vooruit.. Ach ja.. Als je maar lol hebt met je paard toch??
Kwa springen... Dat doet hij ook erg graag.. (Ik alleen niet) Maar af en toe springt natasja91 met hem en een ander stalgenootje soms ook wel..
Het hoogste wat hij gesprongen heeft is rond de 1m. Maar hij red het makkelijk hoger.. Haha! *LOL*