Paard wil ineens niet meer in trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:07

bokker01 schreef:
cissy schreef:
Waar woon je TS?

Ik woon vlakbij Zwolle!

Hee, ik ook :D

bokker01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 15:27

Oke, tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb! Afgelopen week zelf nog eens geprobeerd, maar lukte wederom weer niet. Gisteren iemand gevraagd eens te helpen die er veel verstand van heeft! Eerst gewoon proberen te laten, maar ze stopte weer net voor de klep. Toen nog eens geprobeerd maar weer geen succes. Toen hebben we haar voor de klep laten staan, en met 2 longeerlijnen er achter wat druk gegeven. Toen liep ze er zo in! :o

Later weer geprobeerd met de lijnen en lukte weer. Dus dat gaan we nu oefenen. Hopelijk zijn de lijnen binnenkort helemaal niet meer nodig! :D

Ik ben heel blij dat we haar er weer hebben gekregen!

Koekie73

Re: Paard wil ineens niet meer in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:52

Wat fijn @bokker01!
Hier kregen we pony na de cross er wederom niet in, ondanks de trailerlaad training. We hebben alles gedaan zoals we die dag ook hadden geleerd, maar nee.... eigenwijze merrie :-(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:57

Koekie, hebben jullie dat vrij snel nadat hij klaar was geprobeerd? Mijn ervaring van de endurancewedstrijden is dat paarden op vreemd terrein, zeker als ze een inspanning hebben geleverd, wel een tijd nodig hebben om weer even tot zichzelf te komen en dat laden voor die tijd bij al wat lastigere laders niet lukt. Bij de een is dat 10 minuten wat stappen en grazen, de ander wil gewoon een half uur met rust gelaten worden. Een derde vindt het weer prettiger om even op stal te kunnen, maar zo is dat voor ieder paard weer anders. Ik zou daar wat in gaan zoeken als ik jou was.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:13

Hier ook een paard dat altijd zo de trailer opliep en zomaar ineens niet meer.

Alles geprobeerd, voer, longeerlijn, zweepje. Alles werkte 1x, behalve zweepje. Als er iemand achter stond werd ze alleen maar bozer.

Nu hebben we de manier gevonden, met alle rust rustig even kijken, op de klep staan en dan zet ze de rem erop. Ik ga dan in het touw hangen, zet ze een stap vooruit, druk eraf en daarna weer verder. Vervolgens rustig en geduldig blijven.

Op een gegeven moment zucht ze en loopt zo de trailer op. Er mag absoluut niet 1 achter staan. Ene keer duurt het 5 min, andere keer 10. Maar het belangrijkste is, dat het in alle rust gebeurd.

Ik geef haar altijd een beloning als ze staat.

Succes ik hoop dat je paard weer als vanouds wil lade , weet hoe frustrerend het is.