Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:39

vbu1016 schreef:
Mars schreef:
Ik rij al jaren rond met deze van epplejeck, qua prijs/kwaliteit top en zitten heerlijk zowel op stal en met rijden:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3838.html

Zit een blokje op voor sporen, draag ze zowel met chaps erover als onder een spijkerbroek. Mijne zijn denk ik al een jaar of 4 oud en zien er top uit. En dat voor 59,95 Ej heeft ook behoorlijk vaak promoties met 25% korting op artikel naar keuze dus dan heb je ze zelfs al voor 45€

Ik had deze ook gezien en vroeg me af in welke mate ze waterdicht zijn?

Het zijn veterschoenen, rondom de zool prima waterdicht maar zodra je in een te diepe plas staat heb je wel natte pootjes want dan loopt t door de veter/lip naar binnen. Met gewoon rijden in de regen heb ik nooit natte voeten gehad.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:42

Henrieke schreef:
Grisport werkschoenen met stalen neus. Zijn wel wat duurder, maar voor dat budget is denk ik ook niet veel beschikbaar wat ook een goede kwaliteit heeft.

Ik heb altijd gehoord dat je geen stalen neuzen moet nemen omdat het risico bestaat dat die indeuken als je paard er op gaat staan. En dan is niet alleen de schade mogelijk ernstiger, maar zie ook maar eens je voet er nog uit te krijgen..

magda_90

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:43

Klopt inderdaad van die stalen neuzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:56

Ik had de Ariat all terrain schoenen, tijdens mijn stage liep ik daar de hele dag op en heb er ook veel mee gereden. Eigenaresse van het bedrijf had dezelfde en reed daar dus ook mee. Kwaliteit is ook goed, toen ik weer begon na jaren niet gereden te hebben hoefde ik eigenlijk alleen de veters te vervangen, verder waren ze nog prima en kon ik ze zo weer aantrekken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:05

Ik loop en reed altijd op mijn westernzadel met mijn Dr Martens. Alleen die zijn ook wel boven je budget.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:26

Kisten in maat 44 worden wel erg groot in de beugels denk ik. Ik heb zelf maat 42 en draag ze voor mijn werk.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:29

Mars schreef:
Ik rij al jaren rond met deze van epplejeck, qua prijs/kwaliteit top en zitten heerlijk zowel op stal en met rijden:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3838.html

Zit een blokje op voor sporen, draag ze zowel met chaps erover als onder een spijkerbroek. Mijne zijn denk ik al een jaar of 4 oud en zien er top uit. En dat voor 59,95 Ej heeft ook behoorlijk vaak promoties met 25% korting op artikel naar keuze dus dan heb je ze zelfs al voor 45€

Ik heb dezelfde schoenen en ik vind ze fantastisch. Vond ze wel wat groot vallen, maar dat is in de winter dan wel weer fijn (dikke sokken!!!).

vbu1016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:44

cissi schreef:
Ik heb de Mountain Horse Rimfrost Paddock. Heerlijke schoen. Ik werk er ook mee tussen de koeien (dus in de koeienmest) en rij er ook mee. Het is kunststof en oersterk, ik doe er nu al 2 jaar mee en draag ze dagelijks meerdere uren per dag in alle weersomstandigheden.

Ik lees hier veel positiefs over mountain horse. Ik heb ooit (20 jaar geleden!) Me voorgenomen ze nooit meer te kopen omdat ze binnen het jaar altijd helemaal uiteen lagen. Er was toen wel niet zo veel alternatief als nu. De huidige modellen zien er wel stevig uit, misschien geef ik het nog eens een kans☺️☺️

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:30

Ik zweer bij de Epplejeck Tundra, deze passen perfect en kunt er direct hele dagen op lopen, zonder pijn!

vbu1016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:39

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:16

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:44

Citaat:
Dito, ik heb met het vorige paar zo'n 15 jaar gedaan. Toen de zool echt volledig losliet heb ik lopen janken als een klein kind zo lekker dat ze zaten. :')

Wel even afhankelijk van hoe breed je beugels zijn. :j

Cowgirl hoezo doe jij er zo kort mee? Hier in mijn omgeving weet ik niet beter dat de gemiddelde leeftijd 10 a 15 jaar is bij goed onderhoud namelijk. Zelfs het uitmesten en de zoute zee hebben ze geen zier om gegeven. :o

Het setje wat ik van de week heb weggegooid heb ik denk ik 2,5 jaar meegedaan. Misschien 3.
Deze waren aan de binnenkant bij de hak helemaal stuk en het stiksel liet ook los.
Ik koop ze ook 2e hands en ben niet zo van het onderhoud :P

Maar mijn nieuwe 2e handsjes zijn alweer binnen. :D Nog geen 30 euro incl verzenden. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:46

vbu1016 schreef:
cissi schreef:
Ik heb de Mountain Horse Rimfrost Paddock. Heerlijke schoen. Ik werk er ook mee tussen de koeien (dus in de koeienmest) en rij er ook mee. Het is kunststof en oersterk, ik doe er nu al 2 jaar mee en draag ze dagelijks meerdere uren per dag in alle weersomstandigheden.

Ik lees hier veel positiefs over mountain horse. Ik heb ooit (20 jaar geleden!) Me voorgenomen ze nooit meer te kopen omdat ze binnen het jaar altijd helemaal uiteen lagen. Er was toen wel niet zo veel alternatief als nu. De huidige modellen zien er wel stevig uit, misschien geef ik het nog eens een kans☺️☺️

Ik heb ook eens een paar MH gekocht. Gelukkig via MP .
Waren de rimfrost riders. Maar ten eerste waren ze te smal voor mij en na het uitlopen heb ik er maar een jaar meegedaan.

Ariat heb ik ook eens in de winkel gepast maar meer omdat iedereen daar altijd zo lyrisch over doet.
Paste ik ook niet, te smal....en ook te duur.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:53

J_emma schreef:
Henrieke schreef:
Grisport werkschoenen met stalen neus. Zijn wel wat duurder, maar voor dat budget is denk ik ook niet veel beschikbaar wat ook een goede kwaliteit heeft.

Ik heb altijd gehoord dat je geen stalen neuzen moet nemen omdat het risico bestaat dat die indeuken als je paard er op gaat staan. En dan is niet alleen de schade mogelijk ernstiger, maar zie ook maar eens je voet er nog uit te krijgen..

Dit is oud nieuws, de moderne materialen zijn veel veiliger. Als door whatever reden de neus toch breekt/deukt, dan is er zo veel gewicht opgezet dat je anders sowieso de voet gebroken hebt
...

Ik zweer zelf bij Blundstones, ik heb ze met en zonder stalen neus (werk in de bouwvak) en ze gaan jaren mee! Ze zijn niet heel goedkoop, maar de garantie is super en ze lopen ook nog eens super lekker. Ze zijn ook verkrijgbaar in grotere maten!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:08

Decathlon, wandelschoenen, hier gaat alles in ong. 1 jaar stuk door veel op de hurken zitten, dat inbuigen houden ze niet lang vol en amoniak/mest is ook redelijk funest voor de levensduur. Bij gewoon wandelen gaan schoenen veel langer mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:40

Ik heb Kramer winterschoenen. Nog niet mee gereden (want heb ze in de aanbieding in de zomer gekocht), maar die zijn ook om mee te rijden.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:01

Ik heb momenteel dezelfde zoektocht. Zomers werk ik bij een paardenbedrijf wat dus veel lopen en regelmatig rijden is. Loop graag op de Horze Spirit Kilkenny Jodhpurs maar die redden 2 maanden werken maar net en wil nu eigenlijk wel iets stevigers.
Ik heb maat 43 en het zelfde budget. Ben dus erg benieuwd voor welke schoenen ts uiteindelijk gekozen heeft!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:31

Ik heb muckboots. Loop er de hele dag op. Het hele jaar door. Echt een aanrader.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:55

Hier draag ik yordpursh en schoenen met stalen neuzen die ook prettig lopen
Echter met stalen neuzen rijden staat mij erg tegen gevoelsmatig dus zou ik niet aanraden

FlashWolves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:22

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 17:00

Ik heb uiteindelijk mooie laarzen bij Kramer ruitersport gekocht, met stalen neuzen :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:23

Eske_B schreef:
Ik heb uiteindelijk mooie laarzen bij Kramer ruitersport gekocht, met stalen neuzen :D

Heb je er een fotootje van?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 17:33

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:34

Sinds een tijd rijd ik met Lowa wandelschoenen. Waterdicht lekker warm !
Heb wel om mijn beugel een bescherm hoesje zodat de wandelschoen nooit kan blijven haken mocht ik eraf vallen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:53

Voor die prijs zou ik gelijk nog een paar kopen als reserve!