Ifor Williams HB501 - bij het remmen schokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:15

Dit 'schokken' bij het remmen heb ik ook ooit eens gehad met een trailer, lag aan de oplooprem....

joyce B

Re: Ifor Williams HB501 - bij het remmen schokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:39

Ik heb het ook gehad. Erg vervelend! Was na een onderhoudsbeurt. Ik durfde er amper nog mee te remmen. Naar andere trailer verkoop en onderhoudsbedrijf gegaan omdat ik niet 50 minuten ver weg naar de dealer durfde en die hebben de remmen opnieuw afgesteld. Daarna alleen heel af en toe nog last. Ik had het ook met lege trailer overigens. Er is nog niets vervangen.

Loonwerker

Re: Ifor Williams HB501 - bij het remmen schokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 06:32

Hoe vaak gebruik je de trailer? De remmen willen wel eens vast gaan zitten als de trailer wat langer stil staat. De eerste paar keer remmen gaan dan minder soepel.

Misschien kun je de trailer een keer op een remtestbank laten testen, misschien dat daar wat uitkomt.
De remmen kunnen wel eens gewoon te strak staan voor het gewicht van de trailer.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:45

Loonwerker schreef:
De remmen kunnen wel eens gewoon te strak staan voor het gewicht van de trailer.

De trailer zelf weegt grofweg 1000 kg. De ene x heb ik daar 2 rijpaarden in van samen 1200 kg en de andere x een shetje met sulky, 300kg. Is zo'n enorm verschil qua beladingsgewicht dan goed af te stellen voor de remmen?