Langbeen zoekt laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:53

Ik heb mijn Derby’s gewoon op maat aan laten meten en besteld.
Kan in alle maten volgens mij.

kaptlangbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 17:32

lucifertje schreef:
Ik hoor wel veel goede verhalen over het DRH. Er is ook een De Niro topic op bokt, daar kan je ook eens kijken.

[RUI] Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Ik heb dus wat mindere ervaring met ze. Toen ik er voor een rijbroek ging kijken hebben we me een veel te krappe verkocht onder het mom dat er "toch niks anders mogelijk is met mijn lengte". Uiteindelijk gebruik ik deze als sjabloon voor het zelf maken; Duur naaipatroon. Erg goede service vond ik het dus niet.
Ik ben toch al een beetje bang dat het opmeten bij een verkooppunt niet hetzelfde resultaat geeft als wanneer je het bij de maker laat doen. Daarbovenop heb ik van div mensen gehoord dat DeNiro vaak te krap wordt aangemeten. En dan is €600 erg veel. Maar ik ga natuurlijk ook niet ff op en neer naar Italië :D

De maten kom ik niet uit. Met een meerlint krijg ik hele lage getallen dus ik zal het wel fout doen.

kaptlangbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 13:05

Nies_ schreef:
Ik zou naar Derby zelf in Schaijk gaan. Daar worden je maten echt heel nauwkeurig opgemeten, je kunt laarzen aanpassen, levertijd is ongeveer 3 weken. Bij de fabriek zelf is de prijs ook nog eens goed te doen.

Ik begrijp dus dat de prijzen nogal uiteenlopen. Voorn. dressuur steekt er bovenuit. Ga er binnenkort even langs iig.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:01

kaptlangbeen schreef:
Misschien niet geheel onbelangrijk. Ik gebruik steunzolen die gemakkelijk overgezet moeten kunen worden tussen laars en schoen. Met mijn Horka jodhpurs is er standaard geen voetbed aanwezig, dus dat is makkelijk. Is dat bij laarzen ook zo?
Ik zal zsm kuit/lengte maat voorzien.

wil je persé laarzen ? of is jodpuhrs met chaps ook een optie ?
ik heb van ariat hele fijne lange chaps, en die zitten ook echt netjes aangesloten. zo is het vanaf een afstandje net of rijd ik gewoon met laarzen aan. en een voordeel is dat ik na het rijden de chaps af doe en dan paard verder kan verzorgen met schoenen aan.
(ik heb schoenmaat 44, hoge wreef, dikke steunzolen en qua broeken lengtemaat 36)

Dreamybol

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:31

Mijn man zet z'n steunzolen gewoon over in z'n lipica's. Als je in Raamsdonkveer langs zou gaan kun je dat vast ook aangeven. Man heeft z'n laarzen langer dan z'n steunzolen, dus was toen met aanmeten nog niet aan de orde.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:49

Ariat chaps en fijne jophurs eronder. Niet noodzakelijkerwijs van Ariat. De chaps van Ariat hebben ontzettend veel maten en gaan in mijn geval ook lang mee.

kaptlangbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 17:05

Bestelling geplaatst bij Derby. Er wordt goed meegedacht en bijna alles is mogelijk. T blijkt voor mij inderdaad erg lastig te zijn, maar niet onmogelijk. De hoogte was uiteindelijk vastgesteld op 60cm!
Zal een updateje doen zodra ze klaar zijn. Kan niet wachten :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:10

Cavallo heeft ook veel maten. De linus kost 300 euro. Heb ze zelf ook, maar dan met een dikkere kuit. Andere merken paste ik niet.

Je hebt al besteld zie ik! Ben benieuwd!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:25

kaptlangbeen schreef:
Bestelling geplaatst bij Derby. Er wordt goed meegedacht en bijna alles is mogelijk. T blijkt voor mij inderdaad erg lastig te zijn, maar niet onmogelijk. De hoogte was uiteindelijk vastgesteld op 60cm!
Zal een updateje doen zodra ze klaar zijn. Kan niet wachten :D

Ik wilde je net adviseren om bij Derby te kijken. Ik heb nu zo’n vijf-zes jaar geleden via Marktplaats een paar Derby’s op de kop getikt. Waren nieuw gekocht maar toch te krap voor de verkoopster en dus nooit gebruikt. Ik heb zelf ook lange benen en kom al gauw bij lengtemaat 55-56 uit van rijlaarzen. Ik heb ze zeer intensief gebruikt, ook in de blub. Op nieuwe zolen en een nieuwe rits na zijn ze verder nog helemaal heel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:35

Ik heb Derby’s hoogtemaat 55 en ben er erg blij mee nog steeds!

kaptlangbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 11:00

Oeps. Het is inmiddels 2 jaar later. Even wat dingen ophelderen!

Ik had aanvankelijk laarzen besteld bij Derby. Wat een drama! Deze man kon zogezegd alles maken, hij nam mn voeten op, de buiging van de benen en kon alles voor de kleine (not!) prijs van €500 en binnen enkele weken klaar. Zo gezegd zo gedaan.
Over de kwaliteit van het vakmanschap kan ik niks aanmerken. Het leer en stiksel is prachtig, maar de pasvorm...! M'n voeten zaten opgevouwen en nog zat er een enorm luchtgat onder mn hak. Dat was nog een hele strijd om m'n geld terug te krijgen. Hij zei dat ik nergens iets zou kunnen vinden, met mijn rare voeten. Dikke -veel voor Derby.

Daarop ben ik naar Lipica gegaan. Wat verder van huis, maar dat moet dan maar. Ik heb ze het hemd van vet lijf gevraagd, want zo'n fiasco wilde ik voorkomen. De service was wat apart, maar dat heb ik maar over me heen laten komen. Alles werd netjes opgemeten, m'n voeten overgetrokken op een papiertje (beetje knullig) en de specificaties werden opgesteld. De rits moet achterin, want 'anders krijg je nooit een goede aansluiting op je enkels". Wil je lederen voering? Je gevoel zal in het begin wat minder zijn maar de laars blijft langer mooi. Kosten? Niks. Lijkt me een logische keuze dan. Totaal nog geen €300. Wachttijd: 3 maanden. Ouch. "Nou, kijk maar naar deze stapel, allemaal bestellingen".
Na die periode ongeduldig gebeld. Ze hadden wat vertraging en wilden wel goed werk afleveren.
Ik mocht komen en kreeg mn laarzen overhandigd. Steunzolen erin gewurmd en ... mn voet kwam er maar half in.

De beste man keek en zei: "oh, ja risico van het vak". Een paar weken later zat er een nieuwe voet onder. Ook die paste niet. Drie maal is scheepsrecht. Weer een paar weken moeten wachten en eindelijk een goed passende laars.
De prijs was onveranderd. Zelfs nog een potje balm erbij gekregen.

Inmiddels heb ik ze bijna 1.5 jaar en ze bevallen uitstekend.

Ik kan er echt niet bij waarom andere mensen zo negatief zijn over Lipica. Dit is echt platinum service.