Koper schreef:Je wil hem dus de hele week onder een fleecegevoerde regendeken zetten zonder hem tussendoor te luchten en zonder te voelen of hij het te koud of te warm heeft? Wees blij dat hij zonder deken kán!
Laat hem gewoon lekker bloot staan in z'n wintervacht. Daar heeft hij in de winter meer aan. In het voorjaar kun je hem scheren als hij lastig verhaart. Waarom doe je dat nu niet gewoon als hij er zo'n last van heeft? Ik heb bij mijn shet ook de keel uitgeknipt. Daar had ze last van (hals en buik gelukkig niet, daar zit ook nog wat winterhaar). Het heeft een functie, weet je. En als je er toch alleen in de weekenden bent hoef je ook niet de hele week tegen dat lange haar aan te kijken als je het niet mooi vindt.
Ik heb geen problemen met lang haar, dat heb ik nooit gezegd. Mijn andere paarden staan ook zonder. Hij heeft gewoon enorm last met verharen en had er dan ook die luizen boven op gekregen waardoor hij geschuurd heeft. Scheren doe ik liever niet aangezien hij 24/7 buiten staat en ik zijn zomerhaar daar dan ook mee beschadig. Voor mezelf wil ik echt niet aan dekentjes beginnen hoor, is ook niet goed voor de studentenportemonnee
. Meer om het voor hem comfortabeler te proberen maken als dat enigszins kan.