Betalen van een paard via de bank

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_WB

Re: Betalen van een paard via de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:25

Wij hebben het via een spoedverzoek gedaan, gelijk nadat paard goedgekeurd was overgemaakt. Ik heb nog even gereden en daarna met zn alle een bak koffie gedronken en toen stond het erop :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:40

tengeltje11 schreef:
Ik snap de onzekerheid wel.

Als je een betaling doet,en je drukt op ok,krijg je een betaalbewijs maar als er niet voldoende geld op je rekening staat,gaat die betaling niet door natuurlijk.
Zo ooit 'bedrogen' geweest,iemand stuurt betalingsbewijs,maar nooit geld ontvangen en wel goederen kwijt.

Kan het niet via een bankcheque?

Maar je kan wel laten zien dat je genoeg op je rekening hebt staan...dan de overschrijving doen, verzonden status laten zien, dit hebben wij met een auto zo gedaan....verkoper kon meekijken met onze transacties en zag ook dat we ruimschoots op de rekening hadden staan. Ik denk zelfs dat verkoper zijn bank kan bellen of het geld binnen is. Dit zal heus wel,met grote transacties zo gedaan worden.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:44

Meelaten kijken met de transactie, laat je saldo zien, boek het over, klaar.

Een betaling die je zelf.doet kan je niet terug boeken dus garantie genoeg. Zet een klein opzetje op papier en geef dit mee.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:58

Ik heb het 2 dagen eerder overgemaakt voordat de eigenaar het paard bracht

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:06

Ik heb het bij ‘aflevering’ van mijn paard gedaan. Verkoopster was zo vriendelijk om mijn nieuwe aanwinst ook nog naar haar nieuwe huis te brengen. We hebben toen onder genot van gebak en kopje koffie de financiën gedaan. Zij had een andere bank, dus heb ik haar de app laten zien en ze is daarna vertrokken. Dag erna bevestigend bericht voor de ontvangst van het geld wat direct werd doorgesluisd naar de Australische eigenaars van mijn merrie.

Als jullie niet dezelfde bank hebben komt er denk ik toch een stukje vertrouwen bij kijken. Vervelend, want met zoveel cash over straat wil je eigenlijk ook niet inderdaad.

Hoop dat je tot een acceptabele oplossing komt voor beide partijen, succes en heel veel plezier met je nieuwe paard!

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:23

Met meekijken met het overmaken kan ook gefraudeerd worden. Was in een uitzending van opgelicht te zien. Ze hadden een nepapp met neprekening met zogenaamd genoeg geld er op.
Ik zou voor de spoedbetaling gaan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:41

Maar jij bent toch degene die betaald? Ik neem aan dat je de boel niet wil oplichten? En als zij het vertrouwd wat is dan het probleem

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:08

Ik denk dat je nog even moet nakijken bij je bank of je zomaar elk bedrag kan over maken.. soms moeten ze dat namelijk vrijgeven. Dat is zo als je gaat pinnen bij een winkel of een pinautomaat, als je dan een groot bedrag gaat pinnen moet de bank dat hebben vrij gegeven. Hoeveel dat is verschilt ook per bank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:19

Ik heb het volledige bedrag een paar dagen eerder overgemaakt. Achteraf bedacht ik me dat dat misschien niet zo handig was :o

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:20

Toen mijn paard verkocht werd hebben zij ook via de bank overgestort. Zij rabo en ik ABN. Sochtends overgeboekt en begin van de middag had ik het op mijn rekening staan.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 22:29

Super bedankt allemaal voor het meedenken!! De verkoper informeert morgen nog even bij haar bank of er niet nog een hele makkelijke oplossing is. En anders wordt het inderdaad meekijken terwijl ik het overboek. We hebben super fijn contact met de verkopers, maar dit moeten we toch even goed en zakelijk regelen. Geen dagelijkse kost voor ons.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:32

Jotoma schreef:
Je kan de verkoper een marktplaatsadvertentie laten maken en dan het bedrag via marktplaats zijn ideal betalen. Dan krijg je gelijk de bevestiging dat het betaald is en je hebt ook nog een optie ‘eerlijk oversteken’.

Dat lijkt mij het meest handige optie.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:51

komone schreef:
Met meekijken met het overmaken kan ook gefraudeerd worden. Was in een uitzending van opgelicht te zien. Ze hadden een nepapp met neprekening met zogenaamd genoeg geld er op.
Ik zou voor de spoedbetaling gaan.

Heb ik ook gezien inderdaad. En heb op motorforum destijds ook een topic gezien waarbij er een gehackt account is gebruikt. Geld stond dus wel op de rekening van de verkoper dus motor was meegenomen. Paar dagen later werd het geld teruggeboekt naar de rechtmatige eigenaar ivm gehackt account :\ .

Maar ik denk dat het hier wel goed komt! Wellicht heeft de bank zelf een briljant idee inderdaad :).

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:15

Tegenwoordig is dat allemaal zo netjes geregeld. De verkopers sturen jou een verzoek op rekeningnummer en jij kan deze openen en betalen. Hun krijgen hiervan een bevestiging en een x aantal uur tot max 24u later staat het op de rekening.

Het wordt gauw spannender gemaakt dan dat het is. Het is een aardig bedrag dat snap ik, maar als je overmaakt waar hun bij zijn zie ik geen spoken.

Vergeet je bank-kasje(reader) niet, bij grote bedragen kan je deze nodig hebben.

Edit:
Je kunt altijd nog naar jou bank rijden. En daar overboeking doen als deze is de buurt zit. Wanneer je deze beide bevestigd aan de balie dan staat t ook vast.