Extreem bang voor tegemoetkomende paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:38

MarlindeRooz schreef:
Iemand je tegemoet laten rijden en diegene een snoepje laten geven aan je paard. En dat dan heel vaak herhalen. Dan wordt het vanzelf leuk!

No way dat die van mij zo dicht in de buurt durft te komen dat hij snoep kan aannemen.
Dit is in theorie leuk bedacht maar in de praktijk niet uitvoerbaar.
Hoe ga je dat in draf en galop doen als je al een paard hebt wat het in stap aanpakt.

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 21:24

Wat leuk dat er nog meer reacties zijn gekomen! Met mijn paard gaat het ondertussen eigenlijk heel goed.
Ik kreeg de tip van iemand om met een geluiddicht Oornetje te gaan rijden en, boven mijn verwachting, werkt dit echt ontzettend goed. Hij reageert heel af en toe nog op andere paarden maar het merendeel van de tijd loopt hij keurig door. Wellicht ook een oplossing voor (een deel) van de paarden hier?

Aangezien ik het wel een beetje symptoombestrijding vind heb ik me ook ingeschreven voor de online cursus van Tristan Tucker. Daar ga ik binnenkort rustig mee aan de gang en ik hoop dat het dan lukt om ooit zonder Oornetje ontspannen te kunnen rijden :).

Bedankt voor alle tips *D