Paardentransport wat zijn behoeftes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Paardentransport wat zijn behoeftes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 18:20

Ja was ook mijn voorkeur inderdaad. ALS het een trailer zou moeten worden dan 1 met voorklep. Er zou dan een busje voor komen waar eventueel tuigage ed in vervoert kan worden. Kwestie van mooie inbouw. Dankje voor je aanvulling!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:31

Marije_jiplover schreef:
300,- voor een bosrit is veel geld.
Maar reken goed door dat je geen vrijwilligerswerk gaat doen.
Naar klant toerijden, paard en spullen inladen, reistijd naar het bos, klant gaat lekker rijden, jij hebt zomaar 2-3 uur wachttijd waarin je niet zomaar even een andere rit tussendoor kunt rijden.
En dan nog reistijd terug naar de klant en weer terug naar je basis.
Je bent voor dat bosritje van je klant dus soms zomaar 4-5 uur bezig hè.
Logisch dus, dat een taxi inhuren duurder is dan een combinatie huren zonder chauffeur, dan heb je sec de huurprijs en geen arbeidsloon wat je moet berekenen.

Voor 100,- kan zoiets echt niet uit als je je materiaal netjes voor elkaar hebt zowel kwa aanschaf als je onderhoud en afschrijving en je eigen kennis en kunde en papierwinkel etc.

Arbeid is nu eenmaal duur.

Dit dus.
Krijg ook wel eens een klant van ver die dan een bosrit wil doen ook ver. En het dan gek vinden dat de km naar hun toe en weer terug naar huis ook betaald moeten worden. Bel dan een taxi dichterbij zou je denken.
Ik taxi niet om iemand anders zijn hobby te betalen, ik ben er ook uren aan kwijt. Dan reken ik vaak nog niet eens de uren of niet allemaal.
Bel voor de grap eens een gewone taxi voor hetzelfde ritje, zul je je rot schrikken wat dat kost en dan is je paard nog niet eens mee.

Heb ook klantjes die op wedstrijd gaan en dan ben ik er toch dus lees ik gelijk proefjes voor en speel groom voor hun paard etc. Het scheelt dan dat ik zelf ook wedstrijdervaring heb, veel proeven heb voor moeten lezen en niet bang voor paarden ben ;)

Zelf een combi huren kan voordeliger zijn maar er ook (schadevrij en comfortabel voor het paard) mee kunnen rijden is een tweede. Als je af en toe het gestuntel op wedstrijdterreinen ziet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:29

Het hangt gewoonweg helemaal van de afstand af van jouw plek naar de plek waar geladen moet worden en waar weer uitgeladen moet worden wat de prijs gaat worden. Of dat onder de € 100,00 wordt of boven de € 100,00.

Houdt er ook rekening mee dat er sowieso al 21% BTW afgaat als je het bij de belastingdienst opgeeft ( wat wel zal moeten lijkt me als je het goed en eerlijk doet).
De rest aan kosten is al aardig door Marije genoemd.
Als je er echt inkomsten uit gaat hebben zal je ook inkomstenbelasting moeten gaan betalen en dan houd je nog minder over. Logisch, maar zeker klanten staan daar niet bij stil en denken dat jij die hele € 100,00 ( misschien dan zonder diesel) gewoon in je zak kan steken.

Ik zou ook in hoogte verstelbare stangen aan willen raden, voor zowel kleine pony's als grote paarden geschikt.

Ikzelf neem meestal wel een leeg hooinet mee ( of twee als ik twee paarden ga vervoeren), zodat het met eigen hooi van het paard gevuld kan worden. Dat zijn ze gewend te eten. Ik heb een hooinet ( of twee eigenlijk) met grove mazen omdat dat op een trailer makkelijker eet dan een slowfeeder-net. Als ik twijfel of mensen hooi van hun eigen stal mee kunnen nemen ( dat voel je vaak wel aan), dan overleg ik of ik hooi van mijn stal mee zal nemen.
Ik heb twee longeerlijnen bij me, een paar reservehalsters in verschillende maten, een paar reservetouwtjes en een zweepje, dat ik vrijwel nooit gebruik en als ik het gebruik vergeet mee terug te nemen ;-) .
Let er ook op dat je alle spullen van de te vervoeren persoon met paard uitlaadt bij het afleveren, ik heb wel een paar keer gehad dat er iets bleef liggen en dan ga dat toch vaak later weer terugbrengen. En vergeet dus niet je eigen gebruikte spullen in je auto/trailer te doen/te laten ( ook wel eens een eigen hooinet verspeeld omdat ik het eruit had gehaald omdat het tweede paard een net van hunzelf mee had...).

Ik persoonlijk zou ook 24 uur voor iedereen beschikbaar willen zijn in spoedgevallen, maar ik kom hier niet van rond, dus ik werk erbij en kan het dus niet waarmaken om 24 uur beschikbaar te zijn. Bedenk dat dus ook, als jij overdag een lange rit hebt staan, ben je dan in staat om de nacht daarvoor een spoedvervoer te doen?

Dit zijn zomaar wat dingetjes hoor, buiten alle andere tips en tricks die je al hebt gekregen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 00:36

Dankjewel Jet! Nuttige tips en breinkrakers om over na te denken. Sommige dingen hebben we al goed besproken en oplossingen voor.. Altijd fijn om ervaringen te lezen!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:42

Ik vind het fijn voor paard en rustiger om haar op een wagen te hebben, ik huur altijd t liefst bij mijn vaste adresje de rit. Dat is vrachtwagen met chauffeur. Bespreek van te voren inderdaad goed de prijzen van de wachttijden, ook bij slecht laden. Camera vind ik persoonlijk fijn zodat je onderweg kunt meekijken.