Met paarden praten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jace

Re: Met paarden praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:50

Leuk ik ben benieuwd !

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 08:50

Ik ga waarschijnlijk morgen bellen *\o/*

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:52

Ik vind het bullshit. Ik heb weleens een aantal van die readings ed voorbij zien komen, maar dan worden er dingen genoemd die voor 9 van de 10 paarden van toepassing zijn. Ik denk wel dat die mensen een gave hebben. Namelijk een gave om mensen te kunnen bespelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:55

Ik heb het ook ooit laten doen en kreeg een hele beschrijving... reader had alleen 1 belangrijk detail gemist, en dat was dat de pony in kwestie dood was... (ik had de Reading laten doen in de hoop erachter te komen wat er de bewuste dag dat ze verongelukte precies gebeurt was)

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 08:58

Nouja we zullen zien veel geld vind ik het niet en ik blijf erbij dat ik gezien heb geen standaard dingen waren die bij 9 van de 10 paarden van toepassing waren. Dus we zullen zien _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:05

Als je nu eens kijkt naar de rijtechnische topics die hier op Bokt geopend worden. Mensen met paarden die problemen hebben. Hoe vaak komen niet dezelfde adviezen voorbij (ben je zeker dat het zadel past, heb je al bitloos geprobeerd etc etc.), en hoe vaak is er wel niet 1 iemand die het bij het juiste eind heeft? Is die dan ook paardenfluisteraar? Of heeft die persoon gewoon gezond verstand en kennis van paarden?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:39

Gini, maar kun je dat niet voor alle beroepen zeggen? Kijk naar medisch. Genoeg mensen die wat zinnigs zeggen. Maar dat zijn ook niet allemaal dierenartsen. Dat wil overigens niet zeggen dat wat zij zeggen nutteloos is toch?

Punt is dat iedereen zich fluisteraar kan noemen. Kijk maar naar het leuke topic van vjestagirl. Verzin een leuk verhaal en je komt overtuigend over. Maar dat zegt geen zak over of je echt kunt communiceren met paarden .
Een soortgelijke ervaring heb ik gehad met een osteopaat. Die klonk heel overtuigend. Maar uiteindelijk was dit gewoon iemand die maar wat deed en dus geen effect had.
Toen ik later een "echte" osteopaat bij mijn paard had zag ik wel echt effect.

Dat er dus zoveel neppers zijn, wil voor mij niet zeggen dat er geen echte zijn.

Zoals ik al in mijn eerdere reactie zei. Ik ben vrij sceptisch. Als ik iets niet zie, dan bestaat het niet. Ik ging ook niet naar deze therapeut met het idee te paardenfluisteren. Want tsja... wat een onzin.
Ik had een probleem met mijzelf, mijn houding en zelfbeeld. En dat wilde ik oplossen met behulp van mijn paard. Want paarden spiegelen zo fijn.
Tijdens de sessie kwamen er vervolgens dingen ter sprake, zoals bijvoorbeeld die gestoten knie, die ze niet anders kon weten. Simpelweg omdat ik het met niemand anders gedeeld had dan met mijn paard. Ik liep er ook niet kreupel op ofzo :')
Uiteraard kwamen er nog wel persoonlijkere dingen ter sprake. Maar die zijn me te persoonlijk om te delen.
Tsja... sta je dan met je sceptische ideeën.
Overigens werden er ook dingen gezegd die me te zweverig waren. Die leg ik naast me neer.

Wat ik met deze reactie wil? Geen idee. Ik heb niet de illusie dat ik mensen die het bullshit noemen kan overtuigen. Of dat sceptische mensen ineens roepen: jaaaaa dat kan toch.
Dat wil ik ook helemaal niet. Want ik snap het gevoel van bullshit helemaal. Dat heb ik zelf soms ook nog.
En toch... ik vond het ook speciaal. En zelfs al was het misschien allemaal bullshit of een placebo-effect... dan heeft het mij toch geholpen met mezelf. En dat vind ik ook veel waard :)
Misschien wil ik dus wel met deze reactie bereiken dat mensen (in het algemeen) wat meer openstaan voor het onbekende. En voor wat hun paard hen (al dan niet via een tolk) kan vertellen. Dit allemaal uiteraard met een grote dosis gezond verstand en een sceptisch houding ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:44

assie schreef:
Gini, maar kun je dat niet voor alle beroepen zeggen? Kijk naar medisch. Genoeg mensen die wat zinnigs zeggen. Maar dat zijn ook niet allemaal dierenartsen. Dat wil overigens niet zeggen dat wat zij zeggen nutteloos is toch?

Punt is dat iedereen zich fluisteraar kan noemen. Kijk maar naar het leuke topic van vjestagirl. Verzin een leuk verhaal en je komt overtuigend over. Maar dat zegt geen zak over of je echt kunt communiceren met paarden .
Een soortgelijke ervaring heb ik gehad met een osteopaat. Die klonk heel overtuigend. Maar uiteindelijk was dit gewoon iemand die maar wat deed en dus geen effect had.
Toen ik later een "echte" osteopaat bij mijn paard had zag ik wel echt effect.

Dat er dus zoveel neppers zijn, wil voor mij niet zeggen dat er geen echte zijn.

Zoals ik al in mijn eerdere reactie zei. Ik ben vrij sceptisch. Als ik iets niet zie, dan bestaat het niet. Ik ging ook niet naar deze therapeut met het idee te paardenfluisteren. Want tsja... wat een onzin.
Ik had een probleem met mijzelf, mijn houding en zelfbeeld. En dat wilde ik oplossen met behulp van mijn paard. Want paarden spiegelen zo fijn.
Tijdens de sessie kwamen er vervolgens dingen ter sprake, zoals bijvoorbeeld die gestoten knie, die ze niet anders kon weten. Simpelweg omdat ik het met niemand anders gedeeld had dan met mijn paard. Ik liep er ook niet kreupel op ofzo :')
Uiteraard kwamen er nog wel persoonlijkere dingen ter sprake. Maar die zijn me te persoonlijk om te delen.
Tsja... sta je dan met je sceptische ideeën.
Overigens werden er ook dingen gezegd die me te zweverig waren. Die leg ik naast me neer.

Wat ik met deze reactie wil? Geen idee. Ik heb niet de illusie dat ik mensen die het bullshit noemen kan overtuigen. Of dat sceptische mensen ineens roepen: jaaaaa dat kan toch.
Dat wil ik ook helemaal niet. Want ik snap het gevoel van bullshit helemaal. Dat heb ik zelf soms ook nog.
En toch... ik vond het ook speciaal. En zelfs al was het misschien allemaal bullshit of een placebo-effect... dan heeft het mij toch geholpen met mezelf. En dat vind ik ook veel waard :)
Misschien wil ik dus wel met deze reactie bereiken dat mensen (in het algemeen) wat meer openstaan voor het onbekende. En voor wat hun paard hen (al dan niet via een tolk) kan vertellen. Dit allemaal uiteraard met een grote dosis gezond verstand en een sceptisch houding ;)

_/-\o_

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 21:12

Assie ik vind dit helemaal kloppen wat je zegt precies zo als ik het meegemaakt dingen die alleen het paard kon weten ik denk er precies het zelfde over als jij sommige dingen zijn mij te zweverig anderen geloof ik gewoon