Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tessebes schreef:Blijkbaar was de wei al open voordat de paarden "aangelijnd" waren. Ja, dat is best slordig, ik kan me voorstellen dat de aansprakelijkheid verzekering van de eigenaar in dit geval uit gaat zoeken of er niet iemand nalatig is geweest.
Tessebes schreef:Misschien moet je wat duidelijker zijn ipv alleen maar commentaar leveren.
ponyparadijs schreef:Wie is er aansprakelijk voor het gebeuren als het paard is losgebroken
De eigenaar die op het moment van los breken niet in de buurt was?
De 'pension houder'/ verzorger die op het moment van los breken op een afgesloten land de paarden wil vastklikken om binnen te halen?
Maar deze dus nog niet vast had
Wat ik bedoel is dat op het moment dat het een half uur eerder was gebeurd er niemand in de buurt was en het paard ook door het draad was gegaan

beatje schreef:In België is het zo dat als get paard uitbreekt door een ondeugdelijke omheining ,de eigenaar vd stalling verantwoordelijk is.We hebben dat eens voorgehad .gebeurt het met bv binnenzetten omdat het paard vervelend is en zich losrukt dan is de eigenaar van het paard verantwoordelijk. Hoe het in Nl zit weet ik niet.
Duhelo schreef:beatje schreef:In België is het zo dat als get paard uitbreekt door een ondeugdelijke omheining ,de eigenaar vd stalling verantwoordelijk is.We hebben dat eens voorgehad .gebeurt het met bv binnenzetten omdat het paard vervelend is en zich losrukt dan is de eigenaar van het paard verantwoordelijk. Hoe het in Nl zit weet ik niet.
Nee, toch niet. Als de eigenaar bij het paard is of op stal aanwezig is, dan is hij aansprakelijk. Als de eigenaar niet op het terrein is, dan is de beheerder vh paard (de staleigenaar) of de persoon die op dat moment het paard hanteert (bv een verzorgster die met het paard bezig is) verantwoordelijk
. Ik heb het onlangs nog nagevraagd. Sowieso is al dat verzekeringsgedoe moeilijk en merk ik dat de ene verzekeraar iets anders zegt tov een andere verzekeraar. Ik ga er inderdaad van uit dat als mijn paard schade toebrengt aan derden dat het altijd voor mijn rekening (verzekering) is, ongeacht de omringende situatie, want uiteindelijk is dat toch alleen maar woord tegen woord. 
Duhelo schreef:Ik neem aan dat mijn verzekeraar het ook wel weet en liever niet zou betalen. Ik heb het onlangs nog nagevraagd. Sowieso is al dat verzekeringsgedoe moeilijk en merk ik dat de ene verzekeraar iets anders zegt tov een andere verzekeraar. Ik ga er inderdaad van uit dat als mijn paard schade toebrengt aan derden dat het altijd voor mijn rekening (verzekering) is, ongeacht de omringende situatie, want uiteindelijk is dat toch alleen maar woord tegen woord.