Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sizzle schreef:In Nederland is chip en intekenen eigenlijk beide verplicht, maar aangezien het allemaal open grenzen zijn hoef je je daar tijdens het transport niet druk over te maken. Als je verkoper wil chippen voor je dan spaar je die kosten zelf en dat scheelt weer iets dat je zelf moet „regelen“.
Een ideaal moment om te chippen is na afloop van een vlekkeloze klinische keuring, dan is de dierenarts er toch al.
Als er een identiteit controle plaatsvind is dat doorgaans enkele dagen na aflevering.
Sizzle schreef:Ik dacht dat de DNA registratie enkele jaren geleden afgeschaft was voor nieuwe registraties, kan me vergissen.
Ik heb meerdere dieren versleept en het gemak van het laten doen weegt voor mij niet op tegen dat klein beetje winst wat je hebt (als je dat al hebt) bij zelf rijden. Bovendien staan ze gewoon veel rustiger op een vrachtwagen.
Ik zocht een rustig paard en dat heb ik ook gekregen 
Morrie schreef:de Elmar lijn verklaart de spikkels op het paard, dat is de Toger-lijn. Bij de moeder zit veel Vulkan zie ik.Dat is wel een fijne combi.
Schaunitz ben ik geen fan van, maar dat is persoonlijk.
De eigenschappen de diverse bloedlijnen kan je zo nalezen via google.
Mijn Noriker is nu 19, ik heb hem vanaf z'n 3e, ongezien gekocht in Oostenrijk. Hij werd mij verkocht als "etwas flegmatisch" en dat was het understatement van de vorige eeuwIk zocht een rustig paard en dat heb ik ook gekregen
W.b. vervoer: ik ben een paar jaar geleden nog met BSS in onderhandeling geweest om er eentje op te halen, maar op dit moment ga ik (helaas) geen nieuw paard meer kopen omdat ik het lichamelijk niet meer trek.
) ik ben zelf eigenlijk iemand met een voorkeur voor snellere paarden, maar toch val ik steeds weer voor de koude dikzakjes haha. Ik hou wel van de rust die ze uitstralen, daar word je zelf ook zo lekker rustig van. Alsof je op de bank neerploft bij een goede vriend. Morrie schreef:ik heb overigens geen muildier, maar een Noriker èn een ezel staan..... ze hebben elkaars gedrag overgnomen: de Noriker staat stil als ie schrikt en de ezel rent weg hahaha![]()