Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cobiie schreef:Ben je bang dat het paard werkelijk wat mankeerde? Bel dan de staleigenaar waar het dier op stal stond en informeer daar eens hoe het dier was.
Om er zeker van te zijn dat het probleem niet aan jou ligt, zorg dan dat je de eerst komende dagen hulp van een handig paardenmens hebt die met je mee kan kijken hoe jouw houding ed is.
En een handig paardenmens is niet altijd de persoon met het hoogste woord.
Gillbo schreef:Wat doe je als hij probeert te bijten?
Je mag dan gerust een flinke waarschuwing geven als hij dreigt te happen, echt duidelijk zijn. NEE!! snapt hij echt wel het is geen jonkie meer
troi schreef:Ik zou als eerste op zoek gaan naar begeleiding via een grondwerkjuf maar ook in mijn achterhoofd houden dat dit wellicht voor jou nu niet een geschikt paard is. Kan je hem terug brengen?
Een beetje onrustig lijkt me namelijk logisch maar bijten en je proberen te pletten vind ik wel extreem hoor..
keavyseancy schreef:Gillbo schreef:Wat doe je als hij probeert te bijten?
Je mag dan gerust een flinke waarschuwing geven als hij dreigt te happen, echt duidelijk zijn. NEE!! snapt hij echt wel het is geen jonkie meer
Ja ik geef hem iedere keer een waarschuwing als hij hapt, maar hij heeft gewoon schijt aan me. En ik ben simpelweg gewoon niet kundig genoeg om dit soort gedrag eruit te krijgen, daarom kocht ik hem mij is verteld dat het een rustig koel ouder paard is.
Romy1234 schreef:Meid, zoek alsjeblieft iemand die je kan helpen met zorgen dat jij zijn leider word, hij probeert je duidelijk uit en heeft behoefte aan iemand die hem de baas is.
Helemaal omdat hij moet wennen zoekt hij steun en is het zo belangrijk dat jij hem die kan geven door zijn leider te zijn.
Ik rij al 24 jaar paard en heb onlangs les in grondwerken gehad en vond dat erg nuttig!
Zo heb ik meteen de 1e les geleerd de leiding over mijn paard terug te nemen.
Maar ga alsjeblieft niet langer aanklooien voordat er straks wel ongelukken gebeuren.
binnen 2 weken was dit over. Maar ze werd pas echt vrolijk met een nieuw zadel op haar rug en nadat er een rotte kies getrokken was.
keavyseancy schreef:henshem schreef:Heb je niet iemand met wat meer ervaring met (niet manege) paarden in de buurt die jullie een beetje op weg kan helpen?
Ja ik heb wel mensen met veel ervaring om me heen, en die kunnen ook wel overweg met hem met moeite. Maar ik wil zelf heel graag gewoon dingen met hem kunnen ondernemen, zonder dat ik continu moet opletten of hij me niet bijt of ergens tegen aan drukt