Sky_As schreef:toch niet toevallig in Utrecht geweest? Daar kunnen wij een boek over schrijven
Hier ook helaas.
Bij hun is er trouwens wel wat mogelijk als je het hard speelt. 
Ik zou als eerste idd een betere specificatie opvragen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sky_As schreef:toch niet toevallig in Utrecht geweest? Daar kunnen wij een boek over schrijven
Bij hun is er trouwens wel wat mogelijk als je het hard speelt. 
CharmingS schreef:Heb helaas ook een aantal keer mijn neus gestoten bij DA praktijken.. Helaas zijn er veel dierenartsen die meer om hun portemonnee geven dan om hun cliënten. Ik heb nu een hele fijne dierenarts waar ik niet eens een consult hoef te betalen tijdens spreekuur en hoef alleen maar iets te betalen als hij medicatie heeft moeten gebruiken.. Ook toen ik een paard moest laten inslapen heb ik normale km vergoeding betaald en alleen voor het spul wat hij heeft gebruikt.. Jammer dat er niet meer van deze fijne dierenartsen zijn..
Ben toch blij dat ik mijn hond heb verzekerd hoor dat scheelt heel erg veel in de kosten.. En bij paarden trouwens ook..
CharmingS schreef:Heb helaas ook een aantal keer mijn neus gestoten bij DA praktijken.. Helaas zijn er veel dierenartsen die meer om hun portemonnee geven dan om hun cliënten. Ik heb nu een hele fijne dierenarts waar ik niet eens een consult hoef te betalen tijdens spreekuur en hoef alleen maar iets te betalen als hij medicatie heeft moeten gebruiken.. Ook toen ik een paard moest laten inslapen heb ik normale km vergoeding betaald en alleen voor het spul wat hij heeft gebruikt.. Jammer dat er niet meer van deze fijne dierenartsen zijn..
Ben toch blij dat ik mijn hond heb verzekerd hoor dat scheelt heel erg veel in de kosten.. En bij paarden trouwens ook..
DiantaM schreef:Ik wil net zeggen dierenartsen verdienen helemaal niet zo veel als dat iedereen denkt.
Maar ik ben benieuwd naar de specificatie!
Ankimo schreef:DiantaM schreef:Ik wil net zeggen dierenartsen verdienen helemaal niet zo veel als dat iedereen denkt.
Maar ik ben benieuwd naar de specificatie!
Ik wilde net zeggen, heel veel dierenartsen speciaal die van kleine huisdieren hebben écht geen breed loon hoor...Het is eerder een uitzondering dat er behalve kilometer en medicijn vergoeding er niks gevraagt wordt. Wat er dan waarschijnlijk aan de hand is, is dat het niet zijn hoofdinkomen is of hij heeft verder geen apparatuur/pand en/of dergelijke staan
Mloui schreef:CharmingS schreef:Heb helaas ook een aantal keer mijn neus gestoten bij DA praktijken.. Helaas zijn er veel dierenartsen die meer om hun portemonnee geven dan om hun cliënten. Ik heb nu een hele fijne dierenarts waar ik niet eens een consult hoef te betalen tijdens spreekuur en hoef alleen maar iets te betalen als hij medicatie heeft moeten gebruiken.. Ook toen ik een paard moest laten inslapen heb ik normale km vergoeding betaald en alleen voor het spul wat hij heeft gebruikt.. Jammer dat er niet meer van deze fijne dierenartsen zijn..
Ik wil hier toch even op reageren. Er is geen een 'moderne' dierenarts, dierenarts geworden om het geld. De tijden dat een dierenarts dik verdiende zijn al lang en breed voorbij. Dat jouw dierenarts bijna niets rekent is voor jou erg fijn, maar je maakt mij niet wijs dat hij met iedereen zo omgaat. Tijd die je spendeert aan patienten moet ook betaald worden. De marge op medicatie is niet dusdanig groot dat de tijd niet betaald hoeft te worden. Tenzij zijn vrouw een goed loon heeft natuurlijk...
Saranghea schreef:@ts, iedere dierenarts heeft zijn eigen tarieven en die zijn meestal zo berekend dat ze alle kosten er sowieso uit hebben. Denk bij onderzoek/consult kosten die voor een kwartiertje het hele bedrijf betalen. Mocht je een specificatie krijgen wil ik best met je mee kijken (als paraveterinair) om te zien of het redelijk is of niet.
@charmingS , hoe houdt jouw dierenarts dan zijn praktijk draaiiend? Consultkosten zijn opgebouwd uit de kosten die de praktijk per tijdeenheid maakt. Dus als hij 2 uur lang alleen maar geld voor de medicijnen neemt draait hij flink verlies. Tenzij hij natuurlijk een redelijke som bovenop de inkoopprijs gooit maar echt rendabel lijkt me dat niet.
Toen er na de 3e operatie ook nog 's problemen kwamen met een opening tussen de dichtgenaaide oogleden, daar komt vrij veel kracht op te staan, werd dat gratis verholpen
CharmingS schreef:Even een voorbeeld en dan gaat het niet om een paard maar om mijn hond, die is nu aan het revalideren na een knie operatie, en ik heb gekozen voor aquatherapie. Op de website staat hier duidelijk bij dat hier ook een orthopeut bij zou zijn. Daarom ben ik juist daar naar toe gegaan omdat ik graag wil dat ze goed hersteld.. Nu kom ik daar en word er een assistent bij mij gezet en daar moest ik het mee doen. De Ortopheut is trouwens 1 minuut binnen geweest en liep daarna weer weg. Ik werd in mijn eentje achtergelaten bij mijn hond, die voor de eerste keer in zo'n bak met water zat. Er is in dat half uur dat mijn hond daar in zat misschien 5 minuten iemand bij geweest, om het tempo flink omhoog te gooien (waar mijn hond nog helemaal niet klaar voor was). Heb toen zelf het tempo weer lager gezet aangezien ze het niet meer bij kon houden. Ik mocht er wel uiteindelijk 45 euro voor afrekenen..
Dat bedrag vind ik niet erg en dat wist ik van te voren.. Maar vind het belachelijk hoe luchtig ze er over hebben gedaan en heb totaal geen begeleiding gehad.. (dit gebeurde trouwens in een dierenkliniek).
Gelukkig heb ik niets te klagen bij mijn eigen dierenarts(en), maar het heeft wel tijd en geld gekost om de juiste dierenarts te vinden, die kundig is en ook aan mijn portomonnee denkt.
Citaat:Mijn merrie had koliek, gewoon een doordeweekse dag. Da is geweest: opgevoeld, darm ontspanner gespoten, pijnstillers en opgegoten met paraffine. Hoppa € 350
Later helaas weer raak.
Alleen toen op zaterdag om 17.00
Wederom opvoelen, darmontsppanner, pijnstiller en opgegoten met paraffine.
Verstopping bleef en op zondag morgen om 7 uur weer gebeld.
Opvoelen, darm ontspanner, pijnstiller.
Ditmaal geen paraffine omdat het anders te kort op elkaar was.
Gezien de vorige rekening zag ik hem al aankomen mede omdat het nu ook nog eens weekend was....
Toen € 300
kiki1976 schreef:Hoppit, tuurlijk mogen ze eraan verdienen. Kunnen nooit tegen enkel kostprijs aan de gang. Moet ook brood op de plank komen.
Maar soms is het verschil zo groot.
Eerder poste ik dit al.Citaat:Mijn merrie had koliek, gewoon een doordeweekse dag. Da is geweest: opgevoeld, darm ontspanner gespoten, pijnstillers en opgegoten met paraffine. Hoppa € 350
Later helaas weer raak.
Alleen toen op zaterdag om 17.00
Wederom opvoelen, darmontsppanner, pijnstiller en opgegoten met paraffine.
Verstopping bleef en op zondag morgen om 7 uur weer gebeld.
Opvoelen, darm ontspanner, pijnstiller.
Ditmaal geen paraffine omdat het anders te kort op elkaar was.
Gezien de vorige rekening zag ik hem al aankomen mede omdat het nu ook nog eens weekend was....
Toen € 300
Hoe kan dit dan? Zelfde kliniek.
2x Weekend avond spoed tarief goedkoper dan 1x overdag tarief.