Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:24

Afhankelijk van hoe hard ik heb gezweet, maar over het algemeen plof ik heerlijk op de bank. En ga wel douchen als ik naar bed ga.

Vriendlief heeft er nog nooit over geklaagd. Daarbij gaat er vaak een vriendin mee naar huis die ook dezelfde lucht bij zich heeft. Die hoeft van mij echt niet eerst naar huis om te douchen en/of om te kleden, ploffen mooi samen op de bank.

Als ik elke keer als ik van stal kom moet douchen wordt ik niet blij. Ga straks bijvoorbeeld voor het eten (na het werk) ff naar stal om te mesten en te voeren. Dan naar huis, handjes wassen en eten koken en vervolgens omkleden om weer naar stal te gaan.
Die rijbroek heb ik ook gerust 4x aan voordat die de was in gaat.

De mensen die het vinden stinken, doen jullie je rijkleding ook elke keer gelijk in de was?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:28

De paarden staan hier aan huis dus ik loop de hele dag heen en weer, als ik elke keer moest omkleden en douchen.. :=

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:31

MirandaFuego schreef:
De paarden staan hier aan huis dus ik loop de hele dag heen en weer, als ik elke keer moest omkleden en douchen.. :=

Inderdaad ja... Ik doe meestal wel een andere broek aan, maar dat is meer omdat ik in huis gewoon graag in jogging broek rondloop :') Moet er niet aan denken dat ik elke keer zou moeten douchen als ik bij de paarden ben geweest.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:32

Ik ga rustig na het rijden op de bank zitten zonder douchen, en als ik een rustig rondje gereden heb wil het douchen zelfs helemaal wel over slaan als ik niet extra gezweet heb. En ik kleed me er ook niet voor om :n Als ik ergens een hekel aan heb is het wel steeds omkleden dus dat laten we mooi zitten als ik niet meer weg hoef.

Sterker nog, ze zitten hier rustig met hun overall aan op de bank als ze net de dieren gevoerd/gemest hebben. En die koeiengeur is zowaar nog sterker dan die van de paarden. De eerste die zeurt dat ik niet met rijkleding op de bank moet gaan zitten heeft een probleem :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:39

Als ik gesport heb dan loop ik altijd direct door naar de douche als ik thuis kom. Mijn vriend stoort zich er totaal niet aan als ik naar zweet of naar paard ruik, maar ik vind het zelf niet zo prettig. :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:43

Ik heb geen vriend, en dus ook geen gezeik.

Ik rijd niet maar uitmesten en voeren enzo doe ik natuurlijk wel. Na de ochtend voer/uitmestronde trek ik even wat anders aan, heb ik thee en voedsel nodig en ga ik daarna de dingen van die dag doen. 's Avonds (ergens tussen 22:00 en 00:00 u) wil ik vooral wat eten wanneer ik thuis kom (alweer eten ja) van de paarden en even op de bank zitten. In de broek waarin ik ook gevoerd heb (tenzij die natgeregend is oid). En daarna onder de douche. Vooral in de winter wil ik niet meteen douchen, de overgang van vrieskou naar warme douche vind ik dan niet prettig. In de winter douche ik meestal aan het einde vd middag.

Paar jaar terug had ik een kat die allergisch bleek te zijn voor hooistofmijt. In die periode liet ik wel mijn jas, laarzen enz. beneden en trok ik boven meteen een andere broek en trui/shirt aan. Zodat ze niet met de mijt in contact zou kunnen komen via mijn kleding.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:45

Het maakt denk ik ook wel veel uit wat je allemaal doet op stal en op wat voor stal je staat.
Ik sta nu all-inclusive (en heel netjes, alle stallen ontzettend schoon, niet stoffig, altijd aangeveegd) en hoef alleen wat met paardje te doen. Dus als ik niet rij maar bijvoorbeeld ga wandelen ofzo, dan ruik ik daarna nauwelijks naar paard.
Maar toen mijn paard nog op Mn vorige stal stond (een boerderij) moest ik mesten, voeren, vegen etc en dat rook je toch een stuk meer :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:48

Area51 schreef:
Het maakt denk ik ook wel veel uit wat je allemaal doet op stal en op wat voor stal je staat.
Ik sta nu all-inclusive (en heel netjes, alle stallen ontzettend schoon, niet stoffig, altijd aangeveegd) en hoef alleen wat met paardje te doen. Dus als ik niet rij maar bijvoorbeeld ga wandelen ofzo, dan ruik ik daarna nauwelijks naar paard.
Maar toen mijn paard nog op Mn vorige stal stond (een boerderij) moest ik mesten, voeren, vegen etc en dat rook je toch een stuk meer :D

Mijne staan in eigen beheer. Dus ik ruik als ik thuis kom naar paard, hooi en modder of stof, afhankelijk van het jaargetijde. Maar minder indringend dan als ik op een stal zou zijn geweest waar alles binnen is. Dan gaat de geur echt in je kleding en haar zitten vind ik.

Geur in mijn haar vind ik erg vervelend. Als het mistig is en ze net gegierd hebben zoals een week of twee geleden :r
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-03-18 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:48

Dat verschilt eigenlijk van tijd tot tijd.
Als ik fanatiek heb gereden en dus bezweet ben geweest krijg ik het naderhand vaak koud, in de winter dan vooral. Dan ga ik dus onder de douche om het weer warm te krijgen en daarna met een trainingsbroek op de bank te ploffen.
In de zomer douche ik sneller omdat ik mij dan wat sneller vies voel. Dan rij ik wel in hemdjes en als ik dan zweet heb ik echt stof en dergelijke op mijn armen. Dan vind ik het naast afkoelen onder de douche ook extra prettig om weer schoon en fris te zijn.

Leuk om te lezen dat er meer zijn die het niet zoveel uit maakt, ik dacht dat ik een van de weinigen was.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:51

oja, ik gooi ook mijn rijbroek meteen in de was. Ik ga naar meerdere verschillende paarden die niet bij elkaar wonen, en mijn vader gaat naar een manege. We willen niet vanalles verspreiden, dus ik heb een paar aparte setjes (incl cap) en hou die ook van die van mijn vader gescheiden.
Laatst bijgewerkt door Sintara op 22-03-18 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:52

Meestal ga ik meteen even douchen, maar vandaag nou even net niet. Ben sinds 13u thuis, wat gegeten en daarna meteen op de bank geploft ja. De tv was toch wel erg leuk. Zit nu nog steeds in de kleding waar ik ook mee naar de paarden ben gegaan, volgens mij valt het wel mee hoe erg ik stink.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:52

Op een van de stallen waar ik kom (volpension en alles buiten) ruikt het wel echt zo enorm sterk, dat mijn auto en jas daarna nog zeker 2 dagen ontzettend zuur ruiken. -O- Uithangen van de jas en geurboompje in de auto heeft weinig zin. Iemand daar nog tips tegen?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:56

Hahahaha, hier allebei paardenmens, dus wij ploffen gewoon neer :)

JHRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:53

Ik douche meestal wel gelijk na het rijden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:59

Eerst douchen wel zo fris vind ik. Rijbroek heb ik 2x aan en dan de was in.

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:03

Eerst op de bank!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:04

Als ik van stal kom ruik ik mezelf echt wel en dan bedoel ik echt de paardenlucht dus ja, paardenkleren uit en het liefste douchen

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:15

MirandaFuego schreef:

Dit dus.

Ik sta altijd om 6 uur op om te voeren en de stallen grotendeels te doen. Douchen is daarna niet haalbaar, aangezien mijn dikke bos haar zo lang nat blijft en ik simpelweg te lui ben om iedere ochtend te föhnen..
Gewoon omkleden, 'washandwasje' en gaan.
Van de week roken mijn handen na 7x wassen nog naar de ammoniak... Niet zo handig met een kantoorbaan :+

Rijden doe ik 6 dagen per week. Vroeger waste ik mijn haren iedere dag, maar als ik dat een dag niet deed had ik me toch een vette kop! Nu was ik ze zo'n 3 a 4 keer per week. Droogshampoo is de oplossing voor de overige dagen! :Y)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:27

Als ik thuis kom van de paarden gooi ik gelijk mijn rijkleding in de wasmachine en ga ik gelijk douchen. Vind mezelf dan wel echt stinken.

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:32

Als het aan mijn lag zou ik m'n pyjama aandoen en op bed ploffen, maar ik heb een vriend die de lucht van paarden echt vind stinken, dus ga ik meestal gelijk douchen zodat hij ook nog een beetje comfortabel naast me kan zitten.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:36

Ik doe altijd even snel andere kleren aan en dan plof ik ook gewoon op de bank. En dan Avonds alsnog douchen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:51

Aangezien ik nooit met rijkleding thuiskom (ik kleed me in de stal om) en ik eigenlijk ook niet zweet met paardrijden is het niet nodig om daarna direct te douchen. Ik douche me altijd voor het op bed gaan.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:54

Ik douche eigenlijk nooit gelijk, tenzij ik het echt heel koud heb of me in de zomer super zweterig en warm voel. Ik kleed me meestal om in mijn huiskleren/pyjama en dan douche ik 's avonds voor ik ga slapen. Maar ik heb dan ook alleen een kat die daarover kan klagen :+

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:58

Altijd verplicht meteen te gaan douchen :+ Mijn moeder is zwaar allergisch dus ik moet wel haha

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:03

Volgens mij ben ik een van de weinigen die echt niet meteen ga douche. Zit gerust uren met mn stinkkleren aan, doe er boodschappen mee etc. Als het ze niet aanstaat lopen ze maar om me heen. :D