Ik snap helemaal niets meer van mijn merrie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:46

Herkenbaar TS. Mijn merrie liet ook nooit iets noemenswaardig zien tijden een hengstigheid. Echter nu zijn net even wat ouder is (7) heeft zij met de eerste hengstigheid in het voorjaar ook heftig gedrag welke ik niet van haar ken.
Van mij krijgt ze gewoon een korte vakantie zodat zij zich kan herstellen. Meestal met een weekje is ze weer redelijk te pruimen. Ik geef haar verder niks, kwestie van moeder natuur het af laten handelen :-)

arablover17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:23

Waarschijnlijk is ze hengstig :(

Mungbean

Re: Ik snap helemaal niets meer van mijn merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:00

Als ze eerder niet zo was in het voorjaar dan zou ik scannen.
Dat is redelijk kenmerkend voor een eitje dat er niet af komt en dat is gewoon akelig. Dan kan de DA haar gewoon even hengstig spuiten.

BrittBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:40

Hoe gaat het nu? Was ze hengstig?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 14:53

Ze is weer het zonnetje in huis. Ik denk toch het eerste eitje van het jaar, normaal gesproken is ze namelijk nooit lastig. Sterker nog ik weet niet eens wanneer ze normaal hengstig is. :Y)

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:31

Mijn merrie, welke ik al vijf jaar heb, is inmiddels tien en vertoont dit gedrag ook elk jaar rond dit tijdstip. Lang leve de hengstigheid! In dit topic vind je overigens tips om de hengstigheid en daarmee het ongewenste gedrag, te onderdrukken: [MD] Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?