Overname over 2/3 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frysian90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 12:22

genja schreef:
Als dit je droom paard is kan je met huidige eigenaar afspraken maken . Alleen als eigenaar bereid is paard zolang vast te houden. Vind ik wel dat je niet kan verwachten dat hij die maanden verantwoordelijk blijft als er wat gebeurt met paard. En ook de stalkosten en evt dierenarts kosten moet je afspraken over maken.
Eigenaar komt jou tegemoet en neemt toch een risico dan mag je toekomstige eigenaar wel tegemoet komen .
Je zou paard voor die maanden op jou kosten in verzekering kunnen doen dan is gedeeltelijk risico gedekt.
Wil je hierin eigenaar allemaal niet in tegemoet komen of dit is financieel niet haalbaar voor je dan moet je het risico nemen dat paard in verkoop blijft en dus evt verkocht is tegen die tijd.

Maar wat al genoemd is als je nu het aankoopbedrag nog niet kan betalen hoe wil je het dan straks doen ? Als paard er eenmaal is komen de echte kosten pas. Stel dat paard Week 2 dat je hem hebt gewond raakt en opname in kliniek nodig is kan je dit betalen heb je daar reserve potje voor?

Ja dat heb ik daar heb ik echt wel overna gedacht. Wil alleen advies hoe nu verder, aangezien ik verliefd ben haha

Frysian90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:09

_Bianca schreef:
Ik vind niet dat je de verantwoordelijkheid van het paard bij de verkoper kunt laten liggen als hij/zij zo behulpzaam zijn om het paard voor jou vast te houden.

Mijn paard is na aanbetaling nog ongeveer een half jaar bij de fokker gebleven. Alle risico's waren toen al wel voor mij, dus ik heb mijn paard toen laten verzekeren voor dood en blijvende ongeschiktheid, ter hoogte van het uiteindelijke aankoopbedrag. Dan wist ik zeker dat mocht hem iets gebeuren voordat ik hem kreeg, ik mijn centjes niet kwijt was. Na een jaar heb ik hem uit de verzekering gehad, omdat ik uiteindelijk verzekeren te duur vindt voor wat je ervoor 'terug' krijgt, als je paard wat overkomt.

Oh dat is misschien ook wel slim om te doen inderdaad, heb mij nog niet echt verdiept in verzekeringen omdat ze hier snel roepen dat ze verzekeringen onzin vinden enzo.. heb je daar tips voor voor mij?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:03

Oeps sorry, ik ben helemaal vergeten nog te reageren. Hoop dat je er nog wat aan hebt nu..

Ik heb mijn paard toen verzekerd bij Xcellent Horse Insurance, het 'oude' Hippozorg. Er is een recent topic over deze verzekeraar: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1931642.

Hierin staan veel slechte ervaringen - waaronder ook die van mij - maar voor zo'n 'tijdelijke' verzekering vind ik het op zich niet verkeerd. Als je je maar realiseert dat je nooit zoveel terug krijgt als waar je op had gerekend..

Je zou eigenlijk gewoon eens verzekeraars en premies moeten vergelijken. Wat je eigenlijk zou willen is een bedrag als het paard blijvend ongeschikt raakt of dood gaat, premies voor zorgkosten zijn dus minder relevant. Zet de bedragen die je krijgt eens af tegen de premie die je betaalt..

Bij Xcellent zou je het verzekerde bedrag krijgen, minus €500 slachtwaarde, als je het paard laat inslapen ipv naar de slacht brengt, en minus het bedrag dat de dierenarts in rekening brengt als je hem/haar laat inslapen.. Dus als je voor €3000 verzekerd wilt zijn, zou je het paard dus voor zeker zo'n €3500 moeten verzekeren..

Succes!