Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amable schreef:Wanneer je je paard slaat voor het bijten vertel je hem enkel wat je niet wilt, en zelfs dat is voor je paard niet altijd duidelijk, maar je verteld vooral niet wat je wél wilt.
meggiemeg schreef:Amable schreef:Wanneer je je paard slaat voor het bijten vertel je hem enkel wat je niet wilt, en zelfs dat is voor je paard niet altijd duidelijk, maar je verteld vooral niet wat je wél wilt.
Duidelijkheid is inderdaad prettig, ben ik met je eens. Echter als je paard zich normaal gedraagt en braaf is dan is de omgang toch ook heel anders, prettig en dan is dat ook een soort beloning.
Als paarden met elkaar omgaan en de verhouding is goed dan zie je toch ook dat dat gedrag beloont wordt door gezellig samen kroelen enzovoorts. Is het paard vervelend wordt dit gedrag afgestraft.
nou is hij heel gevoelig en onder de indruk was hij zeker.
: ik ken een paard dat heel happerig is als zijn maag leeg is. Gewoon een plukje hooi lost dat al op. Ik weet niet of het bij jou van toepassing is maar wie weet..
Super lief bedoelt maar ik ben gewoon echt niet tanden proof. Die gekwetste blik als ik dan toch terugdeins/wegduw...... pol013 schreef:Ik heb ook iedere poetsbeurt weer de worsteling dat mijn jonge ruin dolgraag wil terug kriebelen maar maar niet snapt dat zijn lip alleen ook goed is. Hij doet het al echt op zijn aller aller zachtste en vind mij echt het grootste zeikwijf(merrie) ooit.Super lief bedoelt maar ik ben gewoon echt niet tanden proof. Die gekwetste blik als ik dan toch terugdeins/wegduw......
Negatieve aandacht is ook aandacht!