Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:57

Ik heb 2 softshel rijbroeken ben dr echt blij mee geen koude benen meer

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:01

Ik heb deze
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... gKyA_D_BwE

En voor en na het rijden heb ik een skibroek erover aan. Tijdens het rijden niet wamt dat vind ik niet handig. De rijbroek is wind en waterdicht en soort fleece gevoerd. Ik heb m al een aantal jaren en nog steeds heel blij mee, als het regent maar ook als het nu koud is!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:05

Thermobroek onder de rijbroek en een skibroek met fleece binnenin (van de lidl) eroverheen!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:14

Heb meerdere softshell rijbroeken en echt geen koude benen!

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:18

Als eerste vet ik mij goed in. Vet zorgt voor de isolatie van je eigen lichaamswarmte. Dan een thermo legging. En dan ligt het aan het weer: daaroverheen een kiplekker rijbroek ( zit fleece in en waterdicht) of met veel wind en bv strandrit v 2 uur ; dan gaat deze over de thermo legging https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 36&c=GRIJS het fleece loopt precies over je bovenbenen v onder niet; heerlijk winddicht. Gisteren had ik over de thermolegging nog een gewone legging; meerdere dunne laagjes is warmer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:42

Ik kan met thermo-ondergoed en dat soort dingen gewoon niet meer rijden. Dat belemmert meer dan een keer kramp door de kou. Ik heb schapenwolgevoerde rijlaarzen en verder een gewone rijbroek. Een dikke jas. Met dit weer draag ik een muts en geen cap zodat de oren warm blijven. Als je je zo kleedt gaat het bij mij prima. Bovenbenen zullen vast wel koud worden, maar daar zit toch genoeg vet en dus niet erg. Hopelijk verdwijnt het dan eens denk ik dan maar. Gisteren ook geen handschoenen nodig.
Na het duiken heb ik bij het paard vaak een verwarmde bodywarmer aan. :D :D Ja, ik kruip straks eerst weer onder het ijs.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:03

Ik zweer echt bij thermoleggings. Echt de beste uitvinding ooit :+
En verder ook de bovenkant warm aankleden en zeker twee paar sokken aan.
En met losrijden de inrijdeken over mijn benen ipv onder het zadel. Dat helpt ook heel veel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:18

De kipwarm rijbroek van decathlon _/-\o_

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:19

die van deca die kipwarn hoor ik ook echt alleen maar goede verhalen over :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:20

Leren chaps zijn al eeuwen in gebruik in de paardensport, dus nee dat zit naar mijn smaak niet in de weg.
Ik draag ze eigenlijk altijd de hele winter.
Je kan dan enkel geen laarzen aan, maar dat vind ik niet echt een probleem.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:29

Ik heb idd ook een softshell rijbroek, maar met de huidige temperaturen trek ik liever mijn rijoverall aan. Niet zo sexy, maar wel warm. :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:36

Ik heb hetzelfde probleem dus meerdere oplossingen; ik rijd met leren lange chaps, daaroverheen een speciale rijrok van mountain horse. En ik heb de rainlegs gevoerd met een dikke fleece sjaal, heel simpel vast gemaakt met veiligheid spelden, op paard is dat lekker warm maar op de grond krijg ik dan nog koude benen aan de achterkant. De rok is het fijnste, daar woon ik nu in, ook als ik op de fiets ben of met de honden ga lopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:39

Thermo legging/panty onder je rijbroek.
Softshell rijbroek
Rain legs over je rijbroek
Lange chaps

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:57

In Noorwegen reed ik altijd met een thermolegging met daar overheen een wat meer elastische rijbroek, je kent ze wel, zo'n katoenen Harry's Horse ding. Zelfs bij min vijftien werkte dat goed (net genoeg tot het einde van een training in elk geval).
Als je dat toch echt niet prettig vindt zou je misschien een schaatspak onder je kleding kunnen doen. Mijn oude huisgenootje deed dat altijd wanneer het heel koud was.

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:45

Ik heb nu een waterafstotende, winddichte rijbroek met aan de binnenkant fleece. Heerlijk! Nu zit hij net wat te ruim waardoor er prima ook nog een thermolegging onderpast!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:18

Ik heb de kipwarm van Decathlon besteld. Ik hoop dat hij past en dat het werkt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:25

Als ik ga buitenrijden draag ik meestal de rain-Legs over mijn rijbroek. Houdt mooi de wind en kou van mijn benen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:32

Ik draag bij voorbaat al een thermo'ondergoed' onder mijn spijkerbroeken (ik rijd niet in rijbroeken), ook als ik aan het werk ben. Een leuke bijkomstigheid van Winterbenen die ik tijdens het werken op een paardenranch heb opgelopen. Mijn bovenbenen zijn dus van zichzelf al heel koud en doen vreselijk veel pijn als ze té koud worden. Heb nog littekens van de blaren van toentertijd :')

Ondertussen zijn we bijna zes jaar verder en heb ik er heel erg goed opgelet en is het al een heel stuk minder. Als het echt te te te koud is heb ik een soort van skibroek aan van Cranenbroeck. Lijkt op een soort broek voor op de motor, komt geen wind door heen. Ideaal <3
Binnenkant fleece trouwens en kan gewoon over mijn spijkerbroek heen.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:40

Ik doe la ge chaps van kitt aan. Is een soort duikspul en is heerlijk warm en waterdicht

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:50

kobuss1 schreef:
Ik heb deze
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... gKyA_D_BwE

En voor en na het rijden heb ik een skibroek erover aan. Tijdens het rijden niet wamt dat vind ik niet handig. De rijbroek is wind en waterdicht en soort fleece gevoerd. Ik heb m al een aantal jaren en nog steeds heel blij mee, als het regent maar ook als het nu koud is!!

Deze! Echt een super uitvinding :) had t eerder vaak zo koud dat het uren duurde voordat ik weer op temperatuur was. Met deze broek geen last van.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:50

Tot vorig jaar altijd lange thermo onderbroek, dan rijbroek, dan of dikke overbroek (wat een onding maar wel warm) of spijkerbroek (laatste ging dan uit bij rijden)
Maar besloten vorig jaar toch thermo-rijbroek aan te schaffen!
Wat een genot!
En dan net zoals vandaag knie lange rijwinterjas erover en gaan met die banaan!
Heerlijk en geen koude benen meer!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:55

Ik had gisteren een fleecegevoerde rijbroek van Kerrits aan met daaroverheen mijn fleecegevoerde softshell overbroek van Harry's Horse.
En daarmee lekker een uur buiten gereden.
Als er minder wind staat, doe ik ipv de softshell overbroek een thermolegging onder de kerrits broek aan, dat werkt voor de temperatuur prima, maar is niet winddicht.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:43

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:25

Je hebt ook van die speciale winterjassen die heel lang zijn en die je kan splitten op de rug met een rits, zodat je er mee kan rijden. Is dat niet wat?
Kwam op het idee omdat ik net met mijn halflange winterjas ben gaan wandelen en mijn bovenbenen echt een stuk minder koud zijn dan anders.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:31

ik doe een panty onder m'n rijbroek