Rije schreef:CharmingS schreef:Kan dit ook bij western worden toegepast? Lijkt me leuk om een keer uit te proberen
Ik rij western en heb ze toevallig gisteren nog gebruikt. Ik gebruik ze om mijn zit steeds meer onafhankelijk te maken. Ook ben ik erna zelf soepeler in het meedraaien en kan ik mijn linkerbeen beter naar achteren brengen (voor bijvoorbeeld wijken of travers). Ik ben me met de ballen ook bewuster van knelpunten: mijn zwakke plek is bijvoorbeeld dat ik graag op rechts ga zitten, en met de ballen heb ik dat sneller door en kan ik daar dus ook sneller op reageren. Ik gebruik ze alleen onder mijn zitbeenknobbels. Niet op andere plekken.
Dat heb ik dus ook, vooral bij snelle wendingen ben ik heel erg gewend om mee te hangen. Dan verlies ik dus het middelpunt van mijn zadel dus, waardoor ik al scheef mijn lange lijn op rijd bv.
Nu had ik eens uitgeprobeerd een beetje in mijn beugels te gaan staan tijdens het afwenden, en toen bleef hij mooi recht. Dus ik wil ze wel heel graag een keer uitproberen.
Ben pas sinds een half jaartje overgestapt van het springen naar reining, dus het is sowieso nog heel erg wennen allemaal

Waar kun je ze bestellen?