De kou 'verslaan' tijdens het buitenrijden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:24

happypaardje schreef:
Qua "knaksysteem", bij de Bever hebben ze van die losse pads. Die blijven vaak behoorlijk lang warm, in elk geval wel twee uur, in mijn ervaring. Die zou je in je jaszak kunnen stoppen om af en toe even je handen aan te warmen.
Ik ben dol op de pads van de Bever. Het werkt goed om je handen even aan op te warmen en daarnaast stop ik er vaak 1 in mijn broek op mijn buik. Warmte gaat bij vrouwen eerst naar hun buik (kindjes redden :+ ) en als het daar warm is, blijft er meer bloed/warmte over voor de rest van mijn lijf.

Verder zweer ik bij mijn lange chaps; https://bluebalance.nl/product/kitt-hug-full-chaps/
Ze zijn wind en waterdicht en houden mijn lichaamswarmte vast, waardoor ook mijn voeten en de rest van mijn lijf warmer blijven :j

Floortz

Re: De kou 'verslaan' tijdens het buitenrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:31

Jah, die kitt chaps heb ik ook. Zalig warm onderweg. En ik heb ook nog een lange yeti-jas, maar die is voor als het echt hard vriest of sneeuwt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:52

Er zijn ook oorwarmers die je aan de bandjes van je cap vast kan maken, heerlijk in de winterkou :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:58

Ik heb een ski rijbroek, ski broek met een suède rij vlak erin.

Gesloten stijgbeugel werkt ook fantastisch. Muts onder je cap. Kranten in je schoenen. Wind stopper onder je jack, boven je thermo kleding. Stukje lopen af en toe.

Gel motor handschoenen en die eerst op de verwarming leggen. Op de motor had ik handvat verwarming, helaas werkt dat niet met teugels :+

Maar inderdaad, goed eten en tijdens de rit een snack, en zorg dat je romp, hoofd en benen goed warm blijven (alles waar grote aders zitten). Dan hoeft je lichaam minder moeite te doen om de vitale delen warm te houden en kan er warmte mar je voeten en handen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:54

Voor verwarmde kleding kun je zoeken naar gerbing, heizteufel.de, ursuit. En ook maresheeft een verwarmde bodywarmer, maar ik vind de pads die warmte afgeven klein.
Ik heb een bodywarmer van ursuit. 300 euro maar dan heb je ook wat. De koudste stand is warm genoeg.
Ik heb ook nog een verwarmde jas van human nature, maar die is veeeeel te koud. Zonde van jegeld ( ok was maar 45, maar isdus echt niet warm).