Maar on-topic: ik zou het niet weten want ik loop zelf ook met een soortgelijk probleem rond

Nou ja, ik ga ook proberen te leren van de tips hier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tam20 schreef:ik heb ook haar tot schouderlengte en heb zo'n donut waar ik 1x mijn haar omsla. elastiekje erover, de rest van de staart eromheen draaien, elastiekje erom, haarnetje over knotje, haarwokkel erom en daarover een kralennetje.. komen dus heel wat elastiekjes aan te pas
Picasso schreef:Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten.....
Mause schreef:Voor de mensen die nu nog niet weten waar we het over hebben:
Ikzelf doe een zeer lage staart maken, donut eromheen, dan haar verdelen om de donut, hierover een haarnetje (deze 2 keer eromheen, met een slag), hierover het zwarte kralennetje en dan als afwerking van de plukjes die uit de donut gesprongen zijn een zwarte wokkel om de knot.
Sjuimpje schreef:Het mooiste vind ik zelf, de gewone traditionele knot met de nepdonut.
Je maakt laag in je nek een staartje, daar schuif je de donut over. Je pakt een haarnetje welke je vanaf je voorhoofd naar achter trekt, en je doet hem over je nepknot. Een slag draaien en hem er nog een keer overheen trekken, kralen ding eromheen, eventueel nog een grote witte wokkel en klaar!
Het zit echt als een huis, zelfs nu ik heel kort haar heb en niet meer als drie haren in een staartje krijg, blijft het heel mooi zitten.
essie79"]
[quote="Picasso schreef:Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten.....
Picasso"]
[quote="essie79"][quote="Picasso schreef:Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten.....
cloris"]
[quote="Picasso"][quote="essie79"]
[quote="Picasso schreef:Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten.....
Fitzroy schreef:Picasso, je maakt een lage staart met een elastiekje.
Dan trek je je staart door het gat van de donut en schuift de donut zo ver mogelijk tegen je hoofd.
Je buigt voorover en laat het haar aan alle kanten over de donut heenvallen. (je vouwt je haar als het ware dus om de donut heen). Dan zet je het vast met een elastiekje en daarna kun je nog netjes, pareltjes enz. enz. erom heen doen.
Ik ben echt niet handig maar zelfs mij lukt het
Fitzroy schreef:Picasso, je maakt een lage staart met een elastiekje.
Dan trek je je staart door het gat van de donut en schuift de donut zo ver mogelijk tegen je hoofd.
Je buigt voorover en laat het haar aan alle kanten over de donut heenvallen. (je vouwt je haar als het ware dus om de donut heen). Dan zet je het vast met een elastiekje en daarna kun je nog netjes, pareltjes enz. enz. erom heen doen.
Ik ben echt niet handig maar zelfs mij lukt het
laurae schreef:Ben ik nou de enige bij wie dat ding er altijd uitvalt? Hij hangt in elk geval halverwege aan het eind van de rit. Ik denk dat ik dat idee met dat haarnetje over je hoofd en dan over knot maar eens ga proberen. Wie weet blijft dat kreng dan een keer zitten.