Vloekende setjes

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:44

Toen ik jonger was en mijn eerste leasepaard had reed ik vrolijk met een rood dekje, paars oornetje, roze rijbroek en dergelijke. Zelfs daar nooit commentaar op gehad :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:07

Ik pak ook altijd gewoon wat bovenop ligt. :') "setjes" heb ik niet. Heb denk ik 5 dekjes en 1 rijbroek (rij meestal in jeans of gewone broek) en 1 vaste trui + vest + jas. Heb niet echt uitgesproken kleuren, dus echt vloeken doet het niet, maar een setje is het zeker niet. :)) Vind comfort wel erg belangrijk.

grijs vest, zwarte bodywarmer, gewone only broek
Afbeelding

zwart dekje, blauwe trui, zwart met oranje broek :')
Afbeelding

Vroeger was ik wel echt van de "setjes" of in elk geval kleuren die mooi stonden bij elkaar (roze dekje, beige rijbroek etc.) Maar ben daar een aantal jaren terug helaas heel erg mee gepest door een oud stalgenoot en haar partner - ik was toen 21. Daarna durfde ik geen setjes meer aan en ben ik in het comfort straatje terecht gekomen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:20

Gewoon kopen wat je leuk vindt ts!

Ik hou van blauw en bijna al mn dekjes en kleding zijn (verschillende kleuren) blauw
Handig want dat past meestal mooi bij elkaar :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:33

Ik heb regenboogdekjes met bijpassende regenboog kleding :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:50

Ik krijg het voor elkaar om altijd te vloeken met mijn paarden alsof ik het erom doe...
Mijn bijrijder daarintegen denkt erover na en komt zelfs met matchend zadelbontje aan zetten.
peeskappen etc. doe ik alleen aan als ze functioneel gezien nodig zijn en dan is het ook soms vloekend.

Ooit een instructeur tot wanhoop gedreven, die zei eens wat van mijn niet matchen, heb toen weken achter elkaar bij mijn privelessen van diverse mensen setjes geleend (over de top setjes uiteraard, dus panterbont shabrak met dito bandages en ding om frontriem, alles in het schattig baby roze etc etc. Met pasen passend paashaasje in voorpluk paard etc.) Na paar wkn was ik klaar met lenen (maar zoveel maffe setjes te leen uiteraard) en is me nooit meer wat gezegd over wat ik aan had of het paard.... :D :+

We kunnen wel matchen..(of dit nou mooi is valt ook nog te betwisten :' _O- )
Dit was een grapje, haar eerste wedstrijd (onofficieel hoor, ze was nog niet eens doorgereden, dus lol gehad voor 10) zou ik over de top in roze komen (heb hier trouwens ook peesjes bij, maar ja, bij dressuur Mogen die niet he!? -O- )
Afbeelding

Op clinic, niet echt gematchd zo te zien, zo kan ik er dagelijks bijrijden.
De shabrak die ik toevallig in de auto heb en de rijbroek die shcoon is of juist niet en de trui of het T-shirt dat ik toch al aan had en die avond de was in kan.
Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:14

De knhs softshell kan je sowieso afraden :+ buitenstof gaat na verloop van tijd onwijs plakken aan de binnenstof. Voor zoveel geld vond ik dat echt niet kunnen :)

Maar daarnaast, ik rijd gewoon met allerlei kleuren dekjes met de oranje softshel ;)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:15

Hmm ja was nu 50 eu. Ik zal hem ook alleen 1x per week dragen if misschien 1 week per maand 2 keer per week.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:18

Trui schreef:
Hmm ja was nu 50 eu. Ik zal hem ook alleen 1x per week dragen if misschien 1 week per maand 2 keer per week.

Haha zelf weten natuurlijk, maar ik draag m daardoor bijna niet meer. Want hij ziet er heel verkreukeld uit. Zou dan eerder voor de polo of jas gaan :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:25

Soms ben ik een beetje kleurrijk ingesteld :D
Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:25

Iejoorr schreef:
Trui schreef:

Haha zelf weten natuurlijk, maar ik draag m daardoor bijna niet meer. Want hij ziet er heel verkreukeld uit. Zou dan eerder voor de polo of jas gaan :j

De bomber? Toch wel? Is de softshell dan meet een zomerjas?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:30

Ach ik heb ook kleding dat totaal niet bij elkaar past.. Maar val tenminste wel op. :+

Afbeelding

Ik heb kleding voor bij de paarden. Die mogen lekker vies worden. Nette kleding bij de paarden doe ik alleen met foto's e.d. Anders ben ik heel snel van al mijn nette kleding af. Gaat nog wel eens wat stuk en sommige broeken zitten de vlekken voor altijd in. :=

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:36

Groen vest, roze/geel shirt, bruine broek, bordeaux dekje.... Kan prima toch? :+
Let niet op mijn houding enzo, ik reed pas een jaar :')

Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:36

Trui schreef:
Iejoorr schreef:

De bomber? Toch wel? Is de softshell dan meet een zomerjas?

Softshell is meer een vest :D

Hierbij trouwens ook een vrij kleurrijke vertoning ervan :))
Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:40

Dat is die van 2014 neem ik aan? Die is wat vager oranje. Ik kijk nog even voor een jasje. Zou ik moeten kijken bij winterjassen? Want daar staan ook softshells bij maar ik hoef geen 'buitenste laagje' jas. Ik zou de softshell in de winter als mn trui aan doen. Is dat ongeveer goed?

Nicolesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:50

Ik doe gewoon aan wat mij lekker zit haha. Let er alleen op als ik weet of er kijkers komen als ik moet voorrijden, vind het dan wel net zo netjes

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:00

Hier wel een setjes gek hoor :') Mijn instructeur zei laatst toen ik niet in set was: zat de rest in de was? :+ hahaha ben ik een keer 'lui' weer niet goed xD

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:24

Trui schreef:
Dat is die van 2014 neem ik aan? Die is wat vager oranje. Ik kijk nog even voor een jasje. Zou ik moeten kijken bij winterjassen? Want daar staan ook softshells bij maar ik hoef geen 'buitenste laagje' jas. Ik zou de softshell in de winter als mn trui aan doen. Is dat ongeveer goed?

Ja, ze zetten bij Divoza wel leuk 2017 neer, maar ze verkopen gewoon nog die van 2014 hoor :') Die van 2017 is de achterkant namelijk ook anders van, en dat heeft deze niet :=

Ja als trui/vest onder een jas is hij prima :j

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:24

Ik ken mensen die zich daar wel echt druk over maken dat ze rijbroek of de polo niet bij het dekje past.
Ik kan er niet wakker van liggen, ik draag gewoon wat ik fijn vind zitten! Al snap ik wel dat ‘matchende’ outfits wel leuker zijn!!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:38

Ik draag ook allerlei kleuren kleding door elkaar. Ik vind het alleen wel belangrijk dat de kleuren dekjes mooi bij mijn pony staan :+

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:44

Ik hou wel van een leuk dekje maar wat ik daar verder bij draag kan ik me echt niet druk om maken :+
Ik heb 1 paars shirt dat werkelijk nergens op staat dus dat ligt nu bij de paardrijkleren omdat het me dan toch niet uit maakt hoe ik er bij loop haha

Hier heel stijlvol met een donkerblauw dekje en een grijze broek.
Afbeelding

Hier nat geworden in de zee maar dus hetzelfde shirt te zien met een dieprood dekje
en een bordeaux/paarse rijbroek die nog een stuk lichter is als hij droog is. Natuurlijk met grijze sokken
die te ver boven mijn laarzen uitsteken
Afbeelding

Gelukkig past die dikke van mij geen peesdingen en weet ik veel wat nog allemaal :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:50

Ik begrijp je TS. Niet dat ik niet op mijn paard zou stappen als ik vloek, maar ik probeer toch wel altijd te matchen met mijn paard :')
Ik heb dus voornamelijk kleding en dekjes in neutrale kleuren. Grijs, blauw of zwart :+ Lekker saai dus..
Ik wil wel eens een bijzonder kleur dekje kopen maar dan volgt er gelijk een zoektocht naar een bijpassend shirtje...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:52

Mij doet het niet zoveel als het vloekt. En als een ander het niet wil zien moeten ze maar fijn de andere kant op kijken. Setjes is leuk om te zien maar ik denk echt niet over na welk dekje ik op ga leggen en welke kleding daar dan het beste bij past. Heb wel iets beter te doen eigenlijk.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:34

Als jullie dit allemaal al vloeken noemen vloekt mijn outfit bijna dagelijks tijdens het rijden _O- _O-

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:44

Ik werd laatst gewezen dat ik mijn peach orange rijbroek (PK) toch echt niet kon dragen op mijn vuurrode vosruin met een knalroze dekje.... Vonden ze niet echt heel erg mannelijk staan (heb een vrij mannelijk gebouwde, super ruige stoere ruin....) :D

Nou geef ik niet veel om setjes, totaal niet. Maar die combi schaam ik me gewoon wel wat voor eigenlijk. Hij draagt nu gewoon geen fel roze meer *\o/*

Verder kan ik me er totaal niet druk om maken wat de kleuren zijn, hoewel ik zelf op die ene rijbroek na, weinig echt uitgesproken kleuren kleding heb. Wel alle kleuren van de regenboog aan dekjes :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 08:47

Iejoorr schreef:
Trui schreef:

Ja, ze zetten bij Divoza wel leuk 2017 neer, maar ze verkopen gewoon nog die van 2014 hoor :') Die van 2017 is de achterkant namelijk ook anders van, en dat heeft deze niet :=

Ja als trui/vest onder een jas is hij prima :j

Jaa maar omdat de kleur dus anders was dacht ik al dat het de 2014 was. Ik vind de 2014 ses niet mooi aangezien er ook ‘equestrian team’ opstaat maar dat ik daar natuurlijk niet in zit.

Edit: palet is onderweg en als het niet bevalt stuur ik gewoon weer terug :)