Geen voer/bodembedekking pensionstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:58

gewoon verhuizen.. de basis is toch echt voer hebben en geven ... straks heeft die koliek van de gegeten vlas..

opzeggen en per een febuari weggaan. zef deze maand maar controleren of die eten heeft. als je niet dubbel wil betalen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:06

Wil je het juridisch dichttimmeren, dan moet je ze per brief in gebreke stellen, aangetekend. Daarin zet je neer wat je allemaal dwars zit en noem je een termijn waarbinnen dit opgelost moet zijn en blijven. Voldoen ze niet aan hetgeen ze moeten voldoen van zou een rechter kunnen beslissen dat de rechten van de pensioneigenaar vervallen en kan je zonder opzegtermijn weg.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een nieuwe stal en de boel de boel laten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:38

danzzz schreef:
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een nieuwe stal en de boel de boel laten.

Mee eens.
Ik zou dit gedoe zo snel mogelijk achter me willen laten en mijn paard op een plek zetten waar ik wel gerust ben dat ze goed verzorgd wordt. Juridisch getouwtrek is ook niet gratis en zeker niet zo simpel als 'je hebt whatsapp-berichten dus je staat sterk'.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:57

joyce B schreef:
Maand opzegtermijn is standaard...

Betalingstermijn is opzegtermijn tenzij anders afgesproken.

Maar je kunt altijd eerder vertrekken en bij niet nakomen of ineens doorvoeren nieuwe regels/afspraken/prijzen etc. afspraken zijn er uitzonderingen op het opzegtermijn.

Oja...ik heb anders meegemaakt.

Als mijn paarden geen vreten krijgen steken ze die maand opzeg termijn maar in hun reet }> Of ze nemen maar genoegen met kale stalhuur die ik dan even netjes bereken over de resterende weken van de maand.

Ik vraag mij ook af welke stalhouder een juridisch getouwtrek aan gaat voor pakweg 200 euro . Ik denk geen 1.

Dus andere stal zoeken en als je daar terecht kan gelijk paard ophalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:07

Op mijn huidige stal is geen opzeg termijn en zo ken ik nog minstens 1 andere stal.
Maar als mijn paard geen eten krijgt, dan pak ik zo snel mogelijk mijn spullen en vertrek.

Heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt overigens.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:05

Paard2014 schreef:
Ik heb hooi kunnen regelen! Dus dat probleem is opgelost en mijn paard kan de nacht doorkomen.

Hij heeft letterlijk een pluk voordroog in zijn slowfeeder gekregen. Ik ben met nog 2 meiden dus hopen dat hun wel de mond durven open te trekken.

Ik heb heel wat Whatsapp berichten over bijv de stal niet goed gedaan of de voerbeurten vergeten. Weet niet of dat rechtsgeldig is?

Wat rechtsgeldig is is als je de pensionhouder in gebreke gesteld had, schriftelijk en aangetekend, met o.a. een termijn waarbinnen het opgelost moet zijn. Dat heb je niet gedaan ga ik even vanuit, dus dat moet je dan alsnog doen als je die weg in wil slaan.

Voor nu zou ik zeggen: teveel gedoe en te laat. Gewoon opzeggen, paard zsm op een goede stalling zetten en je verlies nemen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:17

Eerst zorgen dat je morgen/overmorgen op een andere stal terecht kan, op zo'n stalling moet je niet langer willen blijven staan.

"Juridisch vechten" over wel of geen stalgeld betalen terwijl je paard daar nog staat is meestal geen goed idee, sfeer wordt er niet beter op.
Soms kan je beter de wijze zijn en betalen (indien nodig) om weg te komen zodat je weer erop kan vertrouwen dat je paard goed staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:19

Heb dit ooit ook meegemaakt. Vorige stalling lag steeds onvoldoende zaagsel in en niet goed schoon, pony werd van alles beschuldigd terwijl ze zelf een sloper had. Vaak geen hooi of onvoldoende voor een hele nacht. Vaak wat van gezegd maar 0 respons. Toen was ik er klaar mee. Heb een andere stalling gezocht, gevraagd of ze morgen thuis was en tijd had voor een gesprek. Ze was wel thuis maar had geen tijd voor een gesprek (hoe verrassend). We zijn met de trailer heen gegaan, pony ingeladen, spullen ingeladen en toen naar haar toe gelopen. M'n pa heeft toen paar dagen stallingsgeld in handen gedrukt (was de 4e ofzo en had nog niet betaald). En we zijn zo weggegaan. Nooit wat van weer gehoord. Met zulke dingen hou ik me ook niet aan afspraken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:18

Maar als een stalhouder met enige regelmaat je paard “vergeet” te voeren
En laten we wel wezen... hooi/ruwvoer is een eerste levens Behoefte.
Dan denk ik toch dat ik niet al te happig zou zijn om die maand opzeg termijn op te hoesten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:20

Als een staleigenaar met enige regelmaat "vergeet" mijn paard te voeren, ben ik veel te lang daar blijven staan. ;)

Shame on you if you fool me ones, shames om me if you fool me twice. :o