Wat is mijn pony waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:43

Ook denk ik dat het ‘soms ongecontroleerd zijn met springen’ mensen heeft afgeschrikt.
Ik kan mij herinneren dat ik informatie had gevraagd over deze pony voor een leerling van mij. Pony klonk perfect namelijk, stond weinig negatiefs in de advertentie en leek geschikt voor een jonge ruiter.
En de vader vogelt ineens een tweede bijna identieke advertentie op met dat zinnetje er ineens in.
Dat maakte dat wij afhaakten om verder te komen kijken.

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 23:48

Dankjewel voor je feedback! Alleen hoe zou ik het dan neer kunnen zetten? Als ik enkel L springen neerzet, verwachten ze ook wat, dan is het beeld niet helemaal juist denk ik. En ik moet wel eerlijk blijven. Ze is L springen geweest on het verleden, maar dat zou ik haar niet geven. Wat zouden jullie daar neerzetten?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:09

Je kunt de zin ook herformuleren?
Pony heeft in het verleden gesprongen op L niveau, ivm haar leeftijd en lang geleden zou ze nu een B (??) parkoursje aan moeten kunnen. Hierin is ze wel iets voorwaartser en daarbij niet geschikt voor de meest beginnende of angstige ruiter. Een ruiter die al wat meer kan zal hier vanzelfsprekend prima mee kunnen omgaan.

Zoiets? Klinkt al wat neutraler en zeg je toch waar het op staat?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:27

Zou het korter houden. In het verleden l springen maar dit voor ervaren ruiters. Moet hierin wel weer opgepakt worden.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:04

Ik zou de pony gewoon even goed in training zetten. Nette foto's maken, want dit zijn geen verkoopfoto's. Scheer het beestje op, maak het netjes, en maak een paar goede duidelijke foto's en een duidelijke video.
Over het springen zou ik niet teveel zeggen; In het verleden L springen geweest, moet echter wel weer opgepakt worden. Dan kun je daar nog iets dieper op in als ze bellen of als ze komen. Omdat je toch de meeste aandacht naar de dressuur legt.

Zet de feiten op een rijtje en maak een korte en overzichtelijke advertentie. Foto's zoals de laatste foto er niet op zetten, komt imo niet professioneel over en doet de pony niet echt goed. :)
Ook omdat de pony al best redelijk op leeftijd is, luchtzuigt en uit training is, dat is het grootste minpunt, mensen vragen zich af waarom die uit training is. Mijn advies; Train haar een maandje goed! door, eventueel nog wat langer omdat je niet bepaald in een gunstige periode zit qua verkoop, en je prijs kan omhoog. Ik zou er nu max!! 1750 voor betalen en dan moet ze wel heel erg meevallen bij het bekijken. Als je der netjes in training zet, en een goede duidelijke advertentie maakt met mooie foto's waar ze ook veel beter in der spieren zit, echt wel 3000/3500.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:26

Alleen al omdat de foto's flut zijn werk je jezelf tegen.
Ik zie op de foto's geen Z pony lopen, en zou als koper lekker doorzoeken voor iets wat niet te koop staat voor een fantasieprijs.
Zeker gekeken in combinatie met luchtzuigen en deze foto's.
Dat ging bij mij niet op het lijstje van favorieten.
In conditie brengen, goede foto's en een goede advertentie..
Ik heb hier op stal mensen zien handelen, nou werkelijk een scheerapparaat erover en soms waren ze binnen een week voor meer geld weg als ze gekocht waren. :wow:

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 08:48

De situatie is helaas niet ideaal en er is geen mogeliijkheid om haar in training te zetten. Ik ben nu bezig met oppakken , anders wordt het niet gedaan denk ik. Scheerapparaat zou er nog overheen kunnen! Verder maakt de prijs ook niet heel veel uit omdat er behoorlijk haast achter zit. Voor 2500 euro mag ze sowieso weg. En z foto s heb ik alleen op afstandje, en zijn helaas ook niet meer te maken. Reden kan ik in pb vertellen, wellicht is er iemand die mij kan helpen met een nieuwe adv opzetten met welke foto s wel of niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:12

Als ze zo snel weg moet, waarom verkoop je haar dan niet gewoon aan een handelaar? als de prijs toch niet veel uit maakt. Hoef je er ook geen moeite meer in te stoppen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:16

Het is al vaker gezegd, maar de pony op de advertentie ziet er gewoon niet uit als een Z pony. Daarmee houd je al heel veel kijkers weg.

Daarnaast moet je er ook rekening houden dat je gewoon minder voor haar kunt vragen omdat ze op dit moment niet op niveau is.

Er is op Facebook een paardenverkoop site, die zou ik zeker gaan gebruiken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:44

Breng haar idd dan gewoon weg. Heb nog wel tel n mmr voor je. Rijden pony door en verkopen haar weer pony komt daar niks te kort en word goed verzorgd.

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 12:52

En dat is juist het punt. Ze moet zo snel mogelijk weg, ze is niet van mij en ik kan dat niet beslissen. Maar ze kunnen haar niet even wegbrengen.

Als iemand mij wil helpen met uitkiezen van foto s en mij kan helpen met de advertentie, heel erg graag!

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 12:53

Elisa2 schreef:
Als ze zo snel weg moet, waarom verkoop je haar dan niet gewoon aan een handelaar? als de prijs toch niet veel uit maakt. Hoef je er ook geen moeite meer in te stoppen.

Dat zou een optie zijn. Alleen wat ik weet is dat ze haar een goed huisje willen bieden, dat is wat vooral belangrijk is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:11

Tja het klinkt allemaal wat vaag.

Maar snel weg doen en een goed tehuis vinden is meestal een lastige combinatie.

Ik wil overigens best kijken naar de foto's en de advertentie.

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:32

De advertentie heb ik een tijdje terug idd voorbij zien komen op bokt markt.
Vond het een hele vreemde advertentie. Dacht bijna dat het een verzonnen verhaal was, zeg maar een nep advertentie.

Misschien kunnen de eigenaren de verkoop beter zelf doen? Nieuwe advertentie, kort en duidelijk met mooie foto’s.
Als dat niet kan, dan inderdaad via een handelaar die goed bekend staat. Die wil dan vast de pony wel ophalen.

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 13:34

Nee, de eigenaar kan haar helaas niet zelf verkopen.

Handelaar zou een optie zijn, maar ik ben bang dat die er helemaal niks voor gaat geven. Het is ook weer niet zo dat ze voor 1000 euro weg mag.

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:42

Eigenlijk denk ik dat 1000 tot in het gunstigste geval maximaal 1750 euro wel realistisch is. De pony is al behoorlijk op leeftijd, dit schrikt mensen af (tenzij ze echt supermakkelijk is voor de kleinste ruitertjes, maar dit is volgens mij niet zo..). Daarnaast zuigt ze ook nog lucht. Dat is een stalgebrek waardoor je per definitie richting een bodemprijs gaat (en weer: tenzij ze echt bepaalde voordelen heeft die belangrijker zijn dan dat luchtzuigen).
Daarbij komt dat ze nu niet heel soepel is omdat ze onvoldoende in training staat zeg je, dus ik neem aan dat ze ietsje minder fijn te rijden is (tijdelijk misschien) maar dat moet gewoon in orde zijn als je haar verkoopt.
Verder zijn er hierboven al voldoende tips gegeven om je advertentie aan te passen, maar ik denk dat je echt qua geld een stuk lager moet denken.
Succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:55

ik zou hem/haar voor 1000 euro in deze conditie nog niet willen hebben.
of je verkoopt de pony als sportpony maar dan moet hij er ook zo uit zien ( dus sportconditie, sport uiterlijk ed en dan ook een sportprijs)
of je neemt je verlies en je verkoopt hem zo maar dan ook voor echt veel minder geld.

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 13:58

Dankjulliewel! Dat is de reden waarom ik haar nu aan het oppakken ben. Scheerapparaat eroverheen halen is zo n slecht idee dan nog niet. Maar ik heb ook zoiets: als er weinig kijkers komen is het ook zonde om haar nu te scheren omdat ze wat minder loopt. Maar als ze nu vaker gaat lopen is dat geen slecht idee!

Edit : ook kinderen etc. Kunnen er onder begeleiding allemaal op. Kan je een beetje rijden (lichtrijden, sturen) dan kan je er ook zo alleen rijden.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:14

Alles zo te vinden via de KNHS:

Afbeelding

Afbeelding

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:21

Ik zou het kort houden in de advertentie en meer op het brave als op het wedstrijd houden omdat ze gewoon niet in wedstrijdvorm is.
Voor de prijs zou ik vraagprijs rond de €2000 gezien haar leeftijd, luchtzuigen en geen wedstrijdconditie en zakken moet je dan toch hopelijk krijg je er dan tussen de €1500 en €1750. voor een snelle verkoop zou ik zoiezo onder de €2000 blijven met de vraagprijs dus b.v. vraagprijs €1950.

en kwa advertentie zou ik zoiets neerzetten.

Brave New Forest merrie 1.43m groot en 15 jaar oud
Afstameling.................

Braaf in omgang en door iedereen te rijden maar heeft wel genoeg pit voor de ervaren ruiter, met springen kan ze erg pittig zijn. Verkeersmak en gaat graag mee naar het bos verder goed aan het been en fijn nageeflijk te rijden.
Ook bij de hoefsmid, DA en tandarts is ze braaf.

Heeft in het verleden Z2 dressuur en L springen gelopen en ging mee geregeld mee naar crosslessen, echter is ze op dit moment niet in wedstrijdconditie.

Helaas is ze een luchtzuiger maar, als ze geregeld gereden wordt is dat aanzienlijk minder.

Verder is ze helemaal gezond allen wordt ze momenteel niet veel meer gereden dus dit zal je weer opgepakt moeten worden, maar dat zal geen moeten probleem zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:15

amado7 schreef:
Helaas ook niet de beste foto's.

[ [url=m/gc0SL4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dOwCCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IoULwF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uit conditie houdt in dat ze een poos niet gelopen heeft, en nu ze weer gepakt wordt dus niet zo soepeltjes is als anders. Niet onregelmatig, maar je ziet wel dat ze achter wat spiertekort heeft. Vorige keer was ze ruim snel bijgetrokken, vandaar dat we haar nu sinds vorige week weer oppakken.

Ik vind op die laatste foto dat ze een lief koppie heeft.Scheren zou ik nu niet doen omdat ze dan niet 24\7 buiten kan komen te staan.Ik denk dat ze in de huidige conditie 1800 kan opbrengen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:18

Waarom zou een geschoren paard niet 24/7 buiten kunnen staan?
Deken op en beschutting en het kan prima!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:21

je vraagt: wat is MIJN pony waard? topictitel!....maar het is niet jouw pony....je kunt net bij papieren komen, geen paspoort etc.
daar dan deze zin bij: "Alleen wat ik weet is dat ze haar een goed huisje willen bieden, dat is wat vooral belangrijk is."

snap er geen drol meer van...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:24

Er zijn natuurlijk ook potentiele kopers die HELEMAAL NIET op een geschoren pony zitten te wachten.
Gezien de leeftijd en de ervaring verwacht ik dat deze pony vooral interessant is voor ouders met een jong pony-meiske. Voor hen zou het een hele leuke koop zijn.

Kortom: adverteren als (ongeschoren) kinder-leerpony en de prijs makkelijk houden (onder de 2.500). Het is ook nog een merrie en er zit een leuk papier bij... Dat moet toch zo lukken!

(nb: als jij geen paspoort kunt overleggen, zul je die opnieuw moeten regelen. Kost net geen 200 euro, maar zonder paspoort kun je het dier echt niet verkopen want het mag niet reizen zonder)

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 15:26

Bedankt voor het opzoeken op knhs. Zonder lidmaatschap van de knhs kom je daar niet in helaas. Wel raar dat ze daar op 1.46 staat en in het paspoort op 1.43. Is dat vaker zo? :)

Dieseltje, aan het paspoort kan ik wel komen maar daar gaat gewoon even tijd overheen. Die kan ik niet 123 ophalen. Paspoort ligt bij de eigenaar in de verhuisdozen.