Onderaan in rangorde kudde. Eet niets.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 23:38

Nog bedankt voor al jullie adviezen <3 We hebben vanaf vandaag het roer omgegooid. Overdag staat ze met een draadje apart van de kudde en 's nachts op stal. Ze viel echt erg veel af (ondanks het bijvoeren in de avond). Gaan het nu langzaam opbouwen. Na hoe lang achter een draadje naast de kudde zou ik het weer kunnen proberen? Of steeds apart met één paard uit de kudde achter het draadje proberen? Hoe lang nu alleen naast de kudde? 1 week of langer? Zo veel vragen, sorry! Graag jullie ervaringen.... alvast bedankt. <3

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:12

Super! +:)+
Ik deed ze eerder altijd standaard een week achter een draadje, dat was eigenlijk altijd wel genoeg, mocht het dan nog problemen geven dan een aantal paarden er 1 voor 1 bij wennen, maar dat heb ik maar een paar x meegemaakt op een paar honderd paarden.

Katisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:08

Goedzo! Inderdaad eerst even een weekje bij laten komen alleen, daarna zou ik er eerst een vriendelijk type bij zetten dat wel klikt, een paar dagen en daarna nog een erbij totdat je een gelijkgestemd groepje hebt waar ze zich aan op kan trekken. Weet je of het bijvoorbeeld een of twee erg dominante paarden zijn waar ze bang voor is? Of de hele groep waar ze van onder de indruk is? In het laatste geval zou ik er zeker een maand over doen en er steeds een ander bij zetten.

Onze fjord werd eerst ook vreselijk weggejaagd door mijn andere apen. Mijn ruin gedroeg zich echt asociaal naar haar toe, maar met mijn merrie was direct een klik dus daar heeft ze de eerste 2,5 week (deels) mee apart gestaam. Daarna gekoppeld aan de ruin toen ze hengstig was en dat leek te werken. Door de hengstigheid worden ze makkelijker geaccepteerd. Nu wordt de fjord zelfs brutaal en pikt het voer van de ruin, maar nu zijn we wel 8 maanden verder. Na een maand, anderhalf ging het wel al goed hoor, wel dan in het weideseizoen dus wellicht dat het voor jouw paard langer duurt in dit srizoen.