Premie betalen voor overleden paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Premie betalen voor overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:15

Wat een oplichters. Betalen voor een dood paard :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:47

Het is niet dat jaarcontracten niet meer mogen maar dat stilzwijgend met een jaar verlengen niet meer mag. Dus na dat jaar kun je maandelijks opzeggen als je verzekering doorloopt. Althans zo heb ik het begrepen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:58

Helaas is dit bij mij ook gebeurd, ik was verzekerd bij Hippo zorg en moest na inslapen van mijn pony ook het jaar doorbetalen, deze is dus van de uitkering afgetrokken. Door het grote verdriet heb ik er toen niet druk over gemaakt, maar het is natuurlijk te belachelijk voor woorden!

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:01

Ha bekend heb xcellent bijna verrot gescholden. Eerst niet uitkeren ondanks de voorwaardes en daarna me willen laten betalen voor zowel dood paard als verkocht paard, -:(- _-:( na veel heel erg boos worden niet meer hoeven betalen. Te zot voor woorden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:45

Verkocht vind ik een ander verhaal, dat kies je zelf.
Maar betalen na overlijden is te bizar voor woorden.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:17

anne_bento schreef:
Helaas is dit bij mij ook gebeurd, ik was verzekerd bij Hippo zorg en moest na inslapen van mijn pony ook het jaar doorbetalen, deze is dus van de uitkering afgetrokken. Door het grote verdriet heb ik er toen niet druk over gemaakt, maar het is natuurlijk te belachelijk voor woorden!

Ik zat met mijn merrie ook bij hippo en er werd binnen 2 weken uitgekeerd en hoefde niet meer te betalen. Blijkbaar meten ze daar dus met 2 maten.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:29

Sinds ze overgenomen zijn, is het allemaal een hoop gezeur geworden helaas.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:54

Citaat:
amanda09 schreef:
Sterkte met het verlies van je paard!

Mijn paard is een maand geleden uit de verzekering gegooid en ik kreeg inderdaad hetzelfde te horen.
Ik had de maand daarna het geld dat de verzekering van mijn rekening had afschreven meteen terug geboekt omdat ik eerst dacht dat het een fout was.
Maar kwam er daarna achter dat ik inderdaad moet blijven betalen, wij hebben hiervoor ook de rechtsbijstand gebeld en zij vonden dit ook niet kunnen.

Onze rechtsbijstand wilde hier voor ons wel mee aan de slag gaan in ieder geval.

Dit vind ik ook echt belachelijk!!! Het verhaal van TS vind ik ook al zo belachelijk.

Als het een jaarcontract is (opzegtermijn van een jaar of per 1 jan.) dan zou je verwachten dat zij zich daar ook aan moeten houden. Dat ze je niet per direct uit de verzekering mogen gooien, maar dat ze je per 1 jan. of een jaar later na schrijven (afhankelijk hoe dat jaar loopt) eruit zetten en ze je daar dus nu over informeren.
En als ze je om bepaalde redenen er direct uitgooien, lijkt me het niet meer dan normaal dat je premie ook direct stopt.

En bij overlijden lijkt het me ook dat de verzekering en dus ook direct de premie stopt. Met een zorgverzekering is dit immers ook zo.

Ik ben stiekem wel benieuwd welke verzekeringen dit zijn.

Ja dit vonden wij ook. Zij gooide ons er uit, maar wij mochten niets meer claimen maar moesten wel doorbetalen.
Ging om Xcellent, idd na overname is het er niet beter op geworden.
Daarvoor nooit problemen gehad en alles netjes uitgekeerd, na overname overal achteraan moeten bellen.
Totdat hij afgekeurd werd, toen wisten ze heel snel te reageren.

Moet zeggen ze zijn ons uiteindelijk wel tegemoet gekomen.
Ik had een week of 3 voor dat hij afgekeurd werd in de kliniek zijn verzekerd met €1000,- naar beneden bijgesteld. Hele slechte timing....
Uiteindelijk hebben we wel het oude bedrag uitgekeerd gekregen en daarom hebben we het er ook bij laten zitten. Ze hadden ook gewoon het huidige verzekerde bedrag kunnen pakken.
Die twee maanden premie betalen gaat om een stuk minder geld.

Nu hebben we het uitgekeerde bedrag apart gezet en elke maand wat bijstorten, ons nieuwe paard gaat ook niet de verzekering in.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:38

mbt betalen heb ik nooit problemen gehad.
zowel na afkeuren en overnemen resterend bedrag terug.
Maar ook na verkoop paard dit jaar heb ik resterend bedrag gelijk terug gekregen.
Geen eens om gevraagd. puur melding gedaan dat ik paard verkocht heb en dat ik verzekering niet meer nodig had.
Misschien omdat het komt dat ik per jaar betaalde?