Grote plassen in weiland -water opzuigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Grote plassen in weiland -water opzuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:13

Volgens mij helpt het als je water door een slang laat lopen, dan het water uitzetten en aan de kraan-kant afkoppelen en dan stroomt het water terug (uit de plas). Dan moet de slang wel helemaal onder water staan in de plas. Zo is het water bij de waterbakken wel eens terug gestroomd na het vullen :=

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:48

Macs schreef:
Volgens mij helpt het als je water door een slang laat lopen, dan het water uitzetten en aan de kraan-kant afkoppelen en dan stroomt het water terug (uit de plas). Dan moet de slang wel helemaal onder water staan in de plas. Zo is het water bij de waterbakken wel eens terug gestroomd na het vullen :=

Zou inderdaad volgens mij moeten kunnen als je een lagere plek hebt om der slang te ledigen. Mijn waterbak is ook eens half leeg geweest na het vullen.
Bedankt voor de tip, ik heb ook een vijvertje in de rijbak. Ik ga morgen ook eens aan de gang.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:32

Dat is toch gewoon hevelwerking?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:11

Even voor alle mensen met het idee om diepe gaten te maken...

Je zult dan toch echt even een graafmelding moeten doen in verband met kabels en leidingen...

In Nl: www.klic.nl
In BE: www.klip.be

Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je een etheen leiding ofzo beschadigd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:27

Je kunt het ook overdrijven.... Ten eerste lijkt mij niet dat TS op het terrein van een pensionhouser allerlei buizen in gaat graven. En mocht ze dat wel doen, dan zal ze dat in overleg doen met die pensionhouder. En die zal heus wel eens eerder een klicmelding hebben gedaan en bekend zijn met wat er loopt. Ik weet dat van mn eigen perceel ook precies en ik ga echt geen klicmelding meer doen als ik ergens een klein stukje drainagebuis wil ingraven.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:17

safina schreef:
Je kunt het ook overdrijven.... Ten eerste lijkt mij niet dat TS op het terrein van een pensionhouser allerlei buizen in gaat graven. En mocht ze dat wel doen, dan zal ze dat in overleg doen met die pensionhouder. En die zal heus wel eens eerder een klicmelding hebben gedaan en bekend zijn met wat er loopt. Ik weet dat van mn eigen perceel ook precies en ik ga echt geen klicmelding meer doen als ik ergens een klein stukje drainagebuis wil ingraven.

Serieus Safina? Hier is niks overdreven aan... als zij met een grondboor niets vermoedend op random plekken gaten gaat lopen prikken kan het vies mis gaan hoor... zij zei zelf al dat ze geen landeigenaar is... als ze onder het mom van het kan geen kwaad op random plekken gaten gaat graven tot wel 80 cm diep rn misschirn wel dieper dan kan dat vies mis gaan hoor... ooit al eens een etheen leiding beschadigd?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:37

Hoe diep zit de gemiddelde leiding dan? Want ik typte een gat graven, maar bedoel daar niet mee dat je een meter onder maaiveld moet gaan zitten. Net diep genoeg om als laagste punt te dienen is an sich voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:52

Als je niet met graafmachines of andere mechanica aan de slag gaat, hoef je sowieso geen klicmelding te doen...

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:30

Diepteligging verschilt per leiding en per locatie.
Indien je dieper gaat dan 50 cm is ook bij handmatig graven een klic melding nodig... leidingen moeten ook een vastgestelde dekking boven de leiding hebben...

Stel je graaft een dieper liggend stuk uit (in feite maak je dan gewoon een wateropvangbekken) van bijvoorbeeld 60 cm,en die leiding heeft een dekking van 1.20 nodig. Dan bedraagt je dekking na het maken van je waterbekken (want dat graaf je dan in principe) nog maar 60 cm... daar komt dan nog bij dat door het water ook nog eens erosie kan ontstaan... dat wil je dus gewoon echt niet...

Voor het maken van een drainage systeem moet je sowieso een klic melding doen...

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:03

ik pak een oude voerschep en een emmer en lopen maar (goed voor de slanke lijn ) niet leuk maar een keer of 5 lopen en er is al veel water weg.