Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SunnyHorse schreef:Nies, klinkt hoopvol voor ons!
Hoe gaf jij de Monnikspeper en hoeveel? Welk merk had jij?
Punk, welk merk gaf jij en hoeveel? Heb ook al even voor humaan gebruik gekeken, maar kon het zou gauw niet vinden. Scheelt denk ik wel in de kosten?
Ik had zo’n drie weken “inwerktijd” in gedachten, zou dat reeel zijn?
criollo_yess schreef:Ja, zo hebben we ze afgelopen zomer ook in de weide gehad. Ruinen samen en merries samen. Alleen voor de winter zou 1 groep makkelijk zijn, want dan kunnen ze allemaal als ze daar behoefte aan hebben naar de paddock met schuilstal. Waar we ook modder- en zandvrij ruwvoer kunnen aanbieden. Met 2 kuddes moet ik én 2 weides laten ""stuklopen"" én 1 kudde op de wei in weer en wind bijvoeren (overdag).
Nies_ schreef:Bij mij ging het hetzelfde, ondanks dat de merrie hem goed op z'n flikkert gaf. Na een bloedbad had ik het wel gezien. Heb ze uit elkaar gehaald, monnikspeper gegeven en na een paar weken weer bij elkaar gezet. Nooit meer gezeur geweest, ze staan het liefst bovenop elkaar en zijn bijna onafscheidelijk.
Ik zou monnikspeper dus wel een kans geven. Als je een beetje rond kijkt waar je het koopt kost het ook de wereld niet.
. Dat zou ik dus echt niet verwacht hebben van monnikspeper, wat een verandering! Babbelaar20 schreef:Geven jullie die monnikspeper dan altijd? Of de op websites aangegeven 4-6 weken?
Change3x schreef:Wij geven de monnikspeper hier door vochtige zemelen heen zodat het niet weggeblazen kan worden. Daar zit dan altijd nog een kwart schepje muesli bij en andere supplementen, de paarden zijn er dol op!
criollo_yess schreef:Babbelaar20 schreef:Geven jullie die monnikspeper dan altijd? Of de op websites aangegeven 4-6 weken?Change3x schreef:Wij geven de monnikspeper hier door vochtige zemelen heen zodat het niet weggeblazen kan worden. Daar zit dan altijd nog een kwart schepje muesli bij en andere supplementen, de paarden zijn er dol op!
Ik heb dezelfde vraag als Babbelaar20, hoe lang en hoeveel geven jullie per paard? En is de gegeven hoeveelheid ook afhankelijk van het gewicht van het paard (shet krijgt minder dan shire bijv)?