Ik heb een KWPN-er van 29,5. Die krijgt een heerlijke dikke, maar ook zachte, wintervacht. Ook als jong paard stond hij al te rillen bij regen, ook in de zomer. Ik merk aan mijn ouwetje dat hij makkelijker warm en daarmee makkelijker op gewicht blijft onder een deken. Bij een paar dagen kil en buien zie ik hem anders terug vallen in conditie. Dus hij staat met slecht weer standaard onder een 0-grams deken. In de zomer gebruik ik wel een combi regen-/vliegendeken, blijft hij bovenop lekker droog, en daar heeft hij genoeg aan. Bij aanhoudende buien ruil ik naar een gewone 0-grams deken, en als het echt heel slecht herfstig wordt combineer ik eventueel die 2. Dat is in de periode dat hij 24/7 buiten staat in de zomer.
Nu staat hij ’s nachts weer op stal (buitenstal) en staat hij onder een 0-grams regendeken van Weatherbeeta. Dat is een hele dicht geweven 0-grams die ik voor de zomer eigenlijk te benauwd vindt. Als het echt kouder wordt krijgt hij een 100-gr op, zwaarder ga ik nooit bij hem maar mocht het nodig zijn heb ik nog onderdekens liggen.
Je ouwetje staat er nog mooi glanzend bij TS
. De hoek van de foto is niet helemaal gelukkig, maar hij lijkt een wat weke rug en ronde buik te hebben. Als hij dat eerder niet had adviseer ik je een PPID test (cushing) te laten doen als je dat nog niet gedaan hebt. Want deze veranderingen in conformatie zijn wel kenmerkend voor PPID.
⚠️ Roodvos kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.