Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ik snap ook wel weer dat zij ervan staan te kijken dat het nu ineens wel mag.Babootje schreef:Ik vind je verhaal een beetje warrig, maar ik ga een poging wagen
Je verhuist dus naar een stal, waarvan je van tevoren weet dat paarden op ijzers niet welkom zijn.
Toen je er aankwam had je 25 jarige paard geen ijzers. Maar na een paar weken blijkt hij ineens toch erg gevoelig te zijn op zijn hoeven? Had je zn ijzers eraf gehaald en bleek hij gewoon toch niet zonder te kunnen? Want bij een 25 jarig paard weet je inmiddels toch wel of hij zonder ijzers kan en niet na een paar weken?
Vervolgens hebben ze je gevraagd een oplossing te zoeken en in de tussentijd mocht hij op ijzers blijven.
Dat heeft 4 maanden geduurd. Dan kan ik me voorstellen dat ze ondertussen wel willen dat je die oplossing hebt gevonden. En dat ze je nu 5 dagen geven om te vertrekken? Tja je hebt 4 maanden gehad om een oplossing te zoeken....
Ook al geeft jouw paard geen onrust.. Als ze het van jou goed vinden, moeten ze dat mogelijk bij anderen ook.
Dat jij geen rijbewijs hebt etc etc, dat is natuurlijk niet hun probleem. Dat had je zelf wel kunnen bedenken.
Dus nee, ik denk niet dat je in je 'recht' staat. Ze zijn al aardig schappelijk geweest om het 4 maanden te laten duren.
Dan klopt het in ieder geval niet wat hij zegt. Citaat:Het komt helaas vaker voor dat bij een meningsverschil een staleigenaar zijn klant meteen de deur wijst. De staleigenaar kan echter niet verwachten dat de klant ook per direct vertrekt. Indien er bij het aangaan van de huur geen contract is opgesteld, dan is de staleigenaar toch verplicht een opzegtermijn in acht te nemen. Als het een huurovereenkomst betreft met betrekking tot een onroerende zaak, niet zijnde een woning of bedrijfsruimte, die aangegaan is voor onbepaalde tijd, dan dient er tenminste een opzegtermijn van één maand in acht genomen worden. Deze opzegtermijn geldt voor de opzegging door zowel de staleigenaar als de pensionklant.
Solica schreef:klopt zeker. Vorig jaar mijn pony hek in gejaagd, stuk tot op de pezen...Vreemde redenen vind ik het. Zonder ijzers kan een trap ook flinke schade doen bij een ander paard. Kan je ze net zo goed allemaal apart zetten.
Ibbel schreef:En dan krijg je dit soort dingen. Geen schoonheidsprijs, maar ook wel weer enigszins begrijpelijk vanuit het standpunt 'paard natuurlijk'
Gamaardoor schreef:Slechte voetjes heeft hij altijd gehad maar omdat hij nu overdag in een paddock met betonplaten staat (van 8.00-20.00) en dat zorgt ervoor dat hij meer is gaan brokkelen en gevoelig werd op zijn zolen. Naar zijn stal lopen over het grindpad deed hem pijn. Ik heb hem hiervoor altijd op zand gehad. Ik heb hem als weidemaatje voor mijn jonkie gekocht en nooit bereden. Op zand loopt hij niet gevoelig dus. Het is de betonplaat die hem pijn geeft en met ijzers is dit opgelost.
Bloodymary schreef:Gelukkig dat het opgelost is en dat je wat anders hebt gevonden!
Een stal waar ijzers verboden zijn, nog nooit van gehoord. Dan weet je al bijna vantevoren dat het rare snuiters zijn waar iets mis gaat op den duur. Ben maar blij dat je er weg bent.
Ik bedoel overigens niet dat er iets mis is met geen ijzers hebben, mijn paard heeft ook geen ijzers omdat hij sterke hoeven heeft. Maar met van die principes wordt er niet altijd redelijk gecommuniceerd.