Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
connie64 schreef:hoe kunnen ze nu geld bieden als ze door financiele toestanden hun paard hebben moeten verkopen??
Kunnen jullie nu wel het paard terugkopen en hebben jullie nu wel geld om het paard te bekostigen?
Zoniet dan is verkocht verkocht......Als paard water en eten krijgt wordt ie verzorgd.
Klinkt heel hard maar je weet dat dieren , en zeker paarden , veel geld kosten.
Dit zijn de eerste dingen die de deur uitgaan bij financiele problemen.
Je hebt je er bij neer te leggen hoe vervelend dan ook.
Na 5 week werd ik overal geblokkeerd en verwijderd en heb ik haar nooit meer kunnen bereiken, om er vervolgens achter te komen dat ze na nog geen half jaar voor bijna de dubbele prijs door verkocht is als sport/leer/fok pony, terwijl ik haar op de voorwaarde heb verkocht alleen voor recreatie, ze was al wat ouder nooit gewend veel/hard te werken en genoot van buitenritjes.Annet_Dottie schreef:Wat ik wel heb mee gemaakt is ook door financiële omstandigheden mijn geliefde paardje verkocht (bijna 2 jaar geleden), voor alleen het allerbeste en blijvende huisje. Mocht ook altijd langs komen en ga zo maar door, nu ging ze naar Arnhem vanaf Groningen dus niet echt om de hoek. Na 5 week ben ik overal geblokkeerd, door verhuizing had ik nog niet kunnen kijken, maar bleek wel dat ze binnen de eerste 2 week al van stalling gewisseld was, de verhuizing opzich was ook nog niet impact genoeg natuurlijkNa 5 week werd ik overal geblokkeerd en verwijderd en heb ik haar nooit meer kunnen bereiken, om er vervolgens achter te komen dat ze na nog geen half jaar voor bijna de dubbele prijs door verkocht is als sport/leer/fok pony, terwijl ik haar op de voorwaarde heb verkocht alleen voor recreatie, ze was al wat ouder nooit gewend veel/hard te werken en genoot van buitenritjes.
In contact gekomen met een geïnteresseerde koper (ze was inmiddels allang verkocht) die mij foto's stuurde waar ze alles behalve recreatief gereden werd..
Ze is door verkocht aan een manege, ook dat wou ik absoluut niet, waar ze volle ponykampen liep, huurpony was voor buitenritten, lesjes springen,dressuur alles. Ik heb haar daar vorig jaar precies een jaar na de verkoop op kunnen zoeken waar ze eigenlijk ontzettend mager (voor haar doen) stond en met een ingezakte rug. Ze is daar compleet afgemat om daarna weer door verkocht te worden (3e keer in 1,5 jaar).
Helaas had ik geen geld haar terug te kopen en was natuurlijk de prijs ook weer met 500 euro omhoog gegooid (pony is inmiddels 19) en nu ben ik haar echt kwijt heb ik geen idee waar ze is.
Wat ik in deze vaak te horen heb gekregen was verkocht is verkocht en zo gaat het in de paardenwereld.. Ik ben bang dat ik je ook niet veel anders kan mee geven dan dit.. Ja het doet pijn ik weet er alles van maar goed als je haar niet terug kan kopen zit er niet veel anders op denk ik..