Roulette_ schreef:Nu inmiddels vier maanden geleden en gaat best goed. Nog steeds veel last van stijfheid in mijn rug en 1 specifieke wervel die wel eens raar aanvoelt (gek genoeg een andere wervel dan de twee die ik gebroken heb). Pijn heb ik echter vrijwel niet en daar ben ik erg blij mee.
Een verschil tussen mijn verhaal en de meeste ervaringen die ik hier lees is dat ik ben blijven liggen na mijn val en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. Blijven liggen voelde voor mij het beste, dus heb ik dat gedaan. In overleg met twee stalgenootjes met EHBO diploma getwijfeld over een ambulance, toch maar het zekere voor het onzekere genomen en laten bellen. Zowel ambulance als ziekenhuis reageerde zeer serieus en snel en ik bleek inderdaad twee breuken te hebben, hoefde niet geopereerd te worden, moest wel twee dagen in het ziekenhuis blijven.
Denk dat hoe mobiel je bent wel mee speelt in hoe artsen reageren en dat ze daarin niet gewend zijn aan wat voor bikkels er paard rijden. Belangrijkste les voor mij is vertrouw altijd op je eigen gevoel. Jij kent jezelf het beste, dus als jij het niet vertrouwt dan is het de moeite waard om er serieus naar te laten kijken. Er zijn maar twee uitkomsten mogelijk: ofwel er is iets aan de hand wat behandeld moet worden (en dan was het terecht dat je het uit liet zoeken) ofwel er is niets aan de hand/gaat vanzelf over/heeft geen medische aandacht nodig en dan heeft het onderzoek jou die zekerheid opgeleverd (dus is het nog steeds terecht dat je het uit liet zoeken).
Heb je al een afspraak gepland?
Edit: zie nu jouw bericht. Fijn dat je fysiotherapeut jou wel serieus neemt! Let op dat het meeste herstel doorgaans plaats vindt in het eerste jaar, deze twee weken nu zullen niet een wereld van verschil gaan maken, wel iets om in de gaten te houden
Nee klopt! Dat zei mijn fysio ook! Ze zei dat het meeste herstel in een jaar/anderhalf jaar indd plaats vind en dus het allang beter had moeten gaan. Natuurlijk gaat het nu dus indd miet binnen twee week meteen over, maar als mn rug er toch evt wel positief op zou reageren zou ze nog wel even willen afwachten. Helaas denken we niet dat dit zal gebeuren, maar je weet het natuurlijk maar nooit.